2022-04-19, 07:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vulkangäddan. Det måste vara en aktuell kändis.

Löpsedelsmaterial? Tidigare pratade de om en omnämnd "padelkuken", om minnet inte sviker.

Men det kanske är två vitt skilda väsen? Hoppas det inte är en omtyckt sporthjälte bara.

ATM-tvillingarna Migrän-Martin och Dubbel-Mackan, mannen med den osläckbara brandslangen, o.s.v. Ja, stjärnskotten på gäddhimlen har varit många.

Är detta kronan i vassen, den Gäddosaurus Rex, som vi väntat på? Spänningen är olidlig ...
Genom att vara otydlig med vad som menas så blir det till ett hot i luften. Man har aldrig gjort något. Man vet att man inte är aktuell men man nojar, man snedtänder. Sjöberg har gjort mig paranoid. Men då kan det ju lika bra gälla Fredrik Reinfeldt. Jag tror att många känner likadant. Det känns som att ha en mördare efter sig. Polisen och JK är så svaga. Men när man tänker på det så är precis allting bara trams.
Citera
2022-04-19, 07:40
Medlem
downbelows avatar
Vilka sidor eller appar hittar dom de här personerna , det verkar ju gå väldigt enkelt för dom att börja chatta massa på kik
Citera
2022-04-19, 07:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Genom att vara otydlig med vad som menas så blir det till ett hot i luften. Man har aldrig gjort något. Man vet att man inte är aktuell men man nojar, man snedtänder. Sjöberg har gjort mig paranoid. Men då kan det ju lika bra gälla Fredrik Reinfeldt. Jag tror att många känner likadant. Det känns som att ha en mördare efter sig. Polisen och JK är så svaga. Men när man tänker på det så är precis allting bara trams.

Om man inte springer efter tonårstjejer under 18 så kan man nog sova rätt lugnt ... Varför är du paranoid?

Sara och Patrik är nutidens Batman & Robin (även om båda skulle behöva jobba lite på flåset, konditionen).

Eller Judge Dredd, om man så vill. Fångar, förhör och delar ut straff på stående fot i och med uthängningen.

Det är väl utmärkt om deras arbete avskräcker diverse snuskgubbar. Den stora älgvandringen i all ära, gäddornas panikartade flykt innehåller mer action ...
Citera
2022-04-19, 07:50
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nåja jag hoppas på känd gädda, frimurare eller ej. PG Gyllenhammar, Stefan Löfven... ? Jag väntar otåligt på vulkanmannen..

Och så blir det Kenta karamell som får ett återfall och har en hel kavring i käften denna gång.
Citera
2022-04-19, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Om man inte springer efter tonårstjejer under 18 så kan man nog sova rätt lugnt ... Varför är du paranoid?

Sara och Patrik är nutidens Batman & Robin (även om båda skulle behöva jobba lite på flåset, konditionen).

Eller Judge Dredd, om man så vill. Fångar, förhör och delar ut straff på stående fot i och med uthängningen.

Det är väl utmärkt om deras arbete avskräcker diverse snuskgubbar. Den stora älgvandringen i all ära, gäddornas panikartade flykt innehåller mer action ...
Jag har inte ens chattat med någon under 25 år. Har jag aldrig gjort. Inte pga Sjöberg och ingen annan heller. Varken i sexuellt syfte eller som vänskap. Finns noll att gå på. Det handlar inte om skuld utan om rättsosäkerhet. Det går inte att resonera med kriminella.
Han har kört fram och tillbaka i landet och avrättat 80 pers på skott från höften. Varför är folk rädda för gängkriminalitet, varför vågar kvinnor inte vara ute själva osv. Justitiekanslern kanske kan svara på om hon numera tycker att folk bör beväpna sig.
Citera
2022-04-19, 08:12
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Det skulle funka med en bot. Han har en utvecklingsstörning. Kan bara skriva meningar på tre ord som måste innehålla ett av orden kuk eller fitta.

Imponerande vänlista på fejjan. Lika barn leka bäst osv
Citera
2022-04-19, 08:54
Avslutad
Att framställas som pedofil är nog alla mäns mardröm. Ingen vågar säga det. Istället håller dessa fega krakar överallt i samhället med pöbeln. Jag vet att det är slut med dumpen men vad hjälper det mig?
Skadeståndet står ju inte alls i proportion till skadan.
Jag läste innan att någon hade dömt på Facebook för att varnat för en pedofil. Vad blev det... 80 dagsböter och 7000 kr i skadestånd. Nått sånt, stod på Aftonbladet. Vad är det för rättssäkerhet?
Citera
2022-04-19, 10:09
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Vilka oegentligheter skulle finnas då menar du?

Ang. Bokföring av Swish.

Vet inte om Sara och Patrik är några bokhållar-typer direkt. Patrik är det inte. Hans företag utmärks inte av god bokföring av vad jag kunde se.

Däremot så kan du helt säkert rulla en sådan sak framför dig ganska länge innan det händer något. Det är vad jag tror sker just nu. Men det är vad jag tror. Inget jag vet.

