2022-04-18, 22:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Storoffensiven har börjat!

Nu har den börjat, den stora ryska offensiv som bland andra Lars Wilderäng har förutspått sedan en tid tillbaka på sin blogg - och som han sa skulle börja under andra halvan i april. Det är den 18 april.

Full eldgivning med artilleri och salvpjäser längs med hela fronten från Charkiv i norr till Kherson i söder. Nu får vi se vad alla våra teorier i denna tråd är värda, egentligen. Twitter blinkar som en julgran.

Vanvett ifrån ryskt håll, om det hela stämmer..

-April (mjuk mark för pansar) och regnväder den närmaste veckan..
-Förstärkningarna ifrån "Kiev-fronten" är inte fullsatta efter deras förluster..
-Man har fortfarande inte fixat mauripol..

Vi får se hur det går men : Jag tror INTE detta är ryssarnas offensiv.
Citera
2022-04-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej "Ukraine on Fire" är verkligen inte en dokumentär om "hur Ryssland ser på Ukraina”. Däremot en skildring, av och med, demonstranterna under Euromajdan. På och kring ”Självständighetstorget.”

skillnaden mellan oss är väll att jag utöver att ha sett Ukraina on fire även har tagit del av genomgångar av domstolsprotokoll och orginal materialet som de visar snuttar ur i "dokumäntären", och självklart även de historiska aspekterna och det som man utelämnar i "propganda snabbis versionen" av det som är månadslånga protester och slutligen "den ryska förklaringen".

Inte för att det är nödvändigt men jag har även en universitetsutbildning som är relevant i ämnet.

Det är som jag skrev, inget kontroversiellt att påpeka att det inte är någon vidare "dokumäntär" om maiden, utan " det ryska perspektivet på ukraina", med all sina objektiva fel och brister.

du finner gott om "filmkritiker" som påpekat samma sak, även om de mer kritiserar den utifrån att dokumäntärer bör vara objektiva (vilket jag tycker att den är utifrån ett "det ryska propganda perspektivet")
Citera
2022-04-18, 22:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu skjuter Ryssland artilleri på alla fronter. Vad händer nu, skall de skjuta hela natten och anfalla i morgon? Eller kommer de att anfalla på natten? Annars brukar Ukraina att vara bäst på att strida på natten.
Citera
2022-04-18, 22:39
Medlem
Jirens avatar
Nu verkar det hända grejer i östra Ukraina. Hoppas verkligen att Natos vapen hunnit fram. Särskilt artilleri och switchblade-drönarna.
Citera
2022-04-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Så sjukt att Putins äckliga propaganda-arm får verka på detta sättet här i tråden.
Skärp dig. Det är ju fakta att det har dött relativt få civila i Ukrainakriget! Varje död är såklart tragisk både civila och militära på båda sidor..
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-04-18 kl. 22:52.
Citera
2022-04-18, 22:40
Medlem
Nazi hit och dit. Point takin'.
Ärlig nyanserad förklaring kring märket 1:21 in i videon?

https://youtu.be/QA5yZnxS2zc

OBS. Ingen retorisk fråga!
Citera
2022-04-18, 22:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vanvett ifrån ryskt håll, om det hela stämmer..
-April (mjuk mark för pansar) och regnväder den närmaste veckan..
-Förstärkningarna ifrån "Kiev-fronten" är inte fullsatta efter deras förluster..
-Man har fortfarande inte fixat mauripol..
Vi får se hur det går men : Jag tror INTE detta är ryssarnas offensiv.

Vad menar du? Att de inte anfaller nu?
Citera
2022-04-18, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu verkar det hända grejer i östra Ukraina. Hoppas verkligen att Natos vapen hunnit fram. Särskilt artilleri och switchblade-drönarna.

Ryssland sprängde upp lagret med usa europas vapenleverans.
Citera
2022-04-18, 22:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad får du dina siffror i från? Dom har över 1000 plan.

Absolut, dock inte så många som är till nytta i Ukraina, jaktflyg har dom ingen nytta av.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej marken blir svårt med flygplan.

Marken? Du vet att flygplan har olika roller?
Citera
2022-04-18, 22:43
Medlem
Misstänker att det kommer att saknas en bro, i morgon
Citera
2022-04-18, 22:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Inte för att det är nödvändigt men jag har även en universitetsutbildning som är relevant i ämnet.
Låt mig gissa: militärhögskolan A.V. Khrulev i St. Petersburg?
Citera
2022-04-18, 22:44
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skärp dig. Det är ju fakta att det har döt relativt få civila i Ukrainakriget! Värje död är såklart tragisk både civila och militära på båda sidor..

Det är DU som ska skärpa dig! Du är ett Ryskt troll som upprepar totala lögner om och om igen. Det är fakta att enormt många civila har dött av RySSarnas brutala våldtäktsarme. Det är inte tragiskt att RySSar på Putins sida dör, det är en seger för frihet, Europa, Ukraina och hela svenska folket. Hela svenska folket är enade mot din meningslösa troll fabrik i Moskva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in