2022-04-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Hur i helvete kan polisen ha bilar som går att öppna utifrån.....så dum i huvudet är ju inte ett barn ens.

För att de skall kunna stiga in igen, när de varit ute ur bilen?
Citera
2022-04-18, 16:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Eftersom det är en studie underbyggd med trovärdiga källor.
Låt fakta styra istället för känslor, det är ett ganska bra recept för framgång.

De senaste dagarna hade inte hänt om folk faktiskt var så pass rimliga.

De här människorna som underkastar sig något som inte existerar och begår grova våldsbrott och annat sjukt, äckligt beteende i dess namn är raka motsatsen till rimliga.

Faktum är att personer som begår brott under vanföreställningar/psykoser bör låsas in på sluten psykiatrisk vårdinrättning, med stöd av LPT.

Att med stöd av "religionsfrihet" låta dessa masspsykoser fortgå är helt absurt. Jag skiter fullständigt i att miljoner religiösa idioter jorden över ägnar sig åt något som inte existerar, gud/gudar blir inte mer verkliga för det.
Var och en kan ha sina egna små fritidsintressen (sålänge det inte påverkar andra) men det ska fan inte styra minsta lilla mikrodel av ett civiliserat och modernt samhälle. Punkt.

Jag känner mig inte trygg i mitt eget land längre pga dessa främmande människor som gängskjuter, förnedringsrånar och gruppmisshandlar vår befolkning (och nu också våldsamt attackerar polisen som ska skydda oss).

Jag har ingenting att sätta emot. Inget våldskapital, inget vapen, inget beskydd av polisen.

Kan bara hoppas att min politiska röst i valet i höst bidrar till en förändring.
Citera
2022-04-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
För att de skall kunna stiga in igen, när de varit ute ur bilen?
jo men man spärrar väl dörren innifrån vid kravaller eller...
Citera
2022-04-18, 16:37
Medlem
Bandituzs avatar
Hade ju varit underbart om man bara hade kunnat utvisa packen direkt, men man kan drömma..
Citera
2022-04-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Mina teorier för varför allt går som det gör:

Vi har de senaste 20+ åren förklarar för alla med utländskt påbrå hur rasistiska vi är i Sverige. Hur vi missunnar andra raser att lyckas i skola och karriär mm.

Detta har lett till att många av de yngre trott på det här. Trots att många undersökningar visat att vi är rasister i väldigt liten omfattning här i Sverige. Det har så klart gjort dessa individer bittra och fått effekten att allt som går snett beror på svenskar och Sverige istället för att söka problemet hos dem själva. Detta leder till ett förakt mot myndighetsrepresentanter.

Socialtjänsten och Polisen är väl bra exempel på myndigheter som jobbar ”nära” folket och därför får ta skiten. Vården är också ett sådant ställe.

En annan plats som förstärker detta är skolan. Eftersom skolan de sista 30 åren blivit en flummig institution som gjort det svårare att lyckas för alla, men kanske ännu svårare om man bor i områden där svenskan inte är i första rum så att säga, späder detta misslyckandet för individen på ytterligare på svenskhatet.

Så det som måste göras är följande. Vi ska enbart lyfta nyheter om hur bra det är för invandrare i Sverige. Hur lätt det är att bli rik för dem som verkligen försöker. Vi måste ge dem hopp! Som det är nu så är hoppet dött från första stund i Sverige. Åtminstone för de unga.

Sen ska så klart alla som döms för brott utvisas per automatik. Då blir vi av med de värsta.

Ligger en del i ovanstående men huvudförklaringen hittar du i kravallanternas härkomst och ursprungsländer. Det spelar ingen roll vad vi gör, det blir såhär i alla fall och det ser likadant ut i hela Västvärlden på de ställen där man tagit in samma klientel. Du har det till och med i modifierad form i Amerika. Fast det där handlar om flera hundra år sedan "immigrationen" (slavhandeln) skedde.
Citera
2022-04-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
De senaste dagarna hade inte hänt om folk faktiskt var så pass rimliga.

De här människorna som underkastar sig något som inte existerar och begår grova våldsbrott och annat sjukt, äckligt beteende i dess namn är raka motsatsen till rimliga.

Faktum är att personer som begår brott under vanföreställningar/psykoser bör låsas in på sluten psykiatrisk vårdinrättning, med stöd av LPT.

