Citat:
Ursprungligen postat av
HBStoffel
Tror inte detta har det minsta med relegion att göra om jag ska vara ärlig. Mer kulmen av 30år av hur polisen agerat i dessa områden.
det är ju en vacker tanke, men det vrålas "gud är större" inte "ge oss tillbaks våra fritidsgårdar"
Citat:
Dom har nekat tidigare med stöd i lagen att det kommer spåra. Nu visste dom att det skulle spåra men verkar helt okej med det, om och om, och om igen.
Ja, och varje gång det nekas med stöd i lagen så är det synnerligen problematiskt, det är även så man gjorde när man gav homosexuella valet mellan "frivilig kastrering" och "inlåst på psyk tills du är frisk", dvs med stöd i lagen.
Citat:
Det är ju trots allt valår och polisen är ju inte kännda för att skämas över anslagen dom söker, eller berätta vad dom går till för den delen.
Tror inte det är strategiskt, det är uppenbart (och varit så länge) av svensk polis lider av många problem och utmaningar, varav resurser säkerligen är ett av dem.
Citat:
Naturligtvis försvarar jag inte våldsverkarna, men tycker mina frågor är värda att lufta. Om inte annat för att avfärda dom. Men du måste ju erkänna att det finns en viss logik i det jag skriver.
självklart ska de luftas, annnars får man ju inget annat perspektiv än sitt eget, och det kan vara så enkelt att man inte såg trädet pga av all skog (ja jag har vänt på talspråket)