2022-04-17, 16:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men nu hade de låst den, gick fort

75% engagerade redan låter ju djävligt bra men tror du att det verkligen är så pass?

Ryssarna försöker ju nu göra framstötar lite varstans på fronten, ungefär som om de känner sig fram och letar efter en svag punkt, helt klart så har Ryssarna än så länge inte lyckats få hål på Ukrainas försvarslinje om det beror på Ukrainas skicklighet eller Rysslands oförmåga låter jag vara osagt men som jag tolkar kartan nu från https://liveuamap.com/ så är det full cirkus längs hela fronten i stort sett och det innebär ju att Ukraina måste vara lika engagerade som ryssarna.

Helt klart är det fan så mycket mer aktivitet på marken, kan ju vara Ryssland som försöker gå till offensiv men inte mäktar.

Ja 75% lät mycket. Men onekligen har det tagit hårt på reserverna.
Citera
2022-04-17, 16:59
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako
Ryssland är inte den part som är ute efter folkmord. Din tönt.

Folkmord mot ryssar har orkestrerats av utländska "frivilliga" i östra Ukraina, vilket är orsaken till kriget i Ukraina.

När du kommer hem efter en lång dag på städjobbet hos Samhall och stänger dörren till ditt rum på gruppboendet borde du be din personliga assistent att ge dig en kram, så du slipper sitta och runka till oskyldiga döda på nätet. Det är inte nyttigt för ditt fragila sinne. Det är inte ukrainarnas fel att du är en okysst oskuld.

Mer on topic:

De ukrainska hjältarna har tagit en av de få T-90 som de invaderande asen hade med sig.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5m99e/new_modern_russian_t90_tank_captured_in_donbas/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-04-17, 16:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako
Ryssland är inte den part som är ute efter folkmord. Din tönt.

Folkmord mot ryssar har orkestrerats av utländska "frivilliga" i östra Ukraina, vilket är orsaken till kriget i Ukraina.
Jamen så är det ju förstås. Det är väl heller inte Ryssland som invaderat Ukraina utan Ukraina som invaderat sig själva? Tänker du att den ryska propagandan blir mer sann om man upprepar den ofta?
Citera
2022-04-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så du tror inte på yttrandefrihet?

Du får väl säga vad du vill men när du stöder den sidan som just nu försöker utplåna ett annat land får du räkna med lite mothugg. Faktum är att jag undrar hur det står till egentligen hos dig då du kan bortse från allt detta mördande och tycka att putin/ryssland på något sätt har moraliskt rätt.
Citera
2022-04-17, 17:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Mer rysk metall som kommer trilla ner av handhavandefel alltså?
Det ryska krigsmaterielet får inte bara sönder på grund av handhavandefel. Det är också undermåligt byggd teknik som skruvats ihop med lågkvalitativt ryskt stål. Ryssarna har dessvärre inte något större teknikkunnande och det är sin inkompetens på teknikområdet de demonstrerar nu i Ukraina.
Citera
2022-04-17, 17:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Ukrainska hjältar springer helt orädda mot fienden och avancerar. Riktiga män (och kvinnor) i den ukrainska armen!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5mr7s/actual_proper_assault_movement_by_uaf/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Hoppas det var fejk för det såg ju helt sinnessjukt ut. Jag skulle önska de ukrainska styrkorna agerar hårt och smart.
Citera
2022-04-17, 17:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Verkar som att Ukraina haft typ 6000-8000 trupper i Mariupol. Ryssland har attackerat med 15-20 000.
Så ryssarna har haft ett 3:1 övertag mot en fiende som ligger på försvar. Det är vad man brukar säga att en anfallare minst behöver för att lyckas vinna.

3500 sägs det att de ukrainska hjältarna var.
Citera
2022-04-17, 17:11
Medlem
Bombolenats avatar
Krigsförbrytarna (rySSar för er lågbegåvade rysstroll) minerar påsar på gatan så de kan mörda fler oskyldiga människor. Är någon förvånad?

https://youtu.be/i6k0A7QxI9M
Citera
2022-04-17, 17:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var nån ettrig stalker som skrev att jag var en smutsig nazist som bodde i en sunkig socialbidragsfinansierad etta och jag spann vidare på det...
Om du har läst baggebo så förstår du också att min position i det här kriget är fullständigt logisk och 100% i fas med hela min världsbild. Det är nazisterna som skämt ut sig, och kanske på många sätt "visat vilka de verkligen är". Jag är samma gamla vanliga person. Så jag tror inte du ska hoppas så mycket på min nyfunna antinazism, det är ingen positionsförskjutning från mig. På samma sätt är det givetvis med de nu mer nazipositiva krafterna inom Antifa-rörelsen, fast tvärtom sas. Både de och jag står kvar där vi stod, men där de sett att nazisterna delvis slåss för deras egen agenda så har jag fattat att de delvis slåss mot min.

Du har ju dock tidigare hävdat att "nazisterna" i Mariupol ska bekämpas för att de inte är tillräckligt antisemitiska vilket blir ytterligare en anledning till att betrakta dig som Putlers meningslöse knähund.
Citera
2022-04-17, 17:13
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
3500 sägs det att de ukrainska hjältarna var.

Låter väldigt lågt att bara 3500 tar upp vapnen av en befolkning på 700.000 i staden. Bara Azov bestod av 3500 man, lägg sedan till den reguljära armeén och alla milismän så är jag förvånad om inte antalet militärer vore över 20.000 inititalt.
Citera
2022-04-17, 17:16
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hoppas det var fejk för det såg ju helt sinnessjukt ut. Jag skulle önska de ukrainska styrkorna agerar hårt och smart.

Fast om det är kadyrovs getknullande tik-tokers där framme, då är det helt ofarligt. Dessa brukar gömma sig bakom andra eller sticka så snart skotten hörs!
Citera
2022-04-17, 17:17
Medlem
allegragellers avatar
ryssens krigsföring är skamlig:

”The head of the #Zaporizhzhya regional state administration, Oleg Buryak, reports that the #Russian military kidnapped his 16-year-old son Vladislav.

This information was also confirmed by Zlata Nekrasova, deputy head of the Zaporizhzhya regional military administration.”

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515706731514540042?s=21&t=2IT_G3jDNiFgphNDc6Optg

”💬"My son was kidnapped. #Russians kidnapped him. He is only 16 years old. I don't know where my son is now. I appeal to #European community, to all humanity - help me. Let the whole world know that Russians are kidnapping children here in the country," said Oleg Buryak.”
Senast redigerad av allegrageller 2022-04-17 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in