Sanningen är det första offret i krig. Det finns INGET skäl för någon att ställa sig neutral i kriget och försöka rapportera den s k sanningen. Sanningen finns inte.
Välj sida. Det finns ingenting som tyder på att "russki mir" är något eftersträvansvärt. Därför ställer sig alla intelligenta och empatiska människor på Ukrainas sida.
Du vet att man kan stå på Ukrainas sida och inte förespråka propaganda va? Två tankar samtidigt och allt det där
Idag noterar jag återigen att Wilderängs "analyser" av stridsförloppet är stulna rakt av från riktiga experter jag har i mitt flöde men LasseBasse ger inga källhänvisningar utan vill få sina följare att tro att malajen Wilderäng är en framstående militäranalytiker. Och det funkar. Ingen ifrågasätter Wilderäng. Ingen anklagar honom för stöld.
Är incestgubben och Sveavägen 68 ett par som sitter med samma dator? Så fort det vankas sosse-hyllade och högerbashning dyker dessa två varmpannor upp samtidigt.
Nu var det MYCKET längesedan som Lars skrev ett blogginlägg om sina två "husgudar". Elon Musk med Tesla och Steve Jobs med Apple...
Visserligen kan man förstå att kriget i Ukraina tagit upp mycket tid och kraft men så produktiv som Lars annars är så kan man fråga sig.
Har ovan produkter helt förlorat sin ... stjärn- och statusglans totalt för Lars eller får han inte längre några lukrativa sponsoravtal. Dessa produkter som Lars tidigare höjde till skyarna och som man inte fick ifrågasätta.
Lars har ju heller inte på länge heller skrivit någonting om elektriska och dyra "räserbilar" över huvud taget.
För att köra omkring i "simpla" Nissan Leaf och VW iD3 kan ju inte en varumärkestorsk som Lars göra om han vill platsa bland de "stora grabbarna" och samtidigt kunna banna och förebrå dem som inte har råd att köpa exv. en Tesla för en miljon eller mer
Nu har Lars börjat blanda ihop Ukraina med Ryssland igen
Hur någon kan ta honom på allvar är helt bortom mitt förstånd...
Till dom som har ifrågasatt detta hela tiden är här ett exempel.
Citat:
18:31 Ryska stridsvagnar har börjat skjuta civila utanför Cherson och Mykolajiv med ukrainska flaggor på stridsvagnarna för att misskreditera Ukraina för att anfalla sina egna civila rapporterar ryska försvaret och Kyiv Independent. Ryssarna kunde alltså fortfarande sjunka lägre.
Fan vad alla/många är drygt "skrytiga" på Lasse-basses bloggs kommentarsfält...
Om vad de tjänar och hur mycket bonus de får i år mm.
Små snorvalpar typ...
Undrar just hur mycket sanning som ligger bakom där...
*ASG*
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!