2022-04-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
En generation tar 25 år. Invandrarna är 2 miljoner men alla är inte i reproduktiv ålder, inte heller har alla en partner. Så det är inte försent, det är heller inte omöjligt. Men visst, situationen är allvarlig och folk behöver agera.

Återvandiringsbidrag, retrospektiv genomgång av tidigare medborgarskap och indragning om det ljugits (stöds av FN om jag fattat rätt), rejält minskade bidrag, biometri och mängder med personkontroller.

Kanske, kanske, men vi är ju inte ens i närheten av sådant. Har fortfarande EU:s överlägset största immigration...
Ser inte bra ut. Demografi är oåterkalleligt och de som föds här lär (vilket är djävligt många) är mer kriminella och blir omöjliga att få bort.
Citera
2022-04-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ser vi nya upplopp imorgon?

Lugn bara. Morgan fixar det efter helgen.
Citera
2022-04-17, 23:15
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Ja, "lagom" är ett fint svenskt ord och jag kan tycka att mellanmjölksmentaliteten har tjänat oss förhållandevis väl. Men vi har inte uppmärksammat hur icke-lagom andra delar av världen är och nu försöker de springa omkull oss.

Visst, jag håller helt med om det. Tiderna är förjävla annorlunda. Mormor vänder sig i sin grav!
Citera
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Dom förstår bara våld och styrka. Det är därför som det krävs hårda dikatorer i Mellanöstern för att hålla dom i schack. När Saddam Hussein och Khadaffi dog så gick allt å¨t helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Probix
Tror tyvärr inte alls att det lugnat ned sig. Vänta bara.
Om polisen däremot gått betydligt hårdare fram, skjutit verkanseld mot alla som ens lyfter en sten och beordrat ner alla andra på marken för ivägforsling och registrering, då kanske man hade fattat att det var allvar.

Nu när röken har lagt sig verkar polisen hålla med. Det blev som natt och dag efter lite High Chaparral!

https://omni.se/a/7dO413

Citat:
Stämningen under det våldsamma upploppet i Navestad i Norrköping under söndagen vände direkt när polisen avlossat skott. Det säger en av poliserna som deltog i insatsen till Norrköpings Tidningar.
– Det var som att vända på en hand, det lugnade ner sig direkt, säger polisen.
Citera
Medlem
Hela Rosengård kryllar av polisbussar
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ser vi nya upplopp imorgon?

Det körs ett i Malmö
Citera
2022-04-17, 23:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Som jag sa. Det drabbar ingen fattig. Som skattebetalare blir jag dock rasande över att polisen inte offrar lite ammunition, som är billig, för att slippa köpa nya bilar.
Jag syftade på att vinkeln med fattiga medborgare som blir av med sina bilar på grund av blattarna inte tas upp. Du tycks ju också skita i det.
Nej då, skiter inte i det, svarade bara på ditt konstaterande, vanligtvis är det ju deras grannar som får sina bilar brända och i de områdena bor inte särskilt många rika.

Polisen får sina direktiv från sina chefer som får sina direktiv från politikerna. Jag vet varför polisen inte skjuter ner packet, men har ändå svårt att ta in det. En jävla huligan fick skott i magen och sedemera skita i en påse på magen i Göteborgskravallerna och det skrevs väl i slaskmedia om i flera år efteråt.
En babbe drog kniv och blev skjuten i Husby, sen var det kravaller i flera veckor och skrevs i år efteråt hur hemsk polisen var.

Hade jag bestämt hade varenda jävla babbe som kastade sten skjutits tre gånger i huvudet. Nu är det som tur inte jag som bestämmer
Citera
Medlem
Själv spelade jag in den polis igår som agerade i strid mot 1:9 RF dvs kravet på saklighet och opartiskhet genom att uttrycka att grundlagen skulle ändras
Citera
Medlem
DeValeras avatar
https://www.friatider.se/varningsskott-och-skadade-poliser-vid-nytt-arabkaos-i-linkoping-och-norrkoping

Äntligen poliser som agerar som poliser skall göra vid dylika situationer.

Hotar upploppsmakare/upprorsmakare poliser och allmänhet till liver som de har gjort måste polisen direkt markera och oskadligöra de livsfarliga hoten.

Såg några poliser bära bort en skottskadad. Sådant menar jag kan vänta, detta är inget som borde vara prioriterat. Ta hans om skadade kan göras när området är säkrat och utbildad ambulanspersonal tryggs kan utföra vård.
Senast redigerad av DeValera 2022-04-17 kl. 23:19.
Citera
2022-04-17, 23:17
Medlem
"Det brinner på Ramels väg. Flera personer har setts sätta fyr på bildäck, soptunnor och man har dragit fram släp från en bensinmack till branden.

Flera polispatruller är på plats och skingrar folkmassan med fordonen.

Uppdatering: Polisen möts utav stenkastning från en större folksamling."
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/17/17-april-2242-brand-malmo/
Citera
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Svenskar förtrycks inte dagligen.

Försvara inte våld, ger bara en förklaring till det.
Det gör inte dessa heller. kolla bara statistik från BRÅ, invandrargruppen misshandlar och förnedringsrånar svenskar i en 20 gånger högre utsträckning än tvärtom.

Svenskar måste börja stå upp för sig själva och visa dessa undermänniskor att de inte har något här att göra. De har gottat sig och utnyttjat det svenska systemet under en lång tid nu. Tacken vi får är våld, våld och återigen våld. De absolut hatar oss, trots att de flyttat hit på eget bevåg.

Enda sättet att bekämpa detta är att visa att de inte är välkomna här, vi måste besvara med samma mynt helt enkelt.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Återvandiringsbidrag, retrospektiv genomgång av tidigare medborgarskap och indragning om det ljugits (stöds av FN om jag fattat rätt), rejält minskade bidrag, biometri och mängder med personkontroller.

Kanske, kanske, men vi är ju inte ens i närheten av sådant. Har fortfarande EU:s överlägset största immigration...
Ser inte bra ut. Demografi är oåterkalleligt och de som föds här lär (vilket är djävligt många) är mer kriminella och blir omöjliga att få bort.

Samt att de unga idag, går det 125 pojkar på 100 flickor, det bådar inte gott heller. 98 pojkar på 100 flickor när jag växte upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in