Citat:
Ursprungligen postat av
Jiren
Du är inte ensam. Putin var något av "förebild" för mig fram till för ett par månader sedan. Tyckte gubben var cool och skönt anti-pk. En motpol till mycket av västvärldens stollerier.
Idag vill jag bara se fanskapet dingla från en lyktstolpe. Har också tappat all respekt för Victor Orban, Le Pen och alla andra högerpolitiker som kryper för Putin och hans vedervärdiga folkmord.
Död åt Ryssland.
Min åsikt också. Putin är nog den politiker jag tappat mest respekt för och som gjort mig mest besviken. Visst varningsklockorna har alltid funnits där med Ossetien, Abchazien, Georgien men han har alltid varit den nödvändiga motvikten till väst och någonstans hoppades man på att hans odlande av anti-pk var en genuin ideologisk drivkraft och inte cynisk realpolitik för att rättfärdiga sina egna imperieambitioner. I ett slag underminerar han inte bara sig själv utan till och med skärper behovet av och nödvändigheten med en NATO-utvidning, och jag är inte pro-NATO.
Nu är det på den nivån att nationalister som måste ursäkta Putin behöver själva baktala nationalism för att rättfärdiga detta kriget - för att Putin säger det.