2022-04-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Antar att ett organiserat medborgargarde är enda hjälpen vi vanliga människor kan lita på i framtiden.
Skrämmande utveckling att Polis ej varken vill eller kan skydda landets medborgare från denna inavel.

Den svenska polisen får inte använda lika grova metoder som huliganerna använder och därför är de chanslösa mot denna grova, organiserade våld. Polisen kan inte använda dödlig våld och inte bränna upp deras egendom. Kanske kunde medborgargarde ge igen med samma mynt?
Citera
2022-04-18, 11:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Reinfeldt, var är du?
Citera
2022-04-18, 11:55
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Det behövd insatser av socialtjänst och skola samt att alla områden måste renoveras snarast.

De ungdomar som glidit av sida behöver stöttning

Hur många fler fritidsgårdar anser ni behövs byggas i dessa områdena?
Citera
2022-04-18, 11:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
De börjar visa sitt rätta ansikte. Hoppas att det finns massor av bildbevis för att allmänheten får se hur det gick till. De här människor har vi "räddat från kriget", gett dem chansen till ett nytt liv och tagit dem hit och gett dem allt vår välfärd bjuder på. Politikerna som tillät dom komma hit trodde att de skulle bli nya skattebetalare och ersätta alla de som går i pension.

Det finns människor i hela världen som skulle ge vad som helst för att kunna flytta hit och som skulle kunna ta den chansen med tacksamhet. Men vi gav den chansen för just dessa människor som nu håller på att förstöra vårt land.

Jag håller med i allt det du skriver. Fast egentligen har de flesta aldrig varit i något krig. Det är en myt som vi svenskar matats med länge. Jag har många kollegor från mellanöstern och de flesta åker hem på semestern. En del har egna hus eller lägenheter där. De åker hem för att få billiga läkarundersökningar tex synundersökningar eller tandläkare som ju är mycket billigare än här. Jag frågade en syrier jag arbetat med hur han upplevde kriget. Han hade aldrig upplevt något krig. Han hade arbetstillstånd i Libanon vid tidpunkten och passade på att flyta med den så kallade flyktingvågen 2015. Det jag vill säga är att långt ifrån alla av de vi tagit emot är några riktiga flyktingar från krig och hungersnöd utan ekonomiska migranter samt folk som inte kunnat anpassa sig i sitt eget land av olika anledningar som kriminalitet, homosexualitet, psykisk sjukdom m.m.
Citera
Medlem
Jag känner mig oerhört kränkt. Muslimerna har pissat på kristendomen. Väldigt provocerande på vårt kristna samhälle att under de kristnas största heliga högtid ställa till med kaos, kravaller och bränder. De har eldat på de kristnas tro och i princip på bibeln. Helt respektlöst!

"Påsken är den största högtiden under det kristna kyrkoåret och firas till minne av att Jesus enligt Nya Testamentet led, dog och uppstod för att var och en som tror på honom skulle bli förlåten för sina synder och få evigt liv"
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Morgan Johansson sa att det var upp till polisen själva om de vill använda vattenkanoner. Har de sagt varför de inte vill ha vattenkanoner och gummikulor etc? Polisen sätter verkligen käppar i hjulet på sig själva med beslut att inte använda dessa medel.
Finns det överhuvudtaget några vattenkanoner och gummikulor i förråden hos svensk polis?
Citera
2022-04-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Reinfeldt, var är du?

Öppna era hjärtan
Mvh Fredrik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Det behövd insatser av socialtjänst och skola samt att alla områden måste renoveras snarast.

De ungdomar som glidit av sida behöver stöttning

Så fler fritidsgårdar och mer pengar ska strös menar du?

Så vad beror detta på då? Förskolan var rasistisk?
"Herrgårdens förskola i Malmö stängde i morse eftersom både barn och personal blivit hotade så många gånger att de inte längre vågar vara kvar. Problemen har pågått under en längre tid och huset där förskolan ligger har vid upprepade tillfällen drabbats av skadegörelse. På lekplatsen finns det glassplitter och det finns även skotthål i fasaden även om ingen vet hur de kommit dit"
https://www.svd.se/a/da8d3daf-c89b-312c-9729-6a8f069b550f/forskola-stangd-efter-hot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s7
Man kan ju börja med att inte låta danska pedofilrasister bli svenska medborgare. Se artikel i Ekstra Bladet: Paludan i grov sexsnak med børn.
Ibland måste man använda djävulen för att driva ut djävulen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Tyvärr så bryr sig inte den stora massan av folket om detta.
Dom har nog med att hålla koll på huslån, senaste utlandsresan som ska bokas osv.

Detta är ju bara några få kriminella som håller på för det har svt sagt!

Svensson kanske även tycker synd om stackars förortsbarn som är så fattiga att de måste leka med stenar.
Citera
2022-04-18, 11:58
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Reinfeldt, var är du?
Han har ju köpt en egen ö halvvägs till Finland för att slippa guldklimparna han importerade i miljontal medan Kristersson satt i bakgrunden och applåderade. Och dessa moderater ska nu alltså bilda en "blågul" allians med Sverigedemokraterna?
Citera
2022-04-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag håller med i allt det du skriver. Fast egentligen har de flesta aldrig varit i något krig. Det är en myt som vi svenskar matats med länge. Jag har många kollegor från mellanöstern och de flesta åker hem på semestern. En del har egna hus eller lägenheter där. De åker hem för att få billiga läkarundersökningar tex synundersökningar eller tandläkare som ju är mycket billigare än här. Jag frågade en syrier jag arbetat med hur han upplevde kriget. Han hade aldrig upplevt något krig. Han hade arbetstillstånd i Libanon vid tidpunkten och passade på att flyta med den så kallade flyktingvågen 2015. Det jag vill säga är att långt ifrån alla av de vi tagit emot är några riktiga flyktingar från krig och hungersnöd utan ekonomiska migranter samt folk som inte kunnat anpassa sig i sitt eget land av olika anledningar som kriminalitet, homosexualitet, psykisk sjukdom m.m.

Har samma erfarenhet och brukar bli kallad troll pga av det tidigare.

Skönt att det är fler. Hemskt triggande är vad det är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in