2022-04-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Fantastiskt hur storsinta ryssarna är och inte hämnas efter hur ukrainarna torterat och mördat tillfångatagna ryska soldater. Istället ger man fiendesoldaterna vård. Värmer hjärtat.

Ryssar som tillfångatar ukrainare: ger mat, värme, vård.

Ukrainare som tillfångatar ryssar: spelar in gore film.

Ja visst är det storsint att våldta barn, bebisar och kvinnor. Riktigt manligt är det. Du verkar vara lika manlig.
Citera
2022-04-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det blir olagligt i Ryssland att kritisera Sovjet, eller att ifrågasätta vad Sovjet gjorde under andra världskriget.

https://www.dagens.dk/udland/ny-lov-putin-forbyder-sammenligning-med-nazityskland?utm_medium=Social&utm_source=Facebook #Echobox=1650178584-1

Ah, innan var det att man blev anklagad för lite allt möjligt annat och blev kastad i fängelse för det om man försökte ta reda på vilka som låg i massgravarna och varför. Inget höjdarland att vara historiker i.
Citera
2022-04-17, 22:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, det var precis det jag menade. Och nu är det fler som spekulerar om det. Ryssen lär svettas!

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1515789340613480450

Och Ryssarna verkar retirera eller som de säger omgruppera i riktning mot Donetsk vilket i så fall skulle underlätta Ukrainas kniptång.

Citat:
RYSKA STYRKOR UPPGES DRA SIG TILLBAKA FRÅN OCKUPERAD DEL AV CHARKIV

Ryska styrkor uppges gradvis dra sig tillbaka från distriktet Borivs'kyi i Charkiv-regionen i östra Ukraina, rapporterar CNN med hänvisning till uppgifter från stadsledningkontoret i byn Borova, i Kiev-regionen.

Styrkorna som drar sig tillbaka rör sig i stället i riktning mot den självutropade, rysk-stödda, folkrepubliken Donetsk, enligt uppgifterna.

De ryska trupperna slår läger i sjukhus, i civilas hem och i administrativa byggnader, rapporterar stadsledningskontoret.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-04-17, 23:02
Medlem
Snapcounts avatar
Russian energy giant Gazprom says it’s still supplying gas to Europe via Ukraine

Russian energy giant Gazprom told Reuters it is continuing to supply European consumers with millions of tons of gas via Ukraine. The company said in a statement that requests stood at 57 million cubic meters as of Sunday.

https://www.foxnews.com/live-news/ukraine-russia-updates-04-17-2022

Noterbart i detta, är att det finns inget "rubel-prat" längre. Det var väl ca. första april som det skulle gälla..
Citera
2022-04-17, 23:07
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad trevligt! Vad fick dig att bli imponerad av de ryska kreaturen? Avrättningar av civila? Våldtäkter? Bombning av sjukhus?

En lön från Kremlin.
Citera
2022-04-17, 23:07
Bannlyst
Rätt sjukt att barn ska behöva utstå orchernas belägring, allt för att djävulen putin ska få känna att han har makt: https://twitter.com/MamedovGyunduz/status/1515747671113359360
https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1515707145186127873

Ända sedan kriget startar har man sett hur journalister, barn mm beskjuts när de försökt fly diverse städer.
Citera
2022-04-17, 23:08
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Russian energy giant Gazprom says it’s still supplying gas to Europe via Ukraine

Russian energy giant Gazprom told Reuters it is continuing to supply European consumers with millions of tons of gas via Ukraine. The company said in a statement that requests stood at 57 million cubic meters as of Sunday.

https://www.foxnews.com/live-news/ukraine-russia-updates-04-17-2022

Noterbart i detta, är att det finns inget "rubel-prat" längre. Det var väl ca. första april som det skulle gälla..

Dom vet väl att Europa skulle klara ett stoppat gasflöde aldeles utmårkt. Däremot skulle ryssland totalhaverera på timmar utan Tysklands gasköp. Sorgligt inte tyskana stänger av gasen.
Citera
2022-04-17, 23:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, det var precis det jag menade. Och nu är det fler som spekulerar om det. Ryssen lär svettas! https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1515789340613480450

Nu måste ryssarna stoppa det, och då måste de nog stoppa sin egen kniptångsmanöver för att prioritera det.
Citera
2022-04-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Varför skulle jag ge dig källor när du postar en värdelös artikel? Det är inte mitt fel att du inte kan läsa och därför tror att du postar något intressant.

