2022-04-18, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Och trots att de vet så gör dina djur det...

Mina djur? Jag har en perser katt och en schäfer hund. Och dom är inte där och ställer till problem. Dom ligger här jämte mig.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex-ander
Det brinner rejält i rosengård. Ser ut som en krigszon.

Har du en live-stream att dela med dig av?
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu stod det i Expressen att polisen använder tårgas. Jag trodde inte polisen i Sverige hade sådana vapen.

Har ni sett så fula dom danska bilarna är? Rena DDR-stuket. Vi går mot ett hårdare samhälle helt klart.

Det är väl onödigt att lägga pengar på dekaler och massa ljusramper när bilarna ändå ska bli brända av babbeluringar?
Citera
2022-04-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ja egentligen borde dom skjuta några för att statuera exempel. Men då skulle de stackars poliserna förlora sina jobb och muslimerna skulle gråta ut i Aftonbladet om polisbrutalitet.

Redan när du använder begreppet "statuera exempel" så borde du ju själv förstå hur fel ute du är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Har du en live-stream att dela med dig av?

Sök på @leia.nabih på tiktok, hon sänder live.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah
Mina djur? Jag har en perser katt och en schäfer hund. Och dom är inte där och ställer till problem. Dom ligger här jämte mig.

Zzz bättre kan du.
Citera
2022-04-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ja egentligen borde dom skjuta några för att statuera exempel. Men då skulle de stackars poliserna förlora sina jobb och muslimerna skulle gråta ut i Aftonbladet om polisbrutalitet.

Och alla vänsterjournalister som själva bor på Södermalm LÅNGT borta från problemområden skulle skrika sig hesa om den oerhörda och onödiga polisbrutaliteten..

Hoppas ingen polis någonsin ställer upp när någon av dessa skrikhalsar behöver deras hjälp..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om detta är "det värsta" många av dessa poliser har upplevt. Plus att några av dem inte trodde sig komma därifrån levande. Då borde nödvärn rimligtvis kunna åberopas.

Utifrån sett ter det sig obegripligt att man inte tar till våld samtidigt som folkmassan hotar en till livet.
Det sköts en massa varningsskott i Örebro. När man riktade för att verka räckte de upp händerna. Då föreligger inte nödvärn. Sen ställde sig folk framför folk som kastade. Du får ej döda tredje part i samband med nödvärn. Samtidigt om du ser från Örebro rör sig folk nära varandra och fort. Det är många på plats. Pistol är uselt i detta fallet. Distansvapen såsom bean bags hade fungerat. Men finns ej att tillgå.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex-ander
Sök på @leia.nabih på tiktok, hon sänder live.

Tack!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Redan när du använder begreppet "statuera exempel" så borde du ju själv förstå hur fel ute du är.
Jag vet ju att skjuta dom inte är lösningen. Men man borde sätta in hårdare tag. Funkar uppenbarligen inte nu det polisen gör.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Utan beskydd kommer han fortfarande inte våga göra ett skit.

Han behöver inte göra ett skit. Han bebehöver inte ens dyka upp. Babbarna bränner ändå.
Citera
2022-04-18, 00:43
Medlem
Ledande politiker vill inte, ser inte och kan inte fatta rätt beslut.
Om polisen behöver hjälp så skall den finnas.

2015
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/hemvarnets-samarbete-med-usas-nationalgarde_H31189
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in