Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
https://youtu.be/Vg30hUsD0-Q
12:36 Kan någon översätta och förklara?
Tryckte på översättning på kommentarerna och de är så efterblivna att man blir mållös.
Stod på ett ungefär "Hälsningar till våra modiga muslimska bröder. Svenskarna måste lära sig respektera andra religioner."
Jag talar nog för de allra flesta svenskar(oavsett ursprungsland) nu. Vi har fan inget emot andra religioner! Vi har inga problem med att man utövar islam och till och med bygger moskéer här. Hade vi fått smälla upp våra kyrkor och synagogor hos er? Svårt att tro det. Inte heller hade vi kunnat med att kaosa sönder era länder om ni tagit emot oss om vi hade behövt fly krig/svält. Vi har något i oss som heter tacksamhet och respekt. Okända ord kanske för er stenslungande grisar.
Nu talar jag alltså om de som kaosar i vårat land och även drar skam över sin egen religion. Ni som bara letar efter minsta skäl att förstöra, elda bilar osv. Inte de som sköter sig. De är lika bedrövade som oss ursvenskar.
Och det ni sysslar med när ni försöker skada våra poliser, är det att utöva er religion? Nej ni är en skamfläck.
Jag hoppas era släktingar känner igen er på filmerna och sätter er på ett plan tillbaka till erat hemland. Vi är inte fega. Vi är fredliga. Är fred inget ni uppskattar så välkommen att dra. Dessvärre kanske eran släkt är stolta över erat svineri? Ni saknar ju grundläggande uppfostran och hyfs..
Jag skulle också vilja säga att visst finns rasism. Det kortet dras däremot för ofta och i fel sammanhang. Och ska vi vara ärliga så är det nog mer rasism från erat håll nu än tvärtom. Men ni skadar tryggheten vi svenskar brukade ha. Så det är inte konstigt man blir fördomsfull.
Kan politikerna sluta dalta med dessa as nu? Medborgarskap måste kunna upphävas. Det ska inte vara möjligt att få bete sig såhär. Skicka tillbaka dem så kanske de en dag inser hur bra det faktiskt var här..