2022-04-17, 23:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du upprepar ständig "motsatsen" i många svar här jag märkt och du försöker ofta stämpla människor som lögnare och naturligtvis rysstroll. Antingen är ni desperata eller så har ni egentligen inte mycket att bidra med mer än tårar och hat.

Varför tror du dessa västorienterade ryssar hamnar i dessa länder? Tror du dom kommer att söka sig vidare till väst eftersom dom är högutbildade? Tror du att dom inte kommer att skylla Putin och hans regim för att få asyl?

Jag kan hjälpa dig med den första fråga; sanktioner mot rysk flygtrafik och att finnarna mfl. stängde gränserna.

Inte för att jag bryr mig så mycket om vad ryssar hamnar eller att Ryssland dräneras på högutbildade. Jag bara konstaterar att många stannar kvar och att det blir likadant i Ukraina. Jag kan också konstatera att EU får en stor börda att ta hand om. Du behöver inte hetsa upp dig för det.
Du snackar så oerhört mycket skit, ”tårar och hat”, det här inlägget av dig, som är översatt av google translate är så pinsamt - hur fan kan du leva med dig själv när du ser exakt samma saker som alla vi andra ser; kukputin har fastnat i en mytologisk dröm som är helt väsensskild från samtidens Europa.

INGEN stödjer ryssens längtan att expandera:

”Ukrainians are being slaughtered while the west keeps paying russian energy bills & hesitating to provide Ukraine with heavy weapons.

Humanitarian aid won’t help Ukraine intercept russian bombs and missiles.

Put the Kremlin down the drain
Arm
Arm
Arm
Ukraine

@ Downing Street”

https://twitter.com/sasha_weirdsley/status/1515792177644945415?s=21&t=n37448tMHcFFngWDyYj1aQ
Citera
2022-04-17, 23:21
Medlem
Citat:
Du upprepar ständig "motsatsen" i många svar här jag märkt och du försöker ofta stämpla människor som lögnare och naturligtvis rysstroll.

Bara såna som är det, som t.ex. du. Du är ett av trådens största skämt.

Citat:
Varför tror du dessa västorienterade ryssar hamnar i dessa länder?

För det krävs inget visum för ryssar att resa in i dessa länder. Till väst och EU krävs det däremot, vilket gör det betydligt krånligare för en ryss att ta sig hit.

Citat:
Jag bara konstaterar att många stannar kvar och att det blir likadant i Ukraina. Jag kan också konstatera att EU får en stor börda att ta hand om. Du behöver inte hetsa upp dig för det.

Nu var det dock inte det du konstaterade, utan du konstaterade att kriget och sanktionerna gör Ryssland starkare. Detta är givetvis en ren lögn.
Citera
2022-04-17, 23:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Ja visst är det storsint att våldta barn, bebisar och kvinnor. Riktigt manligt är det. Du verkar vara lika manlig.

Låter som en dålig förlorare. Mariupol har fallit. De sista Azovdödsknarkarnazisterna kommer snart att krypa fram ur sina hålor och då är det bara att knäppa dem en efter en. Måste kännas tråkigt förstås om man har sina sympatier med de ukrainska nazisterna, annars inte.
Citera
2022-04-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ryssland bröt sina egna avtal som garanterade Ukrainas gränser och de bröt mot internationell rätt 2014. Det är totalt meningslöst att förhandla med ett land som skiter i avtal. Och de hade för övrigt gjort precis det de gör nu om Ukraina gått med i EU.

EU (som jag för övrigt på det stora hela ogillar och tycker vi skall lämna) har inget ansvar för vad Putin ställt till med och som sagt, drömma kan man om en bättre värld, men eventuella avtal med Putin hade inte varit mer värt än diktatorns egna kaviar-pruttar. Men det kanske finns de som tycker även dessa är värdefulla, det verkar så.
Det där har varit upp i tråden många gånger så jag orkar inte ta historien igen, sök orsak och syfte själv. Kort kan man väl säga att en del avtal bryts av en anledning precis som Ukraina bröt Minskavtalet efter sju års väntan i Donbas vilket var en orsak till invationen.

EU hade kunna göra mycket mer för att rädda Ukraina från detta öde. Vad det gäller avtal så flödar gasen fortfarande genom Ukraina till Europa, Ukraina får nu till och med betalt betalt för flödet. Det finns fler exempel så Ryssland sköter ändå vissa avtal ser det ut som.
Citera
2022-04-17, 23:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
"ryssarna" i östra Ukraina tycker inte det är så trevligt att bli "befriade"
https://www.youtube.com/watch?v=LDeoe5wAelw
ryssar är totalt vidriga varelser.

