2022-04-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Precis. det var andemeningen med mitt inlägg också, även om det kanske inte gick fram.

Jaha, okej, då missförstod jag dig.

Citat:
Speciellt när den kommer från skribenter som i inlägg ett säger att "Azovhålorna ser precis ut som min hyrestvåa, hur kan någon säga att dom inte är nazister" och sedan i inlägg två går full Arnstad och använder "nazist" i pejorativt syfte genom att skriva glada kommentarer som att "här springer nassarna för livet från frihetsbomberna".

Den här nyfunna invasionsromantiska antinazismen luktar skunk.

Om inte annat är det så genomskinligt att det förvandlas till någon sorts farsartad humor.
Citera
2022-04-17, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du menar att de efterblivna orchernas folkmord är ok?

Ryssland är inte den part som är ute efter folkmord. Din tönt.

Folkmord mot ryssar har orkestrerats av utländska "frivilliga" i östra Ukraina, vilket är orsaken till kriget i Ukraina.
Citera
2022-04-17, 16:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Precis. det var andemeningen med mitt inlägg också, även om det kanske inte gick fram.

Speciellt när den kommer från skribenter som i inlägg ett säger att "Azovhålorna ser precis ut som min hyrestvåa, hur kan någon säga att dom inte är nazister" och sedan i inlägg två går full Arnstad och använder "nazist" i pejorativt syfte genom att skriva glada kommentarer som att "här springer nassarna för livet från frihetsbomberna".

Den här nyfunna invasionsromantiska antinazismen luktar skunk.
Det där var ett skämt. Jag borde kanske förstått, iofs, att jag befann mig i en tråd med nästan enbart 65-IQ Ukrainadårar, och att ingen skulle fatta att det var ett skämt, men man kan heller inte alltid tvingas tänka på att anpassa sig till mongon när man skriver här.

Vad du också bör tänka på är att en sån som jag, som aldrig varit nazist, men ganska "nazistpositiv" faktiskt kan ha fått en ny bild av nazismen efter att ha sett hur nazisterna i Ukraina och deras svenska vänner (och då pratar jag inte om er i tråden utan de riktiga svenska nazistorganisationerna och personligheterna som till stor del stödjer Ukraina) fungerar. Vi kanske fick ett uppvaknande och tänkte att "det här är ju bara stört". Helt ärligt så har jag blivit väldigt avnazifierad de senaste veckorna.
Citera
2022-04-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Långdistansbombplan Tu-22M3 från de ryska flygstyrkorna på väg till Azovstal i Mariupol för att bomba nassegrisar.
https://t.me/boris_rozhin/43042
De kommer snabbt att bli nedkämpade av Ukrainsk lv.
Citera
2022-04-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako

De är väldigt duktiga på att mörda obeväpnade civila, typ pensionärer, barn och kvinnor.

Citat:
Folkmord mot ryssar har orkestrerats av utländska "frivilliga" i östra Ukraina, vilket är orsaken till kriget i Ukraina.

Det är ju en "rolig" fantasi, men det är inte det tråden (eller den objektiva verkligheten) handlar om.
Citera
2022-04-17, 16:48
Medlem
Citat:
Långdistansbombplan Tu-22M3 från de ryska flygstyrkorna på väg till Azovstal i Mariupol för att bomba nassegrisar.

Hm, undrar om Ukraina inte har fått lite Buk missiler levererade av ryssarna…….
Tänk va gött de hade gjort
Citera
2022-04-17, 16:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Utländska brandmän är utanför Kiev och hjälper till att röja upp alla ruiner där. De är från USA, Australien, Tyskland och Polen.

Slutet på videon: https://www.youtube.com/watch?v=8uupk4IeGj0
Citera
2022-04-17, 16:52
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det där var ett skämt. Jag borde kanske förstått, iofs, att jag befann mig i en tråd med nästan enbart 65-IQ Ukrainadårar, och att ingen skulle fatta att det var ett skämt, men man kan heller inte alltid tvingas tänka på att anpassa sig till mongon när man skriver här.

Vad du också bör tänka på är att en sån som jag, som aldrig varit nazist, men ganska "nazistpositiv" faktiskt kan ha fått en ny bild av nazismen efter att ha sett hur nazisterna i Ukraina och deras svenska vänner (och då pratar jag inte om er i tråden utan de riktiga svenska nazistorganisationerna och personligheterna som till stor del stödjer Ukraina) fungerar. Vi kanske fick ett uppvaknande och tänkte att "det här är ju bara stört". Helt ärligt så har jag blivit väldigt avnazifierad de senaste veckorna.

Då ber jag om ursäkt för att jag inte förstod att det var ett skämt från din sida och raljerade över ditt inlägg. Tråden rör sig fort och man hinner kanske inte tänka på alla inlägg så mycket som de kanske förtjänar.

Inte för att jag tror att du bryr dig men jag är villig att ta din nyfunna antinazism på allvar. Att ny fakta ger upphov till modifierade åsikter är i grunden sunt. Jag har läst tillräckligt mycket "baggebo" under mina år på flashback (inte mitt första konto) för att veta att du är en tänkande och resonerande individ även om jag tycker du hamnat helt fel angående Rysslands invasion.
Senast redigerad av skogsmaran 2022-04-17 kl. 16:57.
Citera
2022-04-17, 16:53
Medlem
Citat:

Mer rysk metall som kommer trilla ner av handhavandefel alltså?
Citera
2022-04-17, 16:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag äter hellre upp min högra sko än att vi går med i Nato och blir USAs ankare.

Det är ju inte upp till dig, men gör du den insatsen lär du komma äta sko inom ett par månader. Bon apetit.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-04-17 kl. 17:11.
Citera
2022-04-17, 16:55
Medlem
raskenss avatar
Ryska trupper i skottväxling med ryska separatister nu. Är det början av sammanbrottet?

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1515629956495286275?t=KjJtgr4K5Gv0a_RpWXD-uQ&s=19
Citera
2022-04-17, 16:56
Avstängd
Citat:

Jo, kamrat.

Kom gärna med en källa till den dynga du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in