2022-04-20, 06:26
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det har vi redan diskuterat.

Ska testa dina kunskaper nu med en fråga som ej går att googla fram. Inte för att du kan googla fram något ändå men hursomhelst.

Varför är Turkiet så kåta på att mäkla fred? Svara inte handel för det är fel.
De har nära handelsförbindelser med både Ukraina och Ryssland. Samtidigt vet de att det sannolikt kommer komma en rejäl anstormning flyktingar från Afrika nu när världshandeln står i gungning då länder inte kan bidra med bistånd i samma utsträckning samtidigt som Ukraina och Ryssland båda står för en relativt stor del av världens spannmål, vilket kommer göra att det delas ut mindre mat till utsatta områden, vilket i sin tur leder till flyktingar. Turkiet blir sannolikt deras mål i första hand varifrån de eventuellt söker sig vidare. Macron pratade om 60 miljoner flyktingar som kan bli konsekvensen av det vi nu ser, och dessa är från afrika/mellanöstern.
Det är också fint att bli omnämnd i historieböcker om att man bidragit med fred.
Senast redigerad av BonerBatman 2022-04-20 kl. 06:30.
Citera
2022-04-20, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Problemet med dina amsagor är att det ENBART är är DITT fattiga shithole country som ENSAMT bär ansvar för angreppskriget ni startat helt utan laglig grund!!! Allt lidande - inklusive dina klasskompisar som brinner upp i parti och minut - beror på er usle ledares obefintliga omdöme.

All skuld är er!!! Så kommer historien skrivas.
Nu är ju inte jag ryss eller ens för kriget, så du har säklart fel! Däremot inser jag att detta krig inte hade behövt inträffa om förhandlingar skötts bättre av Z.i
Citera
2022-04-20, 06:31
Medlem
Lord2Moynes avatar
Ukraina har återtagit Marinka och håller försvarslinjerna längs hela den ryska offensiven enligt expressens liverapportering.
Senast redigerad av Lord2Moyne 2022-04-20 kl. 06:57.
Citera
2022-04-20, 06:32
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Som jag skrev till en annan användare som också försökte hjälpa till, så är det ingen ide länka info till faktaresistenta människor. De har på förhand beslutat sig för hur det ligger till. De är oförmögna eller har inte modet omvärdera sin ställning. Om verkligheten inte stämmer med deras verklighetsbild så bortser de från den. Verkligheten stör då dem.

Fast om man ska vara helt ärlig så gör ju du exakt det som du anklagar dina meningsmotståndare för, nämligen att vägra ta in information från "en sida", då du anser att den sidan är fake news och missinformation. Så med samma mynt kan man anse dig som faktaresistent, då du endast litar på källor som passar "din agenda".

Någon färsk info angående Maripol ?
Citera
2022-04-20, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast om man ska vara helt ärlig så gör ju du exakt det som du anklagar dina meningsmotståndare för, nämligen att vägra ta in information från "en sida", då du anser att den sidan är fake news och missinformation. Så med samma mynt kan man anse dig som faktaresistent, då du endast litar på källor som passar "din agenda".

Någon färsk info angående Maripol ?

Jag vet inte vart ifrån du får allt detta? Eller jo jag vet nog. Är det inte svart så är det vitt och tvärtom. Något mellanläge existerar inte.

Jag litar inte på någon sida. Båda kör med stenhård propaganda. Sanningen är som bekant krigets första offer. Så fort jag ifrågasätter något ur västmedia är man anställd av Putin.

Det är så infantilt att man baxnar. Så resonerar inte vuxna människor utan barn.
Citera
2022-04-20, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Ukraina har återtagit Marinka och håller försvarslinjerna längs hela den ryska offensiven enligt AB:s liverapportering.

Glada nyheter så här på morgonen 😊
Citera
2022-04-20, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Novakolia kan inte svara på frågan...han vet inte var man hittar informationen, för den finns inte.
Det är ju bara en rysk propagandalögn för att ge någon slags rättfärdighet att ockupera delar av Ukraina. Den ryska hungern efter andra staters land och ljugandet är ju en röd tråd genom historien. Till och med mullorna i Iran kunde erkänna att de sköt ner ett plan, men inte lögnernas mästare i kreml kunde erkänna att deras terrorister i Donbass var skyldiga till nedskjutningen.
Citera
2022-04-20, 06:40
Moderator
OYs avatar
Tråden är inte ett quiz, ot, chat, tjafs och trams raderat.