Att med stöd av "religionsfrihet" låta dessa masspsykoser fortgå är helt absurt. Jag skiter fullständigt i att miljoner religiösa idioter jorden över ägnar sig åt något som inte existerar, gud/gudar blir inte mer verkliga för det.
Var och en kan ha sina egna små fritidsintressen (sålänge det inte påverkar andra) men det ska fan inte styra minsta lilla mikrodel av ett civiliserat och modernt samhälle. Punkt.

Jag känner mig inte trygg i mitt eget land längre pga dessa främmande människor som gängskjuter, förnedringsrånar och gruppmisshandlar vår befolkning (och nu också våldsamt attackerar polisen som ska skydda oss).

Jag har ingenting att sätta emot. Inget våldskapital, inget vapen, inget beskydd av polisen.

Kan bara hoppas att min politiska röst i valet i höst bidrar till en förändring.

Så mycket hat
Citera
2022-04-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
jo men man spärrar väl dörren innifrån vid kravaller eller...

Verkar som att det kunde varit smart men de hade nog krossat rutorna och hoppat på taket i vilket fall som helst.
Citera
2022-04-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Verkar som att det kunde varit smart men de hade nog krossat rutorna och hoppat på taket i vilket fall som helst.
jo men det är ju lika dumt det....varför har man krossbara rutor på en redan svindyr polisbil gjord för kravaller....det finns ju riktigt glas som håller.
Citera
2022-04-18, 16:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det låter väl troligt. Det är nog Reinfeldtplanen i sitt esse.
Mmm. Uttalandet är äldre än Reinfeldts ryktbara bok, men de uttrycker i stort sett samma vision.

För finansbranschen och storbankerna var folkhemmet naturligtvis en förlustaffär, eftersom det gav utrymme för vanligt folk att göra investeringar i sina liv, sin utbildningar, sitt boende osv på andra (och bättre) villkor än de som hade gällt på en rent privatiserad marknad (att ta lån hos CSN har t ex varit mycket gynnsammare för de flesta studenter än att ta upp stora lån till sin utbildning i en storbank, och bankerna betraktar f ö i stort sett inte vanliga studenter som kreditvärdiga).

Samma sak med marknadshyror vs miljonprogrammet t ex. Numera får man låna upp flera miljoner i bank för en anständig tvårummare. När jag var barn (på 70-talet) kunde en svensk barnfamilj i medelklassen med tre barn hyra en fyra- eller femrummare med bra standard som hyresrätt inom allmännyttan,t o m i Stockholms förorter - det vore helt otänkbart på de flesta håll idag eftersom utbudet av hyresrätter av den sorten har gröpts ur så starkt.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-04-18 kl. 16:49.
Citera
2022-04-18, 16:44
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okie
Så mycket hat
Ja. Vad gör de ens här? De ”flyr” från hat och hot sedan kommer de hit och skapar kaos och spyr sin religiösa galla i form av just hat och hot över dem som räddat dem.

Det parti som börjar arbeta för att återta medborgarskap och skicka iväg dem till östeuropeiska fängelset kommer få många röster.

Dessa religionens kreatur kommer aldrig förstå yttrandefrihet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okie
Så mycket hat

Nu är det inte mig du svarar på.

Men jag anser att hatet känns kraftigare bland motsatta sidan om jag ska vara ärlig. Eller tycker du hans ord kan vägas lika tungt som 20 uppbrända polisbilar, uppeldade kollektivbussar och totalförstörelse av skattefinansierade medel?

För en diskussion istället om du ska svara. Går att frågasätta rimligare, ställ ett par vettiga frågor, håll en sund diskussion och tala med varandra.

I detta polariserade (numera) skitland, ser folk ett argument och svarar kort med "Du hatar" eller "Du är rasist" eller annat valfritt attribut man lägger på sina meningsmotståndare i brist på ork eller argument.

Hatet han känner, som du påpekar, kommer från någonstans. Antingen är man resonlig och försöker komma till roten av problemet och lyssna på varandra, eller så kallar man andra för skällsord och bränner upp polisbilar. Välj sida.
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Jag funderar på vad som skulle hända ifall paludan tillkännagav att han ska ha torgmöte på nytorget (södermalm), djursholms torg, östermalms torg etc. Då borde tom svt bli tvungna att rapportera sanningsenligt. Eller tänker jag fel här? Borde paludan göra som jag skrev ovan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in