2022-04-18, 22:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen vet ration. Men.uppenbart ör att Ryssland inte med flit attackerat civila, hade de gjort det så hade bbetydligt fler civila i Ukraina dött..
Du menar att det var en olyckshändelse att de band civilas händer och fötter och sköt dem i huvudet? Och de ryssar som våldtagit kvinnor och barn, de slant när de egentligen hade för avsikt att stoppa sina penisar i varandra?
Citera
2022-04-18, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ingen vet ration. Men.uppenbart ör att Ryssland inte med flit attackerat civila, hade de gjort det så hade bbetydligt fler civila i Ukraina dött..

Ett argumentationsfel, direkt pinsam nivå på inlägget.

Att fler civila inte har dött är inte ett bevis för att ryssarna inte har dödat civila med avsikt.

Skärp dig för fan.
Citera
2022-04-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom har tusentals med plan så gör ingen större skillnad.

Snarare hundratals, men oavsett är erfarna piloter en bristvara, gamla kärror är svårutnyttjade.
De har inte direkt tillgång till F-35, där piloten helt kan fokusera på att ta beslut.

Lite svårare när du har ett halvtaskigt navigationssystem, manuellt måste identifiera mål och dessutom sikta in dig på det, samtidigt som planet inte är hur lättstyrt som helst och du dessutom måste göra en avvägning på hur mycket risk du utsätter dig själv och planet för.
Citera
2022-04-18, 22:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Allt pekar ändå på att Ukraina kommer finnas kvar. I vilken form återstår att se. Jag skrev ett inlägg om detta i natt — ska se om jag hittar det.

Här:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Faran var nog mest överhängande för Ukrainas del de första dygnen, fast samtidigt... kan jag någonstans uppleva att de ryska attackerna mot Kiev var så fesljumna att jag inte blir klok på det hela.
Ryssland hade ändå eliminerat det ukrainska försvaret om det inte vore för vapenleveranserna och amerikansk intel. Det var något som sket sig å det grövsta, både strategiskt och — inte minst — taktiskt. Fast jag tror att de börjar få ordning på't. Förutsatt att försörjningslinjerna håller, men nu har de direktkontakt med hemlandet i Donbass och i anslutning till Krim).

Det kan heller inte uteslutas att fas ett slutar med att Ryssland behåller de delar de besitter i dag, och att kriget blossar upp i fas två. Eller tre? Var fas ett avslutad, eller hur var det?

Är nog enig med dig (o läst det du skrev inatt) : Tror inte heller att kriget är färdigt till "9 Maj". Givetvis så önskade Putin det.., men nu har verkligheten visat sig vara en annan. Ukraina biter ifrån, hårt. 9 Maj är bara ett önsketänkande ifrån väst eller rent ut sagt : "Fake news" i msm för att diskreditera Putin. Propaganda går ju som bekant bägge vägar..

Som det är just nu, så ser jag Putin villig att göra ryssland`s version utav "Vietnam-kriget". För en förlust kan han aldrig acceptera. Detta kan pågå i flera år..

Det är ett mörkt scenario dessvärre jag pekar ut. Så är det när man har med tölpar som Putin att göra..(när f-n gick det fel med honom..?)
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Fler anser nu att slaget om Donbas har börjat. Detta kommer att bli våldsamt och blodigt. https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1516147844121571329
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ryssland har inte tusentals plan med förmåga till markattack, tvärt om har dom ganska få

Vad får du dina siffror i från? Dom har över 1000 plan.

Nej marken blir svårt med flygplan.
Citera
2022-04-18, 22:19
Medlem
greta75s avatar
Citat:

Så sjukt att Putins äckliga propaganda-arm får verka på detta sättet här i tråden.
Citera
2022-04-18, 22:21
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ja, dom "skänkta" vapnen och fordonen borde ju ha en mottagare så fort man kommit överrens med respektive land så dom inte hamnar i transit allt för länge. Det märks väl om några dagar vilken info som stämmer antar jag.
Av bilderna jag sett ser inte förödelsen så gigantisk ut som om det vore en träff på ett stort vapenlager. Då hade sannolikt hela byggnaden varit totalt förintad ner till grundgruset. Såg mer ut som att de fått en yttre träff och byggnaden satts i brand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom har tusentals med plan så gör ingen större skillnad.

Nää, dom sa att dom hade 1000.

Förmodligen lögn och just nu flyger dom inte över östra Ukraina.

Hade dom haft tusentals hade dom flugit över hela Ukraina.
Citera
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Hörde om det på nyheterna (SVT) då tyckte jag de nämnde att lagren var tomma. Man kan ju hoppas att de sprider vapnen nästan omedelbart efter att de landat för att undvika att göra dem till lätta måltavlor.

Ja det har till och med postats film av Ryssland på attacken som visar att den misslyckades: https://t.me/intelslava/25787

Ingen ammunition som antändes, inga sekundära explosioner. Ett av ’lagren’ vidade sig vara en däckverkstad och däckhotell.

Så i vredesmod efter sänkningen av Moskva lade sig Putin i operationen och styrde om missilerna från taktiska mål på fronten i öst till hämndattacker i Lviv. Katastrofal uppvisning av inkompetens!

Som vissa påstår är det rätt kritiskt hur RySSlands kniptångs manöver går just nu pch Putin riskerar schabla bort allt med sina känslor
Citera
2022-04-18, 22:22
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är rysk arrogans när den är som mest rysk. De har uppenbarligen fortfarande inte fattat att den 64e brigaden är villebråd.

Eller så är det väl uttänkt från Putins sida. Finns bara 2 saker att välja mellan självmord eller 100% lojalitet mot handen som föder.
Citera
2022-04-18, 22:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Storoffensiven har börjat!

Nu har den börjat, den stora ryska offensiv som bland andra Lars Wilderäng har förutspått sedan en tid tillbaka på sin blogg - och som han sa skulle börja under andra halvan i april. Det är den 18 april.

Full eldgivning med artilleri och salvpjäser längs med hela fronten från Charkiv i norr till Kherson i söder. Nu får vi se vad alla våra teorier i denna tråd är värda, egentligen. Twitter blinkar som en julgran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in