/Mod
Citera
2022-04-20, 06:47
Medlem
Jirens avatar
Rysslands möjligheter att avancera fortsätter att påverkas negativt av samma logistiska, tekniska och territoriella problem som de ryska styrkorna har haft sedan invasionen började. Detta enligt senaste bedömningarna från det brittiska försvarsdepartementet i en lägesuppdatering.

https://twitter.com/DefenceHQ/status/1516488853187710984?s=20&t=eQUCCr3ZYSm7X3p-iRviLA

Som vi alla redan förstått så kommer kriget att bli mycket långvarigt. Sorgligt för Ukraina, bra för förintandet av Rysslands ekonomi. De kommer aldrig kunna återhämta sig från detta.
Senast redigerad av Jiren 2022-04-20 kl. 06:50.
Citera
2022-04-20, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Rysslands möjligheter att avancera fortsätter att påverkas negativt av samma logistiska, tekniska och territoriella problem som de ryska styrkorna har haft sedan invasionen började. Detta enligt senaste bedömningarna från det brittiska försvarsdepartementet i en lägesuppdatering.

https://twitter.com/DefenceHQ/status/1516488853187710984?s=20&t=eQUCCr3ZYSm7X3p-iRviLA

Som vi alla redsn förstått så kommer kriget att bli mycket långvarigt. Sorgligt för Ukraina, bra för förintandet av Rysslands ekonomi. De kommer aldrig kunna återhämta sig från detta.

Jo Ryssland kommer ta stryk det är helt klart
Citera
2022-04-20, 06:49
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Jag vet inte vart ifrån du får allt detta? Eller jo jag vet nog. Är det inte svart så är det vitt och tvärtom. Något mellanläge existerar inte.

Jag litar inte på någon sida. Båda kör med stenhård propaganda. Sanningen är som bekant krigets första offer. Så fort jag ifrågasätter något ur västmedia är man anställd av Putin.

Det är så infantilt att man baxnar. Så resonerar inte vuxna människor utan barn.

Men dåså, då är det ju mer vettigt. Man kunde nästan i din text tolka det som att du endast hade information som hade härkomst från ryska medier, tyckte mig inte se några spår av nyans eller mellanting direkt. Men med denna nya information får jag då helt sonika lita på du tar info överallt.

Angående propagandan så har du rätt när der kommer till den Ukrainska och Ryska militära informationsflödet. Där tjänar parterna av naturliga skäl att inte ge ut information som kan skada ens egna soldater, samt även ge ut medveten falsk information för att förvilla sin fiende.

Media i väst har ju inget direkt intresse i att förmedla en felaktigt bild (vilket dock finns en risk att göra när man referar till sidornas militära informationsflöde). I informstions "kriget" ingår ju även de ledande (Zelensky och Putin). Problemet som jag ser med ryskmedia är att dessa jobbar direkt (och är helt eller delvis styrda) under staten , vilket innebär att informationen löper större risk att vara propaganda åt Putin för att ge en bättre bild. Detta kan ju även härledas till 2014 och innan dess. Jag vill dock vara tydlig här att allt som skrivs inte behöver vara osanning, men risken ser jag som högre vilket gör det svårt att värdera informationen från ryska medier.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu är ju inte jag ryss eller ens för kriget, så du har säklart fel! Däremot inser jag att detta krig inte hade behövt inträffa om förhandlingar skötts bättre av Z.i

Vet du... Jag inser även att detta krig inte behövt inträffa ifall Ryssland inte startat en invasion. Visst Ukraina skulle förstås kunnat gå med på att avsäga sitt självbestämmande, men det är en väldigt svår sak att ge upp. Och till stor del en sak som gör en till en egen suverän stat, avsäg dig den och du har gett upp ditt land.
Senast redigerad av Neroxx 2022-04-20 kl. 07:01.
Citera
2022-04-20, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Som vi alla redsn förstått så kommer kriget att bli mycket långvarigt. Sorgligt för Ukraina, bra för förintandet av Rysslands ekonomi. De kommer aldrig kunna återhämta sig från detta.

Ja och Putin skiter fullständigt i både ryssars och ukrainares lidande, fullständigt likgiltig inför spillandet av människoliv, en fullblodspsykopat som nu målat in sig i ett hörn med sitt misslyckade krig. Få se exakt hur långt han är redo att gå med att föra sitt land till ruinens brant den dåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in