Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Nej "Ukraine on Fire" är verkligen inte en dokumentär om "hur Ryssland ser på Ukraina”. Däremot en skildring, av och med, demonstranterna under Euromajdan. På och kring ”Självständighetstorget.”
skillnaden mellan oss är väll att jag utöver att ha sett Ukraina on fire även har tagit del av genomgångar av domstolsprotokoll och orginal materialet som de visar snuttar ur i "dokumäntären", och självklart även de historiska aspekterna och det som man utelämnar i "propganda snabbis versionen" av det som är månadslånga protester och slutligen "den ryska förklaringen".
Inte för att det är nödvändigt men jag har även en universitetsutbildning som är relevant i ämnet.
Det är som jag skrev, inget kontroversiellt att påpeka att det inte är någon vidare "dokumäntär" om maiden, utan " det ryska perspektivet på ukraina", med all sina objektiva fel och brister.
du finner gott om "filmkritiker" som påpekat samma sak, även om de mer kritiserar den utifrån att dokumäntärer bör vara objektiva (vilket jag tycker att den är utifrån ett "det ryska propganda perspektivet")