2022-04-19, 17:53
Medlem
Ukrainsk soldat jonglerar med 3 handgranater. Skillad eller idiot, ni får bedöma själva.
https://t.me/faceofwar/18704
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att Putins stöd på hemmaplan ökat till 83 % nämner du förstås inte? Undrar varför? Jag är inte pro-Putin faktiskt, men jag har blivit anti-väst när jag förstår vilka som ligger bakom västoligarkins maktanspråk.
För att det inte är något nämnvärt. ALLA, verkligen alla känner till hjärntvätten som pågår i Ryssland. Alla fria medier har stängts ner. Folk riskerar mångåriga fängelsestraff om de demonstrerar eller säger sanningen om invasionen. Lärare som vägrar sprida Kremlins propaganda får sparken från sina jobb.

Hör du någon skryta om hur brett stöd Putlers jämlike polare från Nordkorea har? Nej, jag tänkte väl det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Azov släppte inga av sina (eventuella) mänskliga sköldar de dragit med sig ner i katakomberna. Däremot gjorde den tillfälliga vapenvilan att civila som bor precis i utkanten av Azovstal kunde evakueras:

https://t.me/wargonzo/6658

Ena stunden påstår ni att de ligger och trycker i någon bunker under fabriken, och nu helt plötsligt håller de civila som gisslan i utkanten av fabriken

Det har inte varit någon tillfälligt vapenvila. 20 Azov killar har trollat 30k ryssar i snart 3 veckor.
Fan va värdelösa ni är
Citera
2022-04-19, 17:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Du menar Rysslands kollaps?

Ryssland är oberoende avseende mat och energi. Det är inte EU. Du kan inte käka en Twitteraktie. Punkt och slut.
Citera
2022-04-19, 17:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har Azovknektarna flytt? Skulle inte tro det.

De vill inte göra Zelensky besvikna.

Har aldrig funnits några där, det är bara the sheeple som köper fejk njos.

När ska ni vakna?
Citera
2022-04-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Kan inte gärna finnas några sådana automatiska vapen. Då skulle ett enstaka radioaktivt utsläpp riskera att starta kärnvapenkrig.
Död mans hand kallades det i Sverige eller Perimetr.
Perimetr mäter bl.a seismisk aktivitet, ljus, radioaktivitet samt använder trycksensorer för starta ett automatisk avfyrande av kärnvapen exakt hur det fungerar är inte känt systemet har även moderniserats.
Rysslands säkerhet mot att aldrig blir angripna av kärnvapen är att ha Perimetr som då avfyrar en fullskalig kärnvapenattack utan handpåläggning alltså död mans hand.
Anledningen till det automatiserade systemet är att det ska fungera även om kommunikation och befälsordning slås ut.
Citera
2022-04-19, 17:56
Medlem
Citat:
Att Putins stöd på hemmaplan ökat till 83 % nämner du förstås inte? Undrar varför? Jag är inte pro-Putin faktiskt, men jag har blivit anti-väst när jag förstår vilka som ligger bakom västoligarkins maktanspråk.
Ganska ointressant då Puttler fuskat i alla val han deltagit i. Om 80% eller 15% röstar för honom spelar ingen roll då valutgången redan spikats på förhand.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Vilka framgångar Puttler åstadkommit! Han har:
Avväpnat sig själv vad gäller allt modernt materiel
Visat världen vad ohämmad korruption gör för en krigsmakt
Kremerat sin ekonomi och strött askan på en soptipp
Fått Sverige och Finland att gå med i Nato (vad det verkar)
Enat Nato
Enat EU
Gjort sig till internationellt åtlöje och Paria
Åstadkommit 20000 stupade ryska tonårssoldater
Blivit kinesernas knähund
För överskådlig framtid gjort Ukrainas befolkning ryssfientlig

Tja, typ den sämsta Tsar Ryssland någonsin haft, även om man använder sig av den ryska cancersvulstens egrn måttstock!

Slava Ukraini!
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Död mans hand kallades det i Sverige eller Perimetr.
Perimetr mäter bl.a seismisk aktivitet, ljus, radioaktivitet samt använder trycksensorer för starta ett automatisk avfyrande av kärnvapen exakt hur det fungerar är inte känt det har även moderniserats.
Rysslands säkerhet mot att aldrig blir angripna av kärnvapen är att ha Perimetr som då avfyrar en fullskalig kärnvapenattack utan handpåläggning alltså död mans hand.
Anledningen till det automatiserade systemet är att det ska fungera även om kommunikation och befälsordning slås ut.

Det där är korrekt information. Det finns ett sådant system i Ryssland.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Amerikanska officerare är ansvariga för showen i U. Rapporterar frankrikes näst största
nyhetskanal.

SHOCKING: Journalist Finds US Troops Running Ukraine Volunteers
https://www.youtube.com/watch?v=vU7JpFlDxCw

Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Sossarna är Sveriges största parti. Säger alla deras politiker sanningen?
Du tycker inte att alla stora medierna, speciellt Kreml hade kört hårt på denna storyn?

Det är en fransk tv kanal, som har en fransk journalist, rapportera vad som hände
när han var i Ukraina.

Lyssnade du ens på vad de rapporterade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Gud va fräckt! Man kör omkring i en ödelagd stad och skjuter på måfå.
Vad gör de så modiga? Avsaknaden av fiender eller Baryaktar?

haha jag garvade rätt ut när jag såg videon. Som nån jävla Epakille i Värmland hade lagt upp på sin 240 sladdandes utanför Ica och gör donuts..
Citera
2022-04-19, 17:57
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Någon hjärntvätt och censur sker inte i väst menar du?
Absolut. Det räcker med att kolla SVT så förstår man hur illa ute vi är här också.

Men den svenska hjärntvätten blekkar i jämförelse med vad som sker i exempelvis Ryssland och Nordkorea. Här har vi åtminstone helt öppet samtal, fria medier, alternativa medier, samt möjligheten att följa olika nyhetskanaler från hela världen, direkt i vardagsrummet.

Vad har gemene man i Ryssland att välja på tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in