2022-04-18, 12:27
Medlem
Han med rött skägg är lika mycket sojapojke och posör som Filip i Robinson. Överservila mot kvinnor. Men som sagts förut här tråden, kvinnor vill helst inte vara ihop med sådana. De har lösa handslag och älskar mjäkigt.
Citera
2022-04-18, 13:25
Medlem
Jag fick hoppa lite genom avsnittet för det var bara för jobbigt att titta på.

De pussade varandra på bröllopet trots att de aldrig träffats förut. Det kändes väldigt rättframt och lössläppt.

Folk klär sig helt knaisgt. Fula för smala slipsar med för bredden felaktig slipsknut, och ofta för små skjortor så att de måste gå med översta knappen uppknäppt under slipsen. Någon snubbe hade den helt vansinniga kombon av (för liten) kortärmad skjorta, fluga och clip-onhänglsen.

Att Märta hade förväntat sig något annat är rödtotten var ingen överraskning. Han behöver raka av sig skägget, det blir för mycket med rött både på huvudet och i hela ansiktet.

Mer tjat om att män köper för små skjortor, titta på psykologen i kompletteringsprogrammet de ger ut: LÄNK
Ett djupt andetag och knapparna ligger på golvet.
Citera
2022-04-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag fick hoppa lite genom avsnittet för det var bara för jobbigt att titta på.

De pussade varandra på bröllopet trots att de aldrig träffats förut. Det kändes väldigt rättframt och lössläppt.

Folk klär sig helt knaisgt. Fula för smala slipsar med för bredden felaktig slipsknut, och ofta för små skjortor så att de måste gå med översta knappen uppknäppt under slipsen. Någon snubbe hade den helt vansinniga kombon av (för liten) kortärmad skjorta, fluga och clip-onhänglsen.

Att Märta hade förväntat sig något annat är rödtotten var ingen överraskning. Han behöver raka av sig skägget, det blir för mycket med rött både på huvudet och i hela ansiktet.

Mer tjat om att män köper för små skjortor, titta på psykologen i kompletteringsprogrammet de ger ut: LÄNK
Ett djupt andetag och knapparna ligger på golvet.

Den där skjortan var säkert snygg på honom innan han gick upp i vikt. Han borde agera föredömligt i sitt yrke så märkligt val av honom att lägga på sig.
Citera
2022-04-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Någon snubbe hade den helt vansinniga kombon av (för liten) kortärmad skjorta, fluga och clip-onhänglsen.

Ha ha ha

Sådana män det behövs fler av. Som struntar fullständigt i meningslös vett och etikett utan kör på det de vill ha.

Kan tänka mig att det kommer bli många par bildade när Jonas ska ta med polarna till stan för att träffa Martin och hans väninnor.
Citera
2022-04-18, 14:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Då var nästa program uppe:

https://www.svtplay.se/video/3492400...oang?info=visa

Det är lugnt ni får ändå inte skriva utan spoiler förrän kl 20.00 ikväll, "ingen panik alla på en gång!"
Citera
2022-04-18, 16:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av collovati
Axel och Märtha. Plågsamt att se. Tur för Märtha att det fanns alkohol och vänner på festen, annars hade hon nog inte grejat det

Axels och Märthas inledning, STELASTE i GVFÖ:s historia.

Precis som vi sa. Märtha höll ju på att få kväljningar då hon såg honom.
"Min brist på attraktion" sa hon naturligtvis flera gånger.
(Första gången någon redan på bröllopsfesten bekänner något sådant. Flera gånger sa hon det.)
Hon mjukades upp lite av den positiva stämningen av bröllopsgästernas munterhet för Axel. Det sa hon ju också. Men efter det la hon till problemet med attraktion.

Och när bröllopsgästerna redan på festen förbereder på helvetet som komma skall med relationen. Också unikt.
"Det har varit grumligt ikväll. Det kommer bli asmycket skräp på vägen." förbereder en bröllopsgäst henne på.
Jag tycker synd om Axel. Varför utsätter de honom för det här?
Han kan nog hitta en tjej som funkar för honom.

Men jag ser framför mig redan nu hur Raw-Freddan vänder ut och in på sig för att få Märtha attraherad av Axel. Han kommer sex-hjärn-skrynkla henne, om hon inte sjappar redan nästa avsnitt?

Hon kanske kommer lämna i förtid, då nu det fjärde paret kommer in. (Vi såg ju hur stug-tjejen ringde Hans på slutet och ändå ville gifta sig.)

Edit: Jag såg på slutet, trots mörkret att Axel INTE är sexig i kalsonger. Otroligt lönnfet. Ovanpå det är han rödlätt, och superblek därför.

Jonas är också lite ginger. Och ser ut som en liten minigris i ansiktet. Där var det tydligt att Martin var mindre attraherad än han var.
Men jag tror absolut inte Martin bangar för ett rejält knull på bröllopsnatten.
Dock kommer det nog fallera efter det.

Louise omfamnade dock Jonas med en öppen-mun-kyss vid första kyssen. De kommer provköra varandra rätt mycket.
Dock uppfattade jag Louise rätt njugg, vid ett tillfälle då hon pratade med en bröllopsgäst om hon egentligen tror på det.
Vi får se. Men de har iallafall en hel del attraktion till varandra att spela på.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-18 kl. 17:05.
Citera
2022-04-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Den där skjortan var säkert snygg på honom innan han gick upp i vikt. Han borde agera föredömligt i sitt yrke så märkligt val av honom att lägga på sig.
Ja, den gode Freddan har onekligen lagt ut en del. Kanske har pandemin gjort det svårare med tillgång till skogsläger där man grillar ekorre och springer ultramaraton i sandaler och höftskynke (hans vanliga fitness-aktivitet).

