Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-21, 17:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Du menar Elizabeth Feurst, ja hon var med i början sedan har hon inte varit med i programmet.
Tur är väl det. Det var ganska ointressanta frågeställningar och opponeringar hon kom med.
Citera
2021-03-21, 17:36
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tur är väl det. Det var ganska ointressanta frågeställningar och opponeringar hon kom med.
Jag är bara glad jag slipper se hennes tänder.
Citera
2021-03-21, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Haha precis. Han har utbildat sig till läkare och vill ha ett gött liv. Istället får han den kvinnliga varianten av Den unge Werthers lidanden.
Hade han inte kunnat dejta via Tinder om han bara ville ha ytliga kontakter? Ska man gifta sig får man bjuda på lite mer än "tjosan hoppsan! ".
Citera
2021-03-21, 19:04
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Kul att Antons autism tog övergreppet och hans 10 000 timmar av miniöst studerande av UKIP Rape Man på Youtube äntligen kom till nytta. När han igenom sin positivistiska hyper-rationella livsåskådning skulle förklara egenvärdet i Rosenströms incestiösa låttexter. Heder till Anton som heller inte gav sig trots att vännen försökte hejda honom, trots att man kunde skära i luften, trots att han själv insåg innehållet i texterna han läste upp. Och dessutom krävde ett gensvar efter varje uppläst mening. En sann Faust!

Hur går ordspråket nu igen? Alingsås tar år att bygga upp men bara minuter att rasera? Men det är nog för det bästa.

Eller hur.
Det gick liksom upp ett ljus för honom när han satt där.
Citera
2021-03-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Jag är bara glad jag slipper se hennes tänder.
Ja och resten med för den delen .
Störde mig på henne när hon var deltagare också.
Citera
2021-03-21, 19:34
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hade han inte kunnat dejta via Tinder om han bara ville ha ytliga kontakter? Ska man gifta sig får man bjuda på lite mer än "tjosan hoppsan! ".

Att inte ständigt gapa ut om sitt känsloliv är ju faktiskt inte ekvivalent med att man har ett fattigt inre liv.

Jag tycker inte snubbar överlag är dåliga på att prata om sina känslor men dom är ofta mer selektiva och kanske finner andra saker mer intressanta.
Citera
2021-03-21, 19:35
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Eller hur.
Det gick liksom upp ett ljus för honom när han satt där.

Han var väl lite full bara
Citera
2021-03-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det håller jag med dig om, jag tycker inte hon tillför något till programmet.
Citera
2021-03-21, 19:51
Medlem
Citat:
Att inte ständigt gapa ut om sitt känsloliv är ju faktiskt inte ekvivalent med att man har ett fattigt inre liv.

Jag tycker inte snubbar överlag är dåliga på att prata om sina känslor men dom är ofta mer selektiva och kanske finner andra saker mer intressanta.
Fast det på "gravplatsen" var ju snarare kyrkan där hon spenderat mkt av sin barndom. Hade jag guidat runt min äkta hälft i hemtrakten hade jag mkt väl kunnat nämna kyrkan jag döpts i (och kanske att man vill gifta sig och bli begravd där), förstår inte det oerhört jobbiga i det, behöver inte betyda att man bestämt "Där ska jag ligga!"

Att man vill prata om det som hänt på jobbet förstår jag heller inte vad som är så oerhört, vet många män som gärna talar om det också, sen behöver man ju inte gå till överdrift, tar såklart det mesta med kollegorna som kan relatera på ett annat sätt.
Citera
2021-03-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Det är så intressant att samtliga tre kvinnor uppvisar psykologiska problem, om än av olika sort.

Är dessa representativa för hur svenska kvinnor är?

De överensstämmer åtminstone med mina egna erfarenheter av kvinnor, de är politiskt korrekta, saknar sunt förnuft, är grälsjuka och anklagar män utan anledning, samt ständigt missnöjda. Och anser att det är mannens uppgift att fixa kvinnans psykologiska problem men själv har hon inget ansvar för sitt eget välmående. Hon ska förbli den hon är, defekt, men mannen ska däremot förändras och lyda henne för då tror hon att hon blir lycklig. Det som saknas i hennes liv är en lydig man, som ett slags husdjur.

Ett bra tidsdokument över mäns svårigheter i relationen till kvinnor onekligen.
Ok, det kanske var lite väl generaliserande. Men hela serien speglar ju på ngt sätt "de som blir över" och är desperata nog att vara med i liknande serie. De som har massa misslyckade relationer i bagaget bör kanske titta på sig själva, många som närmar sig 30 eller redan är 30+ som inte skaffat sig ngt seriöst har ju psykiska besvär av allehanda sort. Bland de störda brudarna börjar ju biologiska klockan så allt hårdare så de fortsätter stånga sig blodiga utan tanke till självreflektion.
Citera
2021-03-21, 21:57
Medlem
dialektikers avatar
Alltså jag har skyfflat i mig kaviar de senaste veckorna. Kalles kaviar på hårt knäckebröd. Jag har aldrig ätit så mycket kaviar i hela mitt liv.

Hur är det för er? Har ni också varit mer sugen på kaviar?
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-21 kl. 22:02.
Citera
2021-03-21, 22:39
Citat:

Jag tycker man har ett väldigt torftigt känsloliv om man inte klarar att ta emot en IVA-syrras känslor som vårdar covid-patienter. Det skulle jag kunna göra för en total främling. KaviarKalle gör anspråk på att vilja vara gift med Ellinor men vrider sig i plågor när hon försöker prata av sig eller ge ett förtroende. Det känns väldigt ytligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in