Citat:
Ursprungligen postat av
jaimemendoza
Äntligen ett seriöst inlägg som man kan besvara på ett seriöst sätt.
Vanliga muslimer beter sig inte så här. Det är en sak som är säkert. Dessa är kriminella på ett eller annat sätt utan tvekan. En hel del skottlossningar som har skett i tät följd under denna tiden. Kan det bero på att fiender i olika kriminella grupperingar har fått syn på varandra ute på gatan när de normalt sett håller en låg profil?
Min teori är att dessa misslyckade individer är samma skräp som isis. De har sållat ut sig själva. Dessa är garanterat folk med något i bagaget.
Tänkte svara på dina frågor också.
Dessa 15-åringar borde man tvångsförflytta och hålla strikt koll på med förbud att resa till sin hemstad. De ska gå i skolor med svenskar som stor majoritet. Det får de att byta en miljö mot en annan och dessutom skapa en ny chans i livet.
Vi måste få hårdare lagar helt klart. Idag är det för mycket fokus på att rehabilitera kriminella istället för att se till medborgarnas säkerthet. De ska hållas borta från samhället, inte gullas med och bajsas ut efter en all inclusive på nån anstalt så att de kan återförenas med sina s.k vänner som förr eller senare säljer de för lite pengar. De ska sitta mycket längre än nu för mindre.
Nu tror majoriteten att det är vanliga muslimer som kaosar vilket inte är sant. Finns flera tecken på det.
Om vi nu ska lyfta blicken eller kanske skärpa hörseln så tror jag att finns flera klangbottnar i det här.
Det ena är om det har funnits och ev. fortfarande finns en politisk vilja att det ska vara så här.
Jag kan tänka mig att det gör det med lite olika orsaksbakgrund men oavsett vilket så får det Wennerström att framstå som helt OK. Han sålde "bara" ut delar av försvaret.
Politiker som har agerat för en sådan sak bör som minimum få ett järnspett i arschlet.
Sedan kommer vi till ett rejält grundproblem och det är om invånare här i Sverige har uppfattningen att religiösa dogmer överrider svensk lagstiftning. Dvs jag kan göra som jag vill då jag anser att Koranen (eller någon annan hittepå-lära) ger mig den rätten.
Om man har den uppfattningen då finns det ingen plats för den eller de personerna här i Sverige.
Det är bara att packa och lämna landet samma dag.
En tredje sak som jag reflekterar över är om kaoz-människorna och Koranbrännaren används som nyttiga idioter av främmande makt.
Finns det någon som gärna ser ett Sverige i obalans och som med enkla medel försöker så split?