Var ligger intresset i att läsa om gamla saker + att någon person gissar vad som hänt nu?

Andas själv. Vänta tills det finns några säkra uppgifter. Du behöver inte citera den första skiten du hittar.

Vad läser du för något och vad får dig så övertygad om att denna analys och sammanställning skulle vara värdelös? Det baserar du på vad? Ser att du i det stora hela bara verka spy ur dig galla. Kriget upprör alla!

Jag läser artiklar, analyser, nyheter från alla håll och är noga med att alltid följa upp och försöker hitta andra källor.

De tar upp viktiga och konkreta punkter för hur utvecklingen ser ut just nu. Inga hemligheter direkt. Det är inga hobby analytiker som skriver detta.

Har du inget intresse över hur den militära utvecklingen ser ut behöver du inte bry dig. Kanske någon annan finner det intressant?

Namaste!
Citera
2022-04-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hundratusentals, kanske över en miljon, har redan lämnat på väldigt kort tid, och det är främst den yngre, välutbildade och driftiga delen av befolkningen som lämnar - Rysslands framtid med andra ord.

Detta är den största utvandringen och braindrainen från Ryssland sedan bolsjevikerna tog makten i oktober 1917.

Ryssland hade redan innan kriget ENORMA demografiska problem, detta gör givetvis problemet mångdubbelt värre.

Ryssar får inget frikort till väst. Ryssarna som flyr Putin-regimen söker sig till främst Georgien, Azerbaijan, Dubai, Turkiet, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Tajikistan och Mongoliet.

Oavsett så påstod du motsatsen och hade givetvis fel, som ni rysstroll alltid har, och när det kommer till ukrainare hade nog de flesta stannat kvar i sitt land och inte fått sina hem sönderbombade och familj och vänner dödade av en invaderande mongolhord.
Du upprepar ständig "motsatsen" i många svar här jag märkt och du försöker ofta stämpla människor som lögnare och naturligtvis rysstroll. Antingen är ni desperata eller så har ni egentligen inte mycket att bidra med mer än tårar och hat.

Varför tror du dessa västorienterade ryssar hamnar i dessa länder? Tror du dom kommer att söka sig vidare till väst eftersom dom är högutbildade? Tror du att dom inte kommer att skylla Putin och hans regim för att få asyl?

Jag kan hjälpa dig med den första fråga; sanktioner mot rysk flygtrafik och att finnarna mfl. stängde gränserna.

Inte för att jag bryr mig så mycket om vad ryssar hamnar eller att Ryssland dräneras på högutbildade. Jag bara konstaterar att många stannar kvar och att det blir likadant i Ukraina. Jag kan också konstatera att EU får en stor börda att ta hand om. Du behöver inte hetsa upp dig för det.
Citera
2022-04-17, 23:17
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Vad läser du för något och vad får dig så övertygad om att denna analys och sammanställning skulle vara värdelös? Det baserar du på vad? Ser att du i det stora hela bara verka spy ur dig galla. Kriget upprör alla!

Jag läser artiklar, analyser, nyheter från alla håll och är noga med att alltid följa upp och försöker hitta andra källor.

De tar upp viktiga och konkreta punkter för hur utvecklingen ser ut just nu. Inga hemligheter direkt. Det är inga hobby analytiker som skriver detta.

Har du inget intresse över hur den militära utvecklingen ser ut behöver du inte bry dig. Kanske någon annan finner det intressant?

Namaste!

Den är värdelös för att de skriver om saker de inte vet något om, och de döljer det inte heller. De säger rakt ut att de bara spekulerar. Försöker förstå varför du länkar den här.
Det säger ingenting om den militära utvecklingen, det är bara gissningar. Om du väntar till imorgon kanske de slipper gissa sig fram till vad som händer.

Spyr bara galla över rysstroll och skitpostare. Jag vet inte om du är ett rysstroll, men en skitpostare är du till 100%. Jag har sett ditt skitpostande ikväll.

Gå runt hörnet och svälj dina svettiga strumpor nu, tönt.
Citera
2022-04-17, 23:18
Medlem
Har man hittat baggebo1s bombplan än? Nu har de varit i luften i snart 10 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in