2022-01-28, 21:58
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieKerle
Finns en fork av Newpipe med Sponsorblock.
https://apt.izzysoft.de/fdroid/index/apk/org.polymorphicshade.newpipe

Vanliga Newpipe kommer aldrig skaffa det då de tycker det "skadar kanalerna"

Ja, nu när du säger det så vill jag minnas att de var så de var.

För er andra som vill se youtube enkelt utan reklam, sponsorer och inlogg så finns Freetube en open source applikation för iaf Windows och Linux. Den fungerar bra men är under utveckling men är inte helt där. Tyvärr så fungerar inte tilläggen i Firefox och Chromium baserade webbläsare där en youtubelänk ska öppnas i Freetube i stället för i webbläsaren.
Skulle iallafall påstå att det är mångdubbelt bättre än rensa cookies, eller logga in till vidriga Google.
Lite offtopic, men ett tips.
Citera
2022-03-15, 16:37
Avslutad
Jag har nu dumpat Firefox och hoppar på Brave-tåget av principiella skäl. Har fattat att Mozilla är woke och när senaste versionen av Firefox censurerar ryska tjänster fick det vara nog.
Citera
2022-03-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag har nu dumpat Firefox och hoppar på Brave-tåget av principiella skäl. Har fattat att Mozilla är woke och när senaste versionen av Firefox censurerar ryska tjänster fick det vara nog.
Personligen skiter jag i ryska tjänsterna och det. Det jag stör mig på är att det är år 2022 och sandboxing saknas fortfarande på Firefox till Android.

Brave har gjort i princip allting rätt på sista tiden. Gillar detta!
https://www.thurrott.com/cloud/web-browsers/264016/brave-offers-improves-tracking-protection

Önskar Brave införde en motsvarighet till Super Duper Secure Mode som finns i Edge bara.
Citera
2022-04-18, 03:04
Medlem
Harlands avatar
Jag kör den nu. Jag använder den just nu och tycker den är jättebra på min iPad
Citera
2022-04-18, 11:38
Medlem
TestarNyttNamns avatar
Riktigt nöjd med Brave på både telefon, ipaden och datorn. Många bra funktioner!
Citera
2022-04-20, 12:58
Avslutad
Brave står upp mot Google:

Citat:
AMP, or Accelerated Mobile Pages, is Google's non-standard subset of HTML that renders page content to make it look like its coming from the original publisher's website, when in fact it's being served from Google's servers.

Citat:
Where possible, De-AMP will rewrite links and URLs to prevent users from visiting AMP pages altogether. And in cases where that is not possible, Brave will watch as pages are being fetched and redirect users away from AMP pages before the page is even rendered, preventing AMP/Google code from being loaded and executed.

https://www.macrumors.com/2022/04/20/brave-browser-bypasses-google-amp/
Citera
2022-04-20, 13:42
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestarNyttNamn
Riktigt nöjd med Brave på både telefon, ipaden och datorn. Många bra funktioner!

Vilka är funktionerna som är så bra?
Jag tycker den är sådär faktiskt. Kan ha fel men den (Androidversionen) verkar sakna att den rensar alla kakor när man stänger appen, det tycker jag är kasst. På android föredrar jag DuckDuckgo och Firefox Focus som webbläsare.
Citera
2022-04-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Vilka är funktionerna som är så bra?
Jag tycker den är sådär faktiskt. Kan ha fel men den (Androidversionen) verkar sakna att den rensar alla kakor när man stänger appen, det tycker jag är kasst. På android föredrar jag DuckDuckgo och Firefox Focus som webbläsare.
Det mest avgörande för mig är att Brave har många menyer och sånt längst ner på mobilen istället för högst upp.

Annars kommer jag på rak arm på följande fördelar:
Uppdateras snabbare
Baserad på Chromium istället för Webview, vilket är säkrare. Firefox kör ingen av dem, och är således osäkrare än både DDG och Brave
Har bättre anti-fingerprinting

Det går för övrigt att rensa allt när man stänger appen. Finns under inställningar på fliken högst upp vad den nu heter. Brave Shield tror jag.
Citera
2022-04-23, 06:38
Bannlyst
Brave är ingen webläsare att rekommendera från en som bryr sig om ens integritet, är noga med detta.

GNUzilla and IceCat som är approved från Richard Stallman bör ni dock ha i åtanke. Finns att läsa mer på länken nedan om den, bygger på firefox:

https://www.gnu.org/software/gnuzilla/

Ang DuckGo, kolla upp GnuNET?

https://www.gnunet.org/en/

Brave utvecklarna håller med på jävligt fula metoder sedan länge.

Citat:
Brave browser collecting donations on behalf of content creators

In December 2018, British YouTube content creator Tom Scott said that he had not received any donations collected on his behalf by Brave browser. In a tweet, he stated "So if you thought you'd donated to me through Brave, the money (or their pseudo-money [BAT]) will not reach me, and Brave's terms say that they may choose to just keep it for themselves. It looks like they're 'providing this service' for every creator on every platform. No opt-in, no consent."[91][92] In response, Brave amended the interface with a disclaimer for each creator who hasn't signed up with Brave and promised to consider adding "an opt-out option for creators who do not wish to receive donations" and "switching the default so users cannot tip or donate to unverified creators".[93] Critics stated that the system should be opt-in and not opt-out, that the disclaimer did not clearly state absence of any relation with the creators, and suggests that creator begun process of signing up with Brave.[citation needed] Two days after the complaint, Brave issued an update to "clearly indicate which publishers and creators have not yet joined Brave Rewards so users can better control how they donate and tip"[93] and in January 2020 another update to change the behavior of contributions and tips. They are now held in the browser and transferred if the creator signs up within 90 days; otherwise, they are returned to the user.[94][95] Tom Scott, the original complainant, tweeted in response: "These are good changes, and they fix the complaints I had!".[95]
Senast redigerad av wuseman 2022-04-23 kl. 06:41.
Citera
2022-04-23, 07:21
Avslutad
Alla webbläsare har sina för- och nackdelar.

Jag har försökt hitta den perfekta läsaren för mig, men den existerar inte.

Det är ju lite ironiskt att en Chromium-baserad webbläsare som Brave är anti Google.

Safari var min favorit förut men version 15 har Apple verkligen misslyckats med, för mig är den på gränsen till oanvändbar.
Citera
2022-04-23, 07:24
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Alla webbläsare har sina för- och nackdelar.

Jag har försökt hitta den perfekta läsaren för mig, men den existerar inte.

Det är ju lite ironiskt att en Chromium-baserad webbläsare som Brave är anti Google.

Safari var min favorit förut men version 15 har Apple verkligen misslyckats med, för mig är den på gränsen till oanvändbar.
Har du testat Vivaldi? Jag har den som min förvalda sedan några år.

Dev är från Norge, de utvecklade och sålde Opera.

Dev är aktiva och svarar på frågor på Twitter vid behov.

Testa? 🙂
Citera
2022-04-23, 07:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Har du testat Vivaldi? Jag har den som min förvalda sedan några år.

Dev är från Norge, de utvecklade och sålde Opera.

Dev är aktiva och svarar på frågor på Twitter vid behov.

Testa? 🙂

Jag har bara läst om den men ryggade tillbaka när det stod att Kina är inblandade i Opera, men det kanske inte gäller Vivaldi?

Sen är väl Vivaldi inte open source om jag minns rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in