Jo men mer som dom haft incognito agenter i Sverige och bara kör igång. Putin är nog avundsjuk nu på dom som iscensatt detta i Sverige!
Den som har följt utvecklingen och förstår hur många av dessa fungerar så är detta inte någon som helst överraskning det som sker. Jag förväntar mig i en inte allt för lång framtid att polisen kan mötas med kulvapen /automatvapen och handgranater vid dylika situationer. Självklart kommer beredskapen inför detta vara obefintligt.
Det som kostar är muslimernas våld mot samhället. Ska du vara arg på någon så är det dom lättkränkta muslimerna som kaosar och terroriserar samhället
Självklart borde alla som blir gripna av polisen få jobba av sin skuld på xx miljoner. Och dom får inte se solljus förrän varje krona är betald sen efter det utvisning. Det tycker jag är ett rimligt straff. Men tycker även dansken ska vara inräknad där.
Varför inte skjuta dem när man nu ändå har gjort sig besväret att köra till platsen?
Några sådana här tillfällen där det dör folk som flugor och det kommer garanterat att bli en förändring.
Man är för FEG helt enkelt. Hårdare tag och slut på snackandet!
Ja egentligen borde dom skjuta några för att statuera exempel. Men då skulle de stackars poliserna förlora sina jobb och muslimerna skulle gråta ut i Aftonbladet om polisbrutalitet.
Hade något av detta hänt om inte han provocerat? Missförstå mig inte. Jag är verkligen inte på muslimernas sida. Tycker dom beter sig som djur, Och tycker polisen ska skjuta hej vilt.
Men detta var helt uppenbart att det skulle ske. Ändå gör han fettot det.
Jag har hört ett rykte om att Paludan med medhjälpare kommer igen i nästa vecka för att utföra fler demonstrationer.
Han söker nog inte tillstånd för då krånglar bara polisen till det.
Men jag är inte helt säker, vi får kolla Stram Kurs facebook.
Jag tycker Paludan skall koncentrera sig på augusti månad för att höja trycket inför riksdagsvalet.
Han gör detta med ett politiskt syfte. Hans påstående är att islam är oförenligt med väst. Att de som kommer från dessa länder är våldsamma. Sen bevisar han sin tes. Behöver inte ens dyka upp. Det är riksdagsval i år och han ska ställa upp. Så från paludans sida är det hela väl motiverat och väldigt pedagogiskt. Oavsett vad folk tycker om honom.
Polisen är ju så långsam vid tillståndsgivningen. Dom drar ut det till dom sista timmarna före demonstrationen och sedan placeras han ut långt ifrån hot spots.
Utan beskydd kommer han fortfarande inte våga göra ett skit.
Under pandemin snackade man om Sverige-bilden och undrade hur omvärlden skulle se på oss ifall vi avviker för mycket från andra europeiska länder.
Nu är det ingen som pratar om Sverige-bilden. Inte en journalist frågar HUR ska omvärlden titta på Sverige som har sådana här enorma och olösta problem år ut och år in utan att man gör något åt saken.
Tvärtom. Fler djungelapor väller in över gränserna. Och Sverige ska "rädda" alla - annars är vänstern på barrikaderna imorgon bitti.
Hur påverkar detta TURISMEN när nyheten når omvärlden?