Sara som tar emot pengarna kan ju vara en målvakt åt ett annat bolag som en tredje person driver. Någon som har koll på bokföring. Då kanske allt är i sin ordning utan att det syns ut mot oss.

Bokföring brukar även gå att lösa i efterhand. Skatteverket är i regel väldigt medgörliga med att bakdatera och lösa registreringar som saknas. Under förutsättning att du avser att göra rätt för dig. Saknas pengar/kvitton så blir livet säkert väldigt mycket krångligare.

Då blir det brottsligt. Bokföringsrott är ju ett av fåtal brott du kan begå genom att inte göra något alls. Dvs redovisar du inte begår du ett brott och kan bli dömd till fängelse för saken. Du får passa dig som företagare för att bli utbränd.
Citera
2022-04-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Bokföring av Swish.

Vet inte om Sara och Patrik är några bokhållar-typer direkt. Patrik är det inte. Hans företag utmärks inte av god bokföring av vad jag kunde se.

Däremot så kan du helt säkert rulla en sådan sak framför dig ganska länge innan det händer något. Det är vad jag tror sker just nu. Men det är vad jag tror. Inget jag vet.

Sara som tar emot pengarna kan ju vara en målvakt åt ett annat bolag som en tredje person driver. Någon som har koll på bokföring. Då kanske allt är i sin ordning utan att det syns ut mot oss.

Bokföring brukar även gå att lösa i efterhand. Skatteverket är i regel väldigt medgörliga med att bakdatera och lösa registreringar som saknas. Under förutsättning att du avser att göra rätt för dig. Saknas pengar/kvitton så blir livet säkert väldigt mycket krångligare.

Då blir det brottsligt. Bokföringsrott är ju ett av fåtal brott du kan begå genom att inte göra något alls. Dvs redovisar du inte begår du ett brott och kan bli dömd till fängelse för saken. Du får passa dig som företagare för att bli utbränd.
Helt korrekt. Sen är frågan... Iom att det går till Sara, och ingen verkar hitta något orgnr bakom, så kan det bli en fråga om personlig beskattning. Dessutom kan det i vissa fall anses som en enskild verksamhet varpå arbetsgivaravgifter, moms osv kommer in i bilden, trots att enskild firma inte är reg.
Men misstänker att pengarna slussas till en förening, typ 2forty2, och därmed anses omfattas av regler runt välgörenhet?
Bara några tankar, är inte expert.
Citera
2022-04-19, 10:35
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, han lär ju ha lite diagnoser (vid sidan av särskrivnings-dyslexi), han ser ganska obehaglig ut, tror han har FAS (och därför även ADHD och autism). Kan ju inte finnas någon jämnårig eller äldre som tänker: "Honom ska jag ha!". Misstänker att han jobbar/jobbade som diskare och med Mice en place - mysigt med en som går direkt från runk till att skära upp tomater...
Fräscht, men en snubbe som kanske både är sexoman, incel och har någon form av störning skulle jag aldrig gå på en sådan restaurang han jobbar på om jag visste, man vet ju inte om killen typ ollar biffarna innan servering. I alla fall kul att Dumpen hittar alla möjliga typer.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-19 kl. 10:56.
Citera
2022-04-19, 10:39
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Bokföring av Swish.

Om det nu är som Sjöberg säger att allt går oavkortat till att driva själva ruljansen borde de väl se sig som en ideell förening. Ideella föreningar är inte bokföringsskyldiga om tillgångarna understiger 1,5 miljoner. Detta är ju helt sjukt egentligen. Så vill ni typ börja sälja knark eller dylikt eller tvätta pengar starta en ideell förening.
Citera
2022-04-19, 10:52
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Helt korrekt. Sen är frågan... Iom att det går till Sara, och ingen verkar hitta något orgnr bakom, så kan det bli en fråga om personlig beskattning. Dessutom kan det i vissa fall anses som en enskild verksamhet varpå arbetsgivaravgifter, moms osv kommer in i bilden, trots att enskild firma inte är reg.
Men misstänker att pengarna slussas till en förening, typ 2forty2, och därmed anses omfattas av regler runt välgörenhet?
Bara några tankar, är inte expert.

Patrik har ett bolag som heter Sjöberg 242 AB. Det är ett Aktiebolag. Det har mindre mängd skulder och det har skett utmätningsförsök mot företaget av kronofogden. Egentligen ett skitbelopp. Har nog med hans ordningssinne att göra, inte pengarna i sig. Om det är den firman som pengarna redovisas i, eller ska redovisas i så syns det i vart fall inte ännu i några offentliga handlingar som jag hittat.

Den firman saknar dessutom F-skatt. Innebär ju att avsändaren dvs de som skänker pengarna ska betala in sociala avgifter. Men jobbar de gratis så behövs det inte. Kan inte hitta att de tagit ut lön.

Jag kan inte hitta några spår av en idieell förening heller. Tror inte det finns någon sådan registrerad. Men säker kan jag ju så klart inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in