Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-17, 17:57
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Fast i majoritet av fallen är det personer me samma typer av utseenden som jagar ”Pedofiler”

Det är dock skillnad på våldtäkt och samtycke sex.Varför ska de som vill ha frivilligt sex inte få ha de med varandra? Vi behöver mer kärlek och frihet i detta bittra samhälle.

Du kan inte få samtycke av ett barn till nåt sånt. Du vet att vi har åldersgränser för en massa saker? Typ dricka sprit och köra motorcykel. För att vi som samhälle har bestämt att barn inte är mogna att ta rimliga beslut eller ge samtycke. Ett barn som ”varit med på det” och inte fattat att det är fel kan må mycket dåligt när de växer upp, få psykologiska problem resten av livet.
Citera
2022-04-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
För eller senare ja. Jag tycker de är rätt sjukt hur snett de gått för människan. För 100- 200 år sedan hade inte ens de setts som konstigt att tända på tonåringar så länge de va frivilligt ifrån båda hållen. Beroende på vart i världen man va. Idag har vi häxjakter på fullt normala män.

En annan sak jag tänkte på? Varför är det nästan alltid medelålders kvinnor som är feta och i klimakteriet som vill hänga ut män som vill träffa tonårs tjejer och ändra på lagarna så män i inte kan ha sex med tjejer i sin prime? Varför är de aldrig kvinnor i medelåldern som är fit och ser bra ut som gör sådana här saker ? Eller män för den delen. Faktum är att de flesta som jagar ”predators” är inte helt olika dem de fångar utseendet mässigt.Säger inte de en del?
Nu har det aldrig varit frivilligt för 200 år eftersom det var rena affärsuppgörelser som bestämdes av barnets föräldrar för att stärka makten hos familjen.
Ingen gång i historien finns det några uppgifter om att 13-14 - åringar övertalat föräldrar att de vill gifta sig med 40+ män av fri vilja.
13-14 åringar är inte attraherade av gamla män de är attraherade av unga killar
Citera
2022-04-17, 18:16
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
I den här videon från mars 2022 går Patrik över gränsen. Oftast är det Sara som raljerar och kommer med personangrepp, men den här gången kom Patrik med ett par rejäla påhopp. Patrik Sjöberg kallar mannen (som visserligen är en riktigt snuskig pedofil, men trots det så krävs det att man i rollen som avslöjare uppvisar professionalism, oavsett vad man personligen tycker om männen) för "jävla gris" och "ditt äckliga svin". Sara hotar med att ringa mannens nya hyresvärd om han inte stannar och pratar.

Vad fan har hans hyresvärd med detta att göra? På vilket sätt förbättrar man samhället och minskar antalet sexbrott mot barn genom att göra pedofiler hemlösa?

https://dumpen.se/2022/03/23/frikand-och-ute-pa-jakt-napp-igen/

Här nådde Patrik sitt lågvattenmärke hittills.
Citera
2022-04-17, 18:18
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu har det aldrig varit frivilligt för 200 år eftersom det var rena affärsuppgörelser som bestämdes av barnets föräldrar för att stärka makten hos familjen.
Ingen gång i historien finns det några uppgifter om att 13-14 - åringar övertalat föräldrar att de vill gifta sig med 40+ män av fri vilja.
13-14 åringar är inte attraherade av gamla män de är attraherade av unga killar

Jag har heller inte hört om någon 13-14-åring som har tänt på gamla gubbar, däremot är det inte ovanligt att de är attraherade av unga män i 25- till 30-årsåldern.
Citera
2022-04-17, 18:35
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
I den här videon från mars 2022 går Patrik över gränsen. Oftast är det Sara som raljerar och kommer med personangrepp, men den här gången kom Patrik med ett par rejäla påhopp. Patrik Sjöberg kallar mannen (som visserligen är en riktigt snuskig pedofil, men trots det så krävs det att man i rollen som avslöjare uppvisar professionalism, oavsett vad man personligen tycker om männen) för "jävla gris" och "ditt äckliga svin". Sara hotar med att ringa mannens nya hyresvärd om han inte stannar och pratar.

Vad fan har hans hyresvärd med detta att göra? På vilket sätt förbättrar man samhället och minskar antalet sexbrott mot barn genom att göra pedofiler hemlösa?

