2022-04-18, 08:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vad säger han?
Det är en fakevideo, de har klippt in Zelinskys huvud.
Har påpekats ett antal gånger, men trollen lägger ändå upp den, gång efter gång.
Citera
2022-04-18, 08:27
Medlem
Ryska missiler uppges ha träffat Lviv i västra Ukraina.

https://t.me/intelslava/25698
Citera
2022-04-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nej Ryssland borde fortsatt det de var bra på; skrämma väst med lite gift och cyberattacker och lägga sig i valrörelser. Här hade de en unik och stark ställning.

Tyvärr blev man lurade i fällan av NATO att invadera Ukraina. Vi får anta att NATO bara inte kunde tåla Rysslands framgångsrika taktik
lurade av Nato? Det tror jag inte, Ukraina hade inte fått bli medlem av Nato eftersom de redan hade oklart med gränsen mot ryssland, att Nato växer ordnar Putin fint själv eftersom de närliggande länderna är medvetna o bekymrade över hur lite Ryssland respekterar andra nationsgränser, o
Med all säkerhet kommer nu Sverige o Finland söka inträde o då blir resultatet det motsatta mot diktator Putins vilja,, klantigt av honom
Citera
2022-04-18, 08:33
Medlem
Citat:
Omgruppering pågår. Ryssland har enorma lager med de mest moderna t-90 som de nu ta fram. Dessa har i vissa distrikt varit minutiöst underhållna och infettade.

Hmm. märkligt höga förluster och märklig strategi att omgrupera inne i ukraina i 50 dagar...
Förklarar ju det bizzar spektaklet och de stora ryska förlusterna.

Citat:
Även modernare varianter av t-72 som stått i förråd tas fram.
Jo, såg en genomgång av satelitbilder på ryska resrv pansarvagns uppställningsplatser...
Jag är inte precis optimistiskt kring rysslands förmåga att ersätta de 500+ tanks de redan förlorat i ukraina...

Det stora problemet är dock besättningen, ryssarna verkar inte veta vad de ska göra annat än att överge sina tanks när de kört vilse.bekräftade ukrainska förstörda tanks är ju väldigt få i jmf.

Citat:
Skillnaden är att Ukraina bedriver krig 08-18, medan Ryssland har förmågan att operera dygnet runt

hmm. rysslands har iför hitintills inte uoovisat någon vidare förmåga att operera öht, de är väll fortfarande inte mer än 200km från sina starpositioner?

sen så skulle jag nog säga att ukraina bedriver krig (åtminstonde offensivt) på nätterna, ryssarna tycks sakna utrustning för nattstrid, ett känd brist på stridsvagnar med tillverknignsår 1970....

skulle ju även förklara de få ukrainska förlusterna och de enorma ryska förlusterna.
Citera
2022-04-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ryska missiler uppges ha träffat Lviv i västra Ukraina.

https://t.me/intelslava/25698

Fem stycken, alla på civila i sann rysk anda.
Citera
2022-04-18, 08:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
För att nu omgrupperar man på en helt annan nivå.
Den stora fosterländska specialoperationen har nu inlett nästa fas, den stora fosterländska omgrupperingen.
Vet du hur det gick med jättebomben som skulle utplåna Azovbataljonen?
Citera
2022-04-18, 08:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är så skönt när man klickar på dina länkar att man får "Message is to big" logga in på Telegram. Vi svenskar har inte den appen! Nej jag tänker inte installera den!
Jag hade den inte innan kriget, men är glad att jag laddade ner den. Väldigt mycket material från kriget kommer aldrig upp någon annanstans.
Citera
2022-04-18, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Fem stycken, alla på civila i sann rysk anda.

Man slår mot västra Ukraina. Civila mål eller vapentransporter från väst?
Citera
2022-04-18, 08:42
Medlem
Citat:
Man slår mot västra Ukraina. Civila mål eller vapentransporter från väst?

Som alltid med ryssar handlar det naturligtvis om civila mål.
Citera
2022-04-18, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Den stora fosterländska specialoperationen har nu inlett nästa fas, den stora fosterländska omgrupperingen.
Vet du hur det gick med jättebomben som skulle utplåna Azovbataljonen?

Militärtaktiskt är azov redan besegrad. Visst, vill de gömma sig under stålverket så låt de. De större slagen står nog på andra platser
Citera
2022-04-18, 08:43
Medlem
Citat:
För att nu omgrupperar man på en helt annan nivå.
Teleportering?
Citera
2022-04-18, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hmm. märkligt höga förluster och märklig strategi att omgrupera inne i ukraina i 50 dagar...
Förklarar ju det bizzar spektaklet och de stora ryska förlusterna.

Jo, såg en genomgång av satelitbilder på ryska resrv pansarvagns uppställningsplatser...
Jag är inte precis optimistiskt kring rysslands förmåga att ersätta de 500+ tanks de redan förlorat i ukraina...

Det stora problemet är dock besättningen, ryssarna verkar inte veta vad de ska göra annat än att överge sina tanks när de kört vilse.bekräftade ukrainska förstörda tanks är ju väldigt få i jmf.

hmm. rysslands har iför hitintills inte uoovisat någon vidare förmåga att operera öht, de är väll fortfarande inte mer än 200km från sina starpositioner?

sen så skulle jag nog säga att ukraina bedriver krig (åtminstonde offensivt) på nätterna, ryssarna tycks sakna utrustning för nattstrid, ett känd brist på stridsvagnar med tillverknignsår 1970....

skulle ju även förklara de få ukrainska förlusterna och de enorma ryska förlusterna.

Som någon tidigare skrev i tråden så är t-72 den bästa vagnen men det innebär inte att t-90 är dålig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in