Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Bra det, Nevada tuggar på hyggligt utan några eg nyheter, mer än lite utspädning. De kommer nog borra som fan för de har tagit in mycket cash
Tyvärr ser jag första röda dagen i Nordamerkanska portföljen på ett tag, mycket irriterande. Det får inte bli en vana, för det sabbar humöret.
Bättre på nordiska där jag har offshore, LNG och oljeservice tillsammans med BE, Elkem och lite annat
Jag tänkte köpa fysiskt guld, kanske borde man ta tag i det, politiker är mongos som inte kommer ge sig förrän allt är kaputt, då kan det vara bra att ha lite fysiskt guld också
Jag känner att man köper teamet som jobbar där när man köper en miningjunior. Det är nåt Rick Rule har sagt.
Och NK verkar ju ha samlat ett gäng all stars. Jag behöver mer exponerning i guld- och silverjuniorer.
Har ett par mid tier producers ($KNT, $FSM) och top tier i form av Barrick och Pan american.
Jag tycker det känns skönt med en röd dag för att svalka av lite. Sett på månadsgrafer är det bara brus.
Mina gödselaxier har gått totalt bananas sen årsskiftet. K+S +126% IPI +98% och nu är det i tidningen om bristen på gödningsmedel. Blowofftoppen känns rätt nära.
Min vän "the drunk beast from the east" som låg toktungt i pottaska lär ha fördubblat sin förmögenhet sedan årsskiftet och tog en del vinst härom dan. Ingen blir fattig av att ta vinst.
Fysiskt guld (och silver) är både en bra försäkring om allt går tits up. Och om ryssen kommer kan jag stoppa guldmynten i röven och fly till Danmark och köpa mig ett hus av ölbackar.
Guldmynt är dessutom "legal tender" med det värde som står på det så du kan legalt ta massor över gränser.
Exempelvis är ett 1oz maple 50CAD. Anledningen till att jag ska ha dem i röven är för att de ska ges till Danskar. Fuckem.
Och sen ska jag inte fly heller. Jag har en snapphanesläkting långt bak som blev avrättad och inmurad i en slottsmur.
Det vore höjden av ynkedom att bara dra.