Varför krävs det? Dom är väl inte SVT? Dom är väl rätt tydliga med att det inte är neutral journalistik som de sysslar med? Dom säger ju själva att dom hänger ut folk för att andra peddon inte ska våga försöka samma sak?
Citera
2022-04-17, 18:37
Medlem
Citat:
Jag har heller inte hört om någon 13-14-åring som har tänt på gamla gubbar, däremot är det inte ovanligt att de är attraherade av unga män i 25- till 30-årsåldern.
Helt klart är de attraherade av unga män på avstånd eftersom det är säkert att tråna efter dessa på avstånd eftersom risken är liten att dessa ens ska se en 13-14 åring , lite som att fantisera om pojkbandstjärna eller en skådespelare
Citera
2022-04-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ponera att dumpen istället skrivit att det är en 11 årig tjej som chattar.

En 11 åring som är nyfiken men som själv inte för ämnet sex på tal utan man väntar tills att gäddan hugger och för in samtalet på sex.

Sen agnar man betet och bestämmer en plats för möte.

Nu har man fångat en riktigt pedofil, nu kan man säga med rent samvete att gäddan groomade en 11 åring till att mötas.

Det är en jävla skillnad på en kåt 14 åring som själv för in snacket på sex m.m.

Eller låta gäddan hugga fritt på en blyg 11 åring.

Sim dumpen jobbar nu tappar man förtroendet, nu handlar det bara om swishinkomster till två pundare som inte orkar med ett vanligt 7 till 4 kneg.

Betänk också att så sent som när jag växte upp var det fritt fram att sätta på alla barn oavsett ålder, det var även lagligt med barnporr.
Barnporr kunde köpas helt lagligt ur närmsta tidningsställ.

Så tiderna förändras (till det bättre), men yngre generationer har nog inte historien helt klart för sig.

Jag vill poängtera att nuvarande lagstiftning är bra, inga barn skall utnyttjas!

En till person som tror att man driver Dumpen för att dra in pengar. Har du något bevis för detta eller är det bara svammel?
Citera
2022-04-17, 18:40
Medlem
Citat:

Tror du dumpen är SVT eller? Du är bara för korkad.
Citera
2022-04-17, 18:40
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Varför krävs det? Dom är väl inte SVT? Dom är väl rätt tydliga med att det inte är neutral journalistik som de sysslar med? Dom säger ju själva att dom hänger ut folk för att andra peddon inte ska våga försöka samma sak?

Därför att man helt enkelt inte kallar personer som inte har gjort en något personligen för "gris", "svin" eller "äckel". Det hör till god ton helt enkelt. Men om man helt och hållet saknar hyfs kanske det är för mycket begärt.

Jag har ofta stött på personer som jag inte gillat, men inte har jag kommit med personangrepp för det.
Citera
2022-04-17, 18:41
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Tror du dumpen är SVT eller? Du är bara för korkad.

Du är tämligen korkad själv, eftersom du inte vet någonting om dem du skriver till här. Var någonstans har jag jämfört Dumpen med SVT? Om du inte kan låta bli att kasta skit på folk du inte känner på ett anonymt forum så kan du bara gå och dränka dig. Ingen kommer att sakna dig här ändå.
Citera
2022-04-17, 18:48
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Därför att man helt enkelt inte kallar personer som inte har gjort en något personligen för "gris", "svin" eller "äckel". Det hör till god ton helt enkelt. Men om man helt och hållet saknar hyfs kanske det är för mycket begärt.

Jag har ofta stött på personer som jag inte gillat, men inte har jag kommit med personangrepp för det.

Om det handlar om en pedofil, som tror sig ska få förgripa sig på ett barn, så tycker jag man kan unna sig några okvädesord. Då tycker jag gränsen för den goda tonen redan har överträtts.
Citera
2022-04-17, 18:51
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Om det handlar om en pedofil, som tror sig ska få förgripa sig på ett barn, så tycker jag man kan unna sig några okvädesord. Då tycker jag gränsen för den goda tonen redan har överträtts.

OK, det är din åsikt. Jag respekterar din uppfattning, men jag håller inte med dig. Om en pedofil har gjort något mot ens eget barn eller någon kompis/närståendes barn kan jag absolut förstå om man kommer med okvädingsord, det hade jag säkert kommit med själv. Men när det gäller påhittade, digitala barn är det lite överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in