2022-04-19, 20:26
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Har han inte en svensk förälder? Då får väl barnen svenskt medborgarskap automatiskt?

Kanske inte är intressant för den här tråden, iofs.
Hans far är svensk så det har givetvis spelat en roll i det hela. Dock blev väl rätten till dubbelt medborgarskap riktigt fastslaget när fadern gifte sig med hans danska mor just året 1989. Närmare bestämt den 1 juni. Då Rasmus var 7 år gammal. Hittar inget mer, men en spekulation kan ju bli att hans far och mor innan giftermålet bara "var ihop", som sambos eller liknande.
Citera
2022-04-19, 20:34
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
men fram till 2020 har hen inte varit och sett sig som annat än dansk.
Född och uppvuxen, skolad och arbete i inget annat land än Danmark.
Nja, inte riktigt rätt. Han har tillbringat åtminstone någon tid i Sverige årligen sedan barnsben eftersom han följdaktligen också har en del svensk släkt, i Helsingborgstrakten tror jag. Som lite äldre har han också bott en längre period i Stockholm. Så det är inte så att Sverige varit helt icke-existerande för honom.
Citera
2022-04-19, 20:49
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför ska vi bry oss om vad muslimska apor tycker?

Trots ditt rasistiska språk så väljer jag att svara dig, skall försöka hålla mig på en nivå som även du förstår.

Sverige har ett utrikespolitiskt behov, det handlar bla om handel. Vi exporterar mycket till mellanöstern där Islam är dominerande. Att då håna deras kultur är rent kontraproduktivt, det borde även någon som du förstå. Men kanske inte…
Citera
2022-04-19, 20:55
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja du kan som sagt göra hur mycket gott somhelst för muslimer, men ett enda snedsteg och du är deras dödsfiende.

Man måste komma ihåg att icke-muslimer aldrig kan bli jämlika muslimer i deras ögon. Därför är det mycket svårt att leva med denna grupp då du som icke-muslim hela tiden förväntas göra bot mot dina oförätter mot dem, hur små eller stora de än må vara. Samtidigt som muslimer aldrig kan göra något fel mot icke-muslimer.

Detta är den kalla sanningen.

Man kan gå tillbaka i tiden och se hur muslimer stoltserar och ser erövrandet av Spanien, Balkan och stora delar av östra Europa och Byzantin i helhet som något fint och bra, medan återerövrandet av Spanien och Ottomanska rikets maktsfärs förfall och erövrande av Britterna och Fransmännen ses som imperialism och ondska.
Helt olika måttstockar för samma sorts imperialism och våld. Det ena ses som i det närmaste vackert, medan det andra ses som ondskefullt.

Detta leder ända in till Sverige där det inte spelar någon roll att folk frivilligt tagit sig till Sverige, utan detta ses som något som svenskarna varit skyldiga till och nu är svenskarna även skyldiga till att ändra alla sina seder och lagar som går emot muslimernas maktsfär och inflytande.
Det är bara svenskarna som skall ge och muslimerna skall ta.
Citera
2022-04-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Aftonbladet: Efter Paludans turné: Irak kallar till sig svenskt ambassadråd

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/irak-kallar-till-sig-svenskt-ambassadraad.y2UjfeLPB

https://ina.iq/eng/18884-ministry-of-foreign-affairs-notifies-charge-daffaires-of-swedish-embassy-the-governments-dissa tisfaction.html

Christer Sfeir:

https://twitter.com/ChristerSfeir/status/1515770145716723725

https://twitter.com/ChristerSfeir/status/1515259704305504262

Irak kallar upp svenskt ambassadråd för att tillrättavisa svenskarna om svensk lagstiftning.
Vilka är de allvarliga återverkningarna man hotar med från muslimska världen?

Var det inte en av deras utrikesminstes som flyttat tillbaka till irak från sverige och fick bidrag från sverige och lön i irak. Klart som fan han blir förbannad om skattepengarna går till upplopp
Citera
2022-04-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Trots ditt rasistiska språk så väljer jag att svara dig, skall försöka hålla mig på en nivå som även du förstår.

Sverige har ett utrikespolitiskt behov, det handlar bla om handel. Vi exporterar mycket till mellanöstern där Islam är dominerande. Att då håna deras kultur är rent kontraproduktivt, det borde även någon som du förstå. Men kanske inte…

Ska vi ge upp lagarna så att inte exporten blir lidande? Ska vi ge upp rätten att håna?
Citera
2022-04-19, 21:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Om lättkränkta muslimska apor vill vara utan det som vi har att erbjuda så får de väl vara utan
Citera
2022-04-19, 21:45
Medlem
Citat:

Islam är inte en kultur utan en religion. Det finns mängder av svenska konvertiter.

Ingen kultur har kränkts Utan en Religionen har hädats.

Tycker du att polisen ska sluta ge demonstrationstillstånd till personer som hädar?
Citera
2022-04-19, 21:45
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:

Vilka länder i mellanöstern har vi stor export till?

De jag tittar på verkar handla om ganska blygsamma summor. Till Irak pratar vi om en dryg miljard och mediciner var största produkten. Svårt att bojkotta med tanke på patent, man har ofta inget val om man inte vill att människor ska dö.

Importen från Irak är patetiskt liten. Lite kul att en av de "större" varorna är tryckta böcker. Kan mycket väl vara koraner som Paludan köper och eldar upp
Citera
2022-04-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Han är väl halvsvensk och halvdansk?
Var växte han upp då mr Messerschmidtt?
Citera
2022-04-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Snart står väll fler utanför muslimska ambassader och grillar en "Koranburgare".
Bara väntar på att några NMR´are el. liknande gör slag i sak.

Frågan är bara hur mycket någon kan provocera muslimer i Sverige.
Får endå intrycket att de flesta är sekulariserade.

Fast det sagt. Hur många "ISIS" finns i Sverige?!
Ett hundratal med bomber och AK47´or, kan ju skapa riktigt koas.

Tex, En enda ISIS med AK med trummagasin vid plats med hög densitet.

Detta kan sluta med riktig "cirkus".
Tror du det finns någon inom NMR som vet hur man gör eld?
Citera
2022-04-19, 23:16
Medlem
Tank om ALLA kunde åka hem till sitt, lagom till första maj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in