Märtha och Axels haveri verkar ingen ha missat. Attraktion aside, så tror jag att de också har en ganska annorlunda outlook på livet. En 28-årig kille som vill "uppleva kul saker" är trots allt något helt annat än en 33-årig kvinna som säger samma sak. Om ett par år kommer alla Axels kompisar att bli farsor och flytta in i radhus. Det är inte lika självklart att han vill trekka i Kambodja då. Men det vore osannolikt om de hängde ihop så länge, så det är mest ett akademiskt problem.

En annan spaning: Jonas har riktigt bra game! Se framför allt hur han beter sig när de kommer in på hotellrummet: "Du..." "Va?" "Heeej..." *hånglar upp Louise*. Skolmässigt, ta mig fan! Jag är rätt säker på att Louises stroke-brända kåtsynapser länkade ihop sig där och då, till nöje för alla inblandade. Hatten av för Jonas!
Citera
2022-04-18, 20:06
Medlem
Märtha betedde sig som en iskall autist. Axel höll på att pilla upp en nöt i näsan direkt. Axel är värd en lite yngre, snäll tjej. Typ en sån tjej som Märthas kompis som höll ett tal på bröllopet om att hon kunde hjälpa Märtha om hon fick problem med kärleken. Märtha ger dåliga vibbar och är emotionellt omogen. Hon sa att hon är med i programmet för att lära sig känna känslor. Är hon en ai robot? Väldigt låg nivå på hennes emotionella snack, hon lät som en tonåring. Hon är 33! Axel gjorde sitt bästa men hans långa slemmiga blickar på henne var tyvärr för avslöjande. ”Undra varför jag är nervös fortfarande?” Frågar han retoriskt. För att hon är långt över din liga, äldre och har ett kroppsspråk som ett kylskåp.

Bögarna klädde av sig inför varandra på hotellrummet helt blasé som om dom varit gifta i 25 år och haft skilda sovrum i tio. Men deras vänner gick bra ihop!

Det söta paret Jonas och Louise var otroligt söta. Som Lady och Lufsen fast en barnförbjuden version. Man såg direkt på hans blick att han var starkt attraherad av henne. Hon var lite mer tveksam och tänkte på sina långa manliga fuckboys. Men hon tyckte ändå om honom och hon kommer att ge honom en ärlig chans. Jag tror på det här paret!
Citera
2022-04-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, den gode Freddan har onekligen lagt ut en del. Kanske har pandemin gjort det svårare med tillgång till skogsläger där man grillar ekorre och springer ultramaraton i sandaler och höftskynke (hans vanliga fitness-aktivitet).

Märtha och Axels haveri verkar ingen ha missat. Attraktion aside, så tror jag att de också har en ganska annorlunda outlook på livet. En 28-årig kille som vill "uppleva kul saker" är trots allt något helt annat än en 33-årig kvinna som säger samma sak. Om ett par år kommer alla Axels kompisar att bli farsor och flytta in i radhus. Det är inte lika självklart att han vill trekka i Kambodja då. Men det vore osannolikt om de hängde ihop så länge, så det är mest ett akademiskt problem.

En annan spaning: Jonas har riktigt bra game! Se framför allt hur han beter sig när de kommer in på hotellrummet: "Du..." "Va?" "Heeej..." *hånglar upp Louise*. Skolmässigt, ta mig fan! Jag är rätt säker på att Louises stroke-brända kåtsynapser länkade ihop sig där och då, till nöje för alla inblandade. Hatten av för Jonas!
Håller med om att Jonas har ett bra game. Handen genom håret, blicken som krokar fast. Jag gissar att han pillade på henne hela natten. Han verkar vara en person som är väldigt mån om andra på gränsen till att tappa bort sig själv. Jag förstår att han jobbar med HR.
Citera
2022-04-18, 20:21
Medlem
Enmansdemos avatar
"Det värsta som kan hända är att hon inte tycker att jag är ball" samtidigt som han dyker upp till bröllopet med trampbil eller om det var en damcykel istället för i en kraschlandande helikopeter

Märta dyker upp till bröllopet från bakom en gardin
Varför pussades inte Märta sin grabbhalva? Alltid är det ett avvikare-par som inte ska bjuda till, det handlar inte om att det ska kännas rätt, det ska göras och sedan känna

"Alla som den är mannen rör blir en fetare (överviktig) version av sig själva"
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-18 kl. 20:25.
Citera
2022-04-18, 20:22
Medlem
Märtha verkar rädd om varumärket. Får hon coachning av Bachelorette-Julia mån tro?
Det mest spännande är väl hur hon tänker ta sig ur detta på ett någorlunda snyggt sätt.

En sak är i alla fall säker, Gift vid första ögonkastet gör sig bäst på svtplay där man kan snabbspola så man slipper slita på skämskudden...
Citera
2022-04-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
"Det värsta som kan hända är att hon inte tycker att jag är ball" samtidigt som han dyker upp till bröllopet med trampbil eller om det var en damcykel istället för i en kraschlandande helikopeter

Märta dyker upp till bröllopet från bakom en gardin
Varför pussades inte Märta sin grabbhalva? Alltid är det ett avvikare-par som inte ska bjuda till, det handlar inte om att det ska kännas rätt, det ska göras och sedan känna

Det är mannen som ska ta initiativ till det men Axel vågade inte. Inte för att jag tror att det hade spelat någon roll för utfallet men för det kan faktiskt inte Märtha lastas.

Däremot är hon oerhört kall som tidigare konstaterats. Det är något som är allvarligt fel med en kvinna som är 33 år och har noll intresse av att skaffa barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in