2022-04-19, 12:04
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
2% röstade på ultranationalister, jaha. Det är verkligen ingen särskilt hög siffra.

Meanwhile in Russia så fick det ultranationalistiska partiet (som är lojalt med Kreml) 7.5 % av rösterna i senaste valet. Ingen specialoperation har tillsatts.
Senast redigerad av skogsmaran 2022-04-19 kl. 12:13.
Citera
2022-04-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Striderna har nu intensivierats och förlustsiffrorna kommer att stiga. Om vi tittar på vad Jahvet har rapporterat och jämför förmiddag till förmiddag så har vi bland ryska förluster 200 nya döda soldater, 12 utslagna tanks, 22 förstörda bepansrade fordon, 2 nedskjutna flygplan, 3 nedsjutna helikoptrar och 8 förstöra övriga fordon.

Men nu kommer vi att få se helt andra siffror. Ukraina kommer att slå mot underhållet och se hur man kan försvåra Rysslands offensiv, för att i ett senare skede gå till rejäla motattacker.

Trots låg flygaktivitet ser vi hela tiden att Ryssland förlorar flygplan och helikoptrar i en strid ström. Tänk er 2 flygplan per dag, det ger över 60 flygplan per månad.

Det håller inte för en makt som angriper. En försvarare klarar höga siffror, inte en angripare.
Bra Ukraina, ge runk-Puttlers soldater på tafsen! Har Puttler-Ryssland ens industriell kapacitet att ersätta ETT flygplan/helikopter och TRE stridsfordon i veckan? Det hade betytt i genomsnitt 7 veckor att återställa det man förlorat på en förmiddag.
Citera
2022-04-19, 12:05
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Du är inte ensam. Putin var något av "förebild" för mig fram till för ett par månader sedan. Tyckte gubben var cool och skönt anti-pk. En motpol till mycket av västvärldens stollerier.

Idag vill jag bara se fanskapet dingla från en lyktstolpe. Har också tappat all respekt för Victor Orban, Le Pen och alla andra högerpolitiker som kryper för Putin och hans vedervärdiga folkmord.

Död åt Ryssland.

Helt enig på samtliga punkter!
Citera
2022-04-19, 12:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det spelar stor roll.

Jag vill inte vara med i NATO om NATO stödjer en massa nazister.
Jag vill heller inte ha in en massa nazister i EU.
Vi har chans att påverka politiskt vilken riktning Ukraina tar. Varför inte bort från nazism?

Nu tycker jag dock extremhöger är en bättre benämning på dem.

Varför inte ta bort Ryssland, kamrat?
Citera
2022-04-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det spelar stor roll.

Jag vill inte vara med i NATO om NATO stödjer en massa nazister.
Jag vill heller inte ha in en massa nazister i EU.
Vi har chans att påverka politiskt vilken riktning Ukraina tar. Varför inte bort från nazism?

Nu tycker jag dock extremhöger är en bättre benämning på dem.

Det där är ett senare problem som går att lösa utan krig och vidrigheter. Nu gäller det att få stopp på ryssarna och få död på Plutte.
Citera
2022-04-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vill du föra fram Kremlpropaganda så gör det i ditt hemland..

Är du inte läskunnig?

Jag för inte fram någon propaganda i mitt hemland, Sverige.

Däremot slås jag av hur nästan alla i den här tråden tar till sig propagandan från den sida de står på. Helt utan kritiskt tänkande. Mycket underhållande...
Citera
2022-04-19, 12:09
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
2% av dom 35 miljoner röstande i ukrainska valet senast röstade för ultranationalistiska partier. Det är "bara" 700 000 personer. Det är ingrott i det ukrainska samhället och ett problem.

Hur tror du svensk politik skulle förskjutas om Ryssland invaderade Gotland och Norrland? Samt spred popaganda till sin befolkning att Svenskar som folk och kultur aldrig existerat? Ponera sedan att man förgiftade vår stadsminister så att hon nästan dog likt Ukrainas blev 2004?

Du skulle ju såklart skåla till vodka och kaviar över svenskt nederlag men jag menar svenskar generellt.
Citera
2022-04-19, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Du är inte ensam. Putin var något av "förebild" för mig fram till för ett par månader sedan. Tyckte gubben var cool och skönt anti-pk. En motpol till mycket av västvärldens stollerier.

Idag vill jag bara se fanskapet dingla från en lyktstolpe. Har också tappat all respekt för Victor Orban, Le Pen och alla andra högerpolitiker som kryper för Putin och hans vedervärdiga folkmord.

Död åt Ryssland.

Min åsikt också. Putin är nog den politiker jag tappat mest respekt för och som gjort mig mest besviken. Visst varningsklockorna har alltid funnits där med Ossetien, Abchazien, Georgien men han har alltid varit den nödvändiga motvikten till väst och någonstans hoppades man på att hans odlande av anti-pk var en genuin ideologisk drivkraft och inte cynisk realpolitik för att rättfärdiga sina egna imperieambitioner. I ett slag underminerar han inte bara sig själv utan till och med skärper behovet av och nödvändigheten med en NATO-utvidning, och jag är inte pro-NATO.

Nu är det på den nivån att nationalister som måste ursäkta Putin behöver själva baktala nationalism för att rättfärdiga detta kriget - för att Putin säger det.
Citera
2022-04-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det regnar artilleri på dom ukrainska styrkorna. Dramatiskt minst sagt.
https://t.me/shot_shot/38257

"Filmer av arbetet med artilleriet i DPR på positionerna för de väpnade styrkorna i Ukraina i Donetsk-riktningen. Filmen är publicerad av DPR:s förste vice informationsminister Daniil Bezsonov".
Oj titta, två granater drogs iväg i blandade riktningar, vilka stjärnor de har i Folkmordsrepublikens ledning. Här finns en närmare beskrivning av kåkfararen Bezsonov, men fingrarna i syltburken har han iallafall
https://khpg.org/en/1608809602
Citera
2022-04-19, 12:12
Medlem
mr13377s avatar
Kom ihåg att ’-väst är nazister’ spåret är en krigslist av RySSen, alla som svarar seriöst på inläggen som sprider Kremlins krigslist bidrar till att våldtäkts rySSen blir starkare.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Är du inte läskunnig?

Jag för inte fram någon propaganda i mitt hemland, Sverige.

Däremot slås jag av hur nästan alla i den här tråden tar till sig propagandan från den sida de står på. Helt utan kritiskt tänkande. Mycket underhållande...

Vilken sida ska man stå på då? När ett land invaderar militärt och bombar landet till stenåldern?
Man måste vara bra partisk, för att välja den angripande sidan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Helt enig på samtliga punkter!

Skönt att läsa! Högerkonservatismen som drar igenom väst riskerar att bli vår undergång.
Det är inte snack att de eldas på och sponsras av Putins nyttiga troll och idioter som fallit för skitsnacket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in