Åh fy satan. Det vi måste förstå är att det är det här som väntar våra kvinnor om ryssen "vinner", se om era hus och var beredda att skicka era kvinnor västerut! Ge Ukrainarna det stöd ni kan.
Citera
2022-04-17, 23:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Jag kan hjälpa dig med den första fråga; sanktioner mot rysk flygtrafik och att finnarna mfl. stängde gränserna.

Hmm..

Tågtrafiken mellan Ryssland och Finland har upphört ja, men har för mig att biltrafik fortfarande är möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flida
Ja Ryssland har växt enormt i mina ögon
Tror även att ukrainarna börjar se det och kommer snart överge Zelensky.

Ryssarna har inte gått på Ukrainas och västs provokationer (provokationer i form av informationskriget). Pentagon, CIA och hela väst pumpar ut mängder av sådant - just för att de vill få Putin ur balans så att han går bananas. Han är dock smartare än så.

Zelensky påstår att drygt 2500 ukrainska soldater har dött, och ca 20 000 ryska soldater. Man behöver vara rejält naiv om man köper den propagandan. "Ja, men hans siffror stöds av Pentagon ju", säger den hjärntvättade svensken - som inte förstår att väst sysslar med minst lika mycket propaganda som ryssarna.
Citera
Medlem
Jag skulle nog gissa att just nu är det nog inga problem för ryssar att söka asyl i väst på relativt lösa grunder. Nog bara sätta in lite pengar för ett medlemsskap till någon icke omtyckt organisation av regimen.

Varken ryssar eller ukrainare överlag är några problematiska människor så länge de inte tillhör maffian.
Citera
2022-04-17, 23:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Man har alltså slaktat sin arme på så mycket pengar att man till och med har tryckt upp ved klossar som TNT.

This is hilarious. #Russian piece of TNT explosive turned out to be a piece of wood. Can't make this stuff up.

https://twitter.com/i/status/1515716818853416967

Ha ha priceless, made my day!
Citera
2022-04-17, 23:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och Ryssarna verkar retirera eller som de säger omgruppera i riktning mot Donetsk vilket i så fall skulle underlätta Ukrainas kniptång.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Jag kan inte själv hitta några uppgifter om att Röda Armén ger upp Kharkiv men om det stämmer så är jag inte förvånad. Rapporterades för några dagar sen att UAF hade ställt upp några av de nya DANA artilleripjäserna från Tjeckien i Kharkiv och de hade börjat blasta på ryska ställningar. Pluss marktrupper från UAF på det så det var nog bara för Röda Armén att packa ihop sina tält och nyinförskaffade tvättmaskiner. Hoppas det stämmer för då kan Kharkiv andas ut.
Citera
2022-04-17, 23:29
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm..

Tågtrafiken mellan Ryssland och Finland har upphört ja, men har för mig att biltrafik fortfarande är möjligt.
I teorin, ja.
I praktiken är det mycket svårt för ryssar att lämna landet , till ett fritt demokratiskt land.
Många åker via Turkiet och låtsas de ska på semester, vi får se hur länge det är möjligt.
Citera
2022-04-17, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Enligt ryssarnas Talking Head tror de att det fortfarande finns kvar upp till 2500 försvarare.

Vore ryss hade jag inte brytt mig om att anfalla mycket. Jämför med slutet på¨andra världskriget där det fanns tyska och japanska utposter lite varstans. De allierade var oftast smarta nog att inse att det räckte att hålla dem instängda och att kriget vanns och förlorades på andra platser.

För försvararna är det också bäst. Utgången skulle då kunna bli att de ger upp när käket tar slut och förhoppningsvis överlever.

I mitt tycke borde förövrigt ryssarna garantera fritt avtåg med vapen för de som överger "fästningen". När man ber några andra om att ge upp är det ju på ett sätt ett svaghetstecken.

Men ryssarna har kanske glömt att det kunde gå till så redan på medeltiden, att försvararna inte blev fångar utan fick passage till sina egna.

Det vore kul att se ryssarnas min när de når de nedersta nivåerna med rörelsestyrda detonatorer som blåser ut hela skiten. Ukrainarna går därifrån med ett stort smil på läpparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in