2022-04-17, 20:07
Medlem
Det är skillnad på folk och folk oavsett ursprung. Mina muslimska vänner tycker att dessa
är dumma i huvudet och ett flertal vill att poliserna ska skjuta dom i skallen mer eller mindre. Dom är dock välutbildade och har jobb till skillnad mot de här packen. Det här är de lägsta och mest misslyckade vi ser nu.

Jag är övertygad att dom flesta muslimer skäms över dessa pack. Jag hoppas innerligt det iallafall..
Citera
2022-04-17, 20:07
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det var väl därför det gick så illa redan 1931 i Ådalen. Dussintals ordningsmän skadades då av stenkastning från pöbeln där och man svarade med automateld, varvid 5 personer dog.

Du behöver inte gå nästan 100 år tillbaka I tiden.
Så sent som vid Husbykravallerna sköt polisen skarpa skott.
Har för mig att en demonstrant avled.
Citera
2022-04-17, 20:08
Bannlyst
Bra intervju med polis i SVT rapport 19:30..
https://www.svtplay.se/video/34198606/rapport/rapport-17-apr-19-30-7
Citera
2022-04-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Alla sparkar mot huvet och all stenkastning är inte tillräckligt farliga för att effekten ska bli livsfarlig. I fallet du nämner var det antagligen en mindre allvarlig spark, därav grov misshandel. En liten sten som kastas mot en person med hjälm är inte heller livshotande. En gatsten däremot är det.

"Mindre allvarlig" varför har dom inte rubricerat det som Ringa misshandel eller Misshandel av normalgraden då? :-)

Jamen detsamma gäller ju när det rör sig om en gatsten, det är inte alltid livshotande. Även här beror det ju såklart på avstånd, hastighet, ev. skydd, vart det träffar, skadebild etc.

Jag har studerat åtalet/domarna efter EU-kravallerna i Göteborg 2001. Dvs "upploppet som gav gatsten-kastandet ett ansikte". Bland 79 åtalade personer hittar jag inte ett enda Försök till mord. Hur förklarar du det då?
Citera
2022-04-17, 20:09
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
det är definitionen av en stat att den har våldsmonopolet
Är det rimiligt att när jag och en polis inte tycker samma sak så är det jag som kommer få sitta 3 dagar anhållen, eller bli visiterad, eller bli slagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Det klart det går, varför skulle det inte?
Det var kravaller mot EU,inte mot polisen .
I Göteborg blev det över 500 gripna och över 30 dömda, hoppas att över 500 musulmaner blir utvisade med omedelbar verkan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vi får väl se. Min "tes" kommer att prövas inom 1-2 år. Eventuellt tidigare, men det beror på om den danske pedofilen får fler tillstånd.

Nej det beror inte på det och du gissar bara för att du inte har nåt att förlora på det och tror att du låter smart.

Vill du sätta 100 000 på att vi kommer se brinnande poliser eller liknande inom 2 år i sverige så skriver jag gärna ett kontrakt med dig. Förutsatt att du kan hitta någon som finansierar det eller har råd att sätta dina egna stålar på ditt flummiga uttalande!?

Sånna här psykopater ska låsas in och portas. Sverige kan fan bättre än det här. Ska vi få bort islamisterna och politikerna som sålt ut sverige krävs nåt smart, inte en sån här barnslig liten kaos-psykopat. Det betyder inte att jag vet vad lösningen på huvudproblemet är men det är fan inte detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Pontus persson kör live
https://www.youtube.com/watch?v=t4RI2fXUk1c

Och varför skulle jag vara intresserad av en mupp som sitter och läser aftonbladet och yppar sina åsikter på youtube?
Citera
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Bara så du vet är muslim ingen nationalitet.
Jag tillbringar största delen av året i muslimska länder. De saknar sina bröder som deserterat.
Citera
2022-04-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Avrätta?!

Avrätta eller utvisa!

Kräken ska inte leva i Sverige!
Citera
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinso
Det är skillnad på folk och folk oavsett ursprung. Mina muslimska vänner tycker att dessa
är dumma i huvudet och ett flertal vill att poliserna ska skjuta dom i skallen mer eller mindre. Dom är dock välutbildade och har jobb till skillnad mot de här packen. Det här är de lägsta och mest misslyckade vi ser nu.

Jag är övertygad att dom flesta muslimer skäms över dessa pack. Jag hoppas innerligt det iallafall..

Ja, de som springer omkring och kaosar är små förortsgangsters och dess svansar samt allmänt slödder. Jag tänker på den stackaren som fick sin BMW uppeldad av Abdi och grabbarna, jag hade blivit vansinnig.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Så det är värt xxx miljoner i kostnader för att denne dansk ska få jävlas?

Problemet är inte att folk kränker utan de som känner sig kränkta. Du kommer -oavsett hur du lever, kränka någon. Det är nästintill en naturlag.

Med det sagt och återigen, jag stöttar inte danskens aktion. Men han har däremot utfört aktionen inom lagens gränser och utan att någon blev fysiskt skadad. Vi har yttrandefrihet och det är jag tacksam för även om det innebär att även jag då och då blir kränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in