2022-04-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja och tänk då Putin som innan han blev president körde taxi för att överleva. Nu är han en av värdens rikaste avlönad direkt ur ryska statskassan. Bra timpeng kan man förmoda, ja eller grym korruption.
3 miljoner euro? Fickpengar för Putin och hans extravaganta liv med ryska skattemedel.
Jag har aldrig påstått att varken Ryssland eller Putin inte är korrupt. Dock säljer Putin inte ut sitt land till högstbjudande globalist som Zelensky gör. Putin håller korruptionen inom landet. Zelensky har inga känslor för "sitt land" Ukraina och det är därför han så lättvindigt låter USA och EU styra skutan och varför han aldrig på riktigt tagit tag i landeta nazistproblem. En judisk president som samarbetar med nynazister. Hitler skulle vara stolt om han levde.
Citera
2022-04-19, 11:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja Zelensky är en tuff kille som kämpar för sitt folk och sitt land. Han sitter i t-shirt och är ute på fältet och träffar vanliga människor.Jämför med Putin som sitter i en bunker med 100 munskänkar som skall smaka på hans mat innan han vågar. Åker runt i ett flygplan som kallas flygande Kreml och som är inrett med yttersta lyx. Han är omgiven ständigt av mängder av livvakter och har en egen arme med 400000 man som skall försvara honom.

Han är själva urtypen för en despot.

Fullständigt självupptagen och helt hänsynslös. Han bryr sig inte ett jota om miljoner människor dör. Det är bara statistik som Stalin uttryckte det.

Han är till och med en parodi på en despot; han är en riktig Bondskurk.
Citera
2022-04-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Märklig inredningsdetalj i ett call center i ukrainska Berdyansk.
https://t.me/opersvodki/3562

Bäst att ta det säkra före det osäkra och våldta och avrätta hela gänget.
Citera
2022-04-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Så du vill alltså ha ett fullskaligt krig? Det vore väldigt oklokt. Ukraina har redan passerat gränsen när de sänkte krigsfartyget.
Ett flagrant brott mot strandskyddet. Om Puttler-Ryssland invaderar sitt grannland Ukraina får slapptasken i Moskva också räkna med förluster.
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det mest korkade är att ta Putin på orden, ja. Varför har det ens någon betydelse om det är "sant" att det finns "nazister" i Ukraina? .

Det spelar stor roll.

Jag vill inte vara med i NATO om NATO stödjer en massa nazister.
Jag vill heller inte ha in en massa nazister i EU.
Vi har chans att påverka politiskt vilken riktning Ukraina tar. Varför inte bort från nazism?

Nu tycker jag dock extremhöger är en bättre benämning på dem.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Varför ska bara Ukrainas propaganda få föras fram i tråden?

Jag läser propagandan från båda sidor och bildar min egen uppfattning.
Då får du dessvärre en skev bild. Ryssråttorna ljuger nämligen hela tiden. Inte ett enda ord de säger är sant.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den del som kom fram till Zariccnea verkar ha blivit isolerad, ser inget på de kartor jag har hittat som visar på att Ryssland kan eller flyttar trupp åt det hållet, om Ukrainarna kan stänga igen luckan som de bröt igenom så blir den enkel att ta hand om, de kan inte få förstärkning eller mer resurser typ bränsle ammo m.m.

Det vore bra om de är avskurna. Undrar varför man inte hör något om dem? De kanske har retirerat tillbaka till sina kamrater?
Citera
2022-04-19, 11:59
Avstängd
Citat:
Varför är inte du på plats i Ukraina och försvarar mormödrarna och barnen? Så vitt jag förstår så tar dom fortfarande emot frivilliga.

Varför är du inte på plats och hjälper dina Orchbröder att våldta och tortera civila?
Citera
2022-04-19, 11:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland säger själva att offensiven i Söder/Öst har börjat nu. Nu är det upp till bevis för Ryssland om de kan avancera och ta hela Donbas.
https://liveuamap.com/en/2022/19-april-russian-foreign-minister-lavrov-announced-that-the

Ukraina bekräftar :

Attacks along a 300-mile front
Russia's military are attacking along a 300 mile (480km) front in eastern Ukraine as part of its major offensive in what Ukraine has called "a new phase of war".

Ukraine’s General Staff says Russian forces are focusing their efforts on taking full control of the Donbas region, in the east.

Russian forces have tried to break through Ukraine's defences along nearly the entire frontline, the General Staff said in a statement.

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61136997
Citera
2022-04-19, 12:01
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Att förringa tortyr, nackskott på civila, barnvåldtäkter.. Lägre än lägst.. Jag har aldrig haft en tanke på att äcklas av ett helt folk förrän efter 24/2. Död åt ryssen!
Du är inte ensam. Putin var något av "förebild" för mig fram till för ett par månader sedan. Tyckte gubben var cool och skönt anti-pk. En motpol till mycket av västvärldens stollerier.

Idag vill jag bara se fanskapet dingla från en lyktstolpe. Har också tappat all respekt för Victor Orban, Le Pen och alla andra högerpolitiker som kryper för Putin och hans vedervärdiga folkmord.

Död åt Ryssland.
Citera
2022-04-19, 12:02
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att varken Ryssland eller Putin inte är korrupt. Dock säljer Putin inte ut sitt land till högstbjudande globalist som Zelensky gör. Putin håller korruptionen inom landet. Zelensky har inga känslor för "sitt land" Ukraina och det är därför han så lättvindigt låter USA och EU styra skutan och varför han aldrig på riktigt tagit tag i landeta nazistproblem. En judisk president som samarbetar med nynazister. Hitler skulle vara stolt om han levde.

Inom landet? Pengarna oligarkerna förvaltar är väl knappast inom landet?
Citera
2022-04-19, 12:03
Medlem
Citat:
Det regnar artilleri på dom ukrainska styrkorna. Dramatiskt minst sagt.
https://t.me/shot_shot/38257

"Filmer av arbetet med artilleriet i DPR på positionerna för de väpnade styrkorna i Ukraina i Donetsk-riktningen. Filmen är publicerad av DPR:s förste vice informationsminister Daniil Bezsonov".

Ja sånt där är ni ryssar bäst på! Att låta bomber och granater regna från himlen och skapa död och förstörelse där det tidigare fanns liv och ordning. Exakt vad ni gjorde i Tjetjenien tills de kuvades och blev era knähundar. Det kommer dock inte gå lika lätt med Ukraina utan det är troligtvis här er undergång står. Du kommer inte att undgå järnstormen som väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in