2022-04-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Man slår mot västra Ukraina. Civila mål eller vapentransporter från väst?

Lviv menar du? Ammofabrik o rep varkstad for tanks. Nojd? Vill se mera hits pa USAs vapenstranpoerter
Citera
2022-04-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Inga kort blandas bort. Jag tar ju upp att även om Ryssland ligger i krig med Ukraina så hedras ändå gasavtalen. Ryssland tänker heller inte nationalisera utländska tillgångar läste jag tidigare. Lite annat än väst som beslagtar privata Ryssars tillgångar och även delar av statskassan och det är inte alls bra för världsekonomin och tilliten för systemet (krig eller inte). Det är många länder nu som ser över sin självförsörjning och var dom placerar sina tillgångar i framtiden, bara det en stor förlust för USA och dollarn.

Jag tror alla bryter avtal om dom ser ett hot mot sitt lands säkerhet, framför allt om dom är en stormakt. De flesta trodde att kalla kriget och sovjet var ett överspelat kapitel och att NATO som var dimensionerat för det inte behövde växa. Expansionen av NATO blev ju till slut ett stort hot för Ryssland eftersom landet dessutom var den utpekade fienden. Sen att ultranationalisterna fick makt efter 2014 i Ukraina med sin hat och krigsretorik knappast gjorde saken bättre.

Vad jag kan se så håller Ryssland avtal lika bra som Kina och USA och det är ju trist att ingen tror på det för då tar ju detta krig aldrig slut och Ukraina blir helt förstört vad det gäller infrastuktur och ekonomi.

Det här har ju jag och andra skrivit om åtskilliga gånger om här men det hjälper knappast utan vi kan lämna det därhän innan trådvakterna hugger och kör igång skaderegleringen och propagandan.

Jag kan inte se att detta resonemang troliggör att EU hade kunnat hindra invasionen av Ukraina genom att ta med sig papper och penna, snacka med gubbdjäveln i Kreml och fått honom att sätta en kråkfot på någon papperslapp.
Citera
2022-04-18, 10:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Du får gärna länka till oberoende uppgifter där Ryssland systematiskt mördat civila

Det kvittar vad jag länkar till, du skulle på vaga grunder avfärda allt som inte passar in på vad du i förväg bestämt.

Men ok, här är satellitbilder på offer som låg där innan Ryssland lämnade Bucha:

https://metro.co.uk/2022/04/05/satellite-images-show-dead-bodies-lining-streets-of-bucha-before-russians-left-16406437/
Citera
2022-04-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Explosioner i Azovstal industriområde av vad som sägs vara 2k25 Krasnopol laserstyrd missil.

https://t.me/faceofwar/18661

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Krasnopol_(weapon_system)

Good shot, doda azov nassar. Fast, de vill val do, de vagrade att ge sig o radda livet
Citera
2022-04-18, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Zelensky är som en hipster i Stockholm. Bryr sig inte om ifall en massa människor dör i Inre Norrland eller på slätten i Skåne, dvs Mariupol. Så det är lätt för honom att säga att de måste slåss till sista blodsdroppen. De är "bönder" som snackar ryska som förstaspråk, "who cares if they die".

Jag tror att han bryr sig. Han gör så gott han kan. Det är fullt nödvändigt och riktigt att Ukraina måste försvarar sig. De kämpar för sin rätt att existera just nu.

Det vi däremot vet med all säkerhet är att Putin är en psykopat. Där har du en psykopat som inte bara skiter i att folk dör och att barn kvävs ihjäl under rasmassorna, utan dessutom är den psykopaten som har beställt hela det här kriget.
Citera
2022-04-18, 10:53
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Klart Aftonlandets sk fria media valt sida. Som i alla USAs o Israels krig. Alla jude panderas logner basuneras ut som sanningar. Fattas bara att jude panderan nomineras till fredspriset
”Valt sida”? Du menar att de valt sida för att de inte pumpar ut Putlers lögner och propaganda? Och hur blev Ryss-råttornas invasion av Ukraina plötsligt USAs och Israels krig?
Citera
2022-04-18, 10:56
Medlem
Citat:
Yes, azov gommer sig i stalverkets latriner, rattor som de ar

Det gör faktiskt inte något om de gömmer sig i någons latrin. Så länge de binder upp x antal ryska BTG vid Mauripool gör de ett bra jobb även om de måste gömma sig i någons latrin.
Citera
2022-04-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det kvittar vad jag länkar till, du skulle på vaga grunder avfärda allt som inte passar in på vad du i förväg bestämt.

Men ok, här är satellitbilder på offer som låg där innan Ryssland lämnade Bucha:

https://metro.co.uk/2022/04/05/satellite-images-show-dead-bodies-lining-streets-of-bucha-before-russians-left-16406437/

Mycket intressant. Tack för länken. Sanningen kommer naturligtvis att uppdagas bit för bit och i huvudsak kommer Ryssland visa sig ha ljugit mest och eftersom de dessutom är angripare så är det rätt givet vilken slutsatsen i stort kommer bli för alla med huvudet på skaft.
Citera
Medlem
Enligt sajten "Re Files" på youtube har ukraina angripit ryska styrkor med hjälp av drönare i Mariupol. Det framgår inte exakt vilka positioner.

Men det visar att Ukraina finns överallt med hjälp av ny teknologi.

Sociala medier hävdar också att Ryssland för fram förstärkningar i Iziumområdet där "kolumner" varit synliga.
Citera
Medlem
Citat:

Denna är bra oxo från Bucha

Tank dödar cyklist....
https://www.youtube.com/watch?v=50sQd5duZ48&ab_channel=TheTelegraph
Citera
2022-04-18, 11:00
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Good shot, doda azov nassar. Fast, de vill val do, de vagrade att ge sig o radda livet
Ha ha det var ju inget vidare kraft i den kinapuffen? Inget såg ut att skadats!
Citera
2022-04-18, 11:01
Medlem
Citat:

Jag har sett den bilden tidigare när jag lyssnade på Putins talperson försöka förklara bort dom och han sa att det inte går att verfiera datum från när en satellit tar bilderna (något i den stilen). Sen har jag ingen koll på det ska jag erkänna och kan inte avgöra det.

Men jag har lite funderingar om bilderna:
-Varför dyker dom upp efter att ryssarna har lämnat?
-Har dom fotats medans ryssarna var där så borde bilderna läggas upp redan då.
-Hur vet vi att dom inte var beväpnade?
-Vad gör dom på gatan utspridda sådär om fienden närmar sig?
-Kan dom ha använts som mänskliga sköldar av stridande ukrainare?
-Kan dom ha försökt fly till ryssarna när dom såg dom komma och blivit skjutna av ukrainare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in