2022-04-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna fortsätter att mörda folk i Kharkiv. Detta är ren terror, de är inte en i närheten att erövra staden utan har tvingats tillbaka. Men ändå skall de fortsätta att skjuta på staden. Det visar att allt om att de är där för att skydda ryssar är lögn, de bara dödar alla.
https://twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1515689169972039689

Det tydligaste på den videon är annars soldater som helt obrytt beblandar sig med civila.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-04-17 kl. 16:26.
Citera
2022-04-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Jag fattar inte förvåningen över att det tog 8 veckor att ta Mariupol.
Det tog 6 veckor att ta Groznyj, som var en stad med ungefär lika stor befolkning (400 000 invånare).

Det är helt enkelt den tid det tar att ta en stad om det finns en stor mängd försvarare som bygger en massa försvarslinjer, befäster strategiska byggnader, har snipers, booby traps och rör sig i kloakerna.

Det tog amerikanarna 6 veckor att ta Fallujah, en stad med 100 000 invånare.

Mariupol ligger inte ens 100km från ryssland, visst staden är av föga militärstrategiskbetydelse numera (den första veckan kunde den naturligtvis vara värdefull, om man därefter skurit av donbass från västra ukrina.

Falluja ligger på andra sidan jordklotet, och Groznyj ligger "lågt från ryska gränsen med besvärlig terräng därimellan.
Citera
2022-04-17, 16:27
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Varför skulle ukrainsk media vara lik rysk, fast duktigare? Vad har du för källor till de här tokerierna?
Ukrainsk media, liksom svensk, rapporterar vad de ryska orcherna sysslar med i Ukraina. Rysk media ljuger och sprider desinformation.

Det är min analys, jag har ingen källa. Västlig media postar förhållandevis sällan falska fakta, de försöker verifiera. Ukrainsk media är Bagdad bob. Exempel jag minns är:
- Ghost of Kiev (did not happen)
- Nerskjutna plan med fallskärmsjägare (aldrig fotobekräftat, högst otroligt att man inte skulle göra det)
- 30 helikoptrar sprängda i Kherson av artilleri. (helt otrovärdigt och ej fotobekräftat)

Motsvarande rapportering ser du inte i väst. Kanske vi skulle se det om vi kom i direkt krig, vem vet.
Citera
2022-04-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här har vi Kiev Independent som skriver om att ukrainas säkerhetstjänst påstår att Edgar Basurin blivit bortförd av FSB:
https://twitter.com/KyivIndependent/status/1515347427733250050
Men lägg ner din jävla fjolla.

Jag fattar inte att folk matar dig i den här tråden för du har inte ett end rätt i här.
Citera
2022-04-17, 16:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako
Lägg ner. Att civila faller i krig är inget undantag och kommer alltid vara så.

Du menar att de efterblivna orchernas folkmord är ok?
Citera
2022-04-17, 16:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är min analys, jag har ingen källa. Västlig media postar förhållandevis sällan falska fakta, de försöker verifiera.
Okej. Då är vi ju överens: Västlig media är relativt saklig och försöker i möjligaste mån verifiera sakinnehållet i de artiklar man skriver. Rysk media är helt förljugen och sprider ren propaganda från Putler och hans våldtäktsarmé.
Citera
2022-04-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Solovyov kräver nu svar i rysk TV om hur de kunde förlora fartyget Moskva.

https://twitter.com/mdmitri91/status/1515613424314630144

Ja, deras stolthet är sänkt till botten av havet. Solovyov är en stor pajas och bör betraktas som en betald skådespelare. Han kan ändra åsikter fullständigt från dag till dag om det är vad som passar Putin-regimen.

Högst troligt att Ryssland kommer utse någon syndabock inom militären för detta fiasko så att all ilska bland befolkningen över att Moskva sänktes riktas mot denna person istället för regimen.
Citera
2022-04-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Det är en bra taktik av rysstrollen i tråden.
Besvarar aldrig de frågor som de får, men tar varje chans att skicka ut info om "neutrala" källor som är proryska.

Sen slänger man ut runt 5 påståenden och bryr sig inte om att bli synade. För så länge ett av de 5 påståenden slinker igenom eller blir obevarad har de fått poäng tycker de.

Att vara objektiv betyder inte att man läser och tror vad RT skriver. Man tar även väst media rapportering som pro Ukraina.

Men man vet på fullaste allvar att media i väst granskas och VI har möjlighet att granska och ta saker med en nypa salt. Det gör inte den hjärntvättade kommunisten.

Har någon av er i tråden läst Alexander Solsjenitsyn?
Gulag arkipelagen samt den inre cirkelns krets.

Om/när ni gjort det så blir det svårt att sympatisera med kommunism. Kommunismen har skördat bra mycket mer dödsfall än nazisterna.
( Och nazisterna gjorde det mer effektivt)

Har för mig att man skulle göra gulag arkipelagen till obligatorisk läsning i rysska skolan 2010, även om det är en rejält nedbantad version.

men jag har läst en del AS.

brukar rekomendera att man börjar med "En dag i Ivan Denisovitjs liv" om man är ett genomsnittligt obildat flashbackmongo.

AS var en brilljant författar.
Citera
2022-04-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Det är en bra taktik av rysstrollen i tråden.
Besvarar aldrig de frågor som de får, men tar varje chans att skicka ut info om "neutrala" källor som är proryska.

Sen slänger man ut runt 5 påståenden och bryr sig inte om att bli synade. För så länge ett av de 5 påståenden slinker igenom eller blir obevarad har de fått poäng tycker de.

Att vara objektiv betyder inte att man läser och tror vad RT skriver. Man tar även väst media rapportering som pro Ukraina.

Men man vet på fullaste allvar att media