Citat:
Jag tror han är avundsjuk. Dessa ryssfantaster är ofta nazister eller andra typer av judehatare etc. Han skulle själv vilja vara del av en sådan stark gemenskap som Azov har. De är fruktade, beundrade och manliga. Jag utesluter inte en viss homoerotik i det hela även om jag inte är en Freudian.
Citat:
Det vore dumt. Ukrainas gränser från 1994 ska givetvis återställas.
I Europa finns en radda enklaver och exklaver, men då Europa väster om Puttler-Ryssland är civiliserade så ha man kunnat lösa dessa problem. Helt omgiven av Schweiz ligger staden Büsingen-am-Hochrein som tillhör Tyskland och Campione D'Italia som tillhör Italien. Inte ens under Andra Världskriget orsakade detta några större rabalder, utan de överenskommelser som fanns respekterades av både Hitler och Mussolini. Och vill man göra det komplicerat så rekommenderas Baarle där det finns Nederländska enklaver i Belgiska exklaver (om man ser det från belgarnas sida) https://sv.wikipedia.org/wiki/Baarle
Vad gäller Kaliningrad så fördrevs den tyska befolkningen i krigets slutskede, så den nuvarande befolkningen är rysk. Och varken Polen eller Litauen skulle må bra av 1 miljon ryssar som ovilliga medborgare.
En delning av Ryssland hade bara lett till ännu mer revanschism, en framtida fred måste lösas på ett sätt där Ryssland på någon väster återintegreras i den civiliserade världen. Hur det ska gå till är jag inte rätt man att lösa.
I Europa finns en radda enklaver och exklaver, men då Europa väster om Puttler-Ryssland är civiliserade så ha man kunnat lösa dessa problem. Helt omgiven av Schweiz ligger staden Büsingen-am-Hochrein som tillhör Tyskland och Campione D'Italia som tillhör Italien. Inte ens under Andra Världskriget orsakade detta några större rabalder, utan de överenskommelser som fanns respekterades av både Hitler och Mussolini. Och vill man göra det komplicerat så rekommenderas Baarle där det finns Nederländska enklaver i Belgiska exklaver (om man ser det från belgarnas sida) https://sv.wikipedia.org/wiki/Baarle
Vad gäller Kaliningrad så fördrevs den tyska befolkningen i krigets slutskede, så den nuvarande befolkningen är rysk. Och varken Polen eller Litauen skulle må bra av 1 miljon ryssar som ovilliga medborgare.
En delning av Ryssland hade bara lett till ännu mer revanschism, en framtida fred måste lösas på ett sätt där Ryssland på någon väster återintegreras i den civiliserade världen. Hur det ska gå till är jag inte rätt man att lösa.
Nej det är bättre att krossa och förnedra Ryssland så att de ser själva att de inte är någon övermänsklig härskarras. Som man gjorde med Tyskland och Japan efter andra världskriget. Nu lät vi en fascistisk stat/ideologi överleva i 77 år istället för att krossa dem med de andra 1945. Splittra upp federationen och ta ifrån dem deras kärnvapen. Ta ifrån dem Kaliningrad, släng ut dem från Kaukasus och Moldavien. ge alla deras delstater självständighet. Ge lite bitar land (Förutom Kaliningrad) till Estland, Lettland, Finland, Vitryssland och Ukraina. Diverse stater i Centralasien och Kaukasus skall få bitar också. Japan skall få sina öar. Kanske Kina vill ha någon del? Vi har en historisk möjlighet att rätta till det fel som begicks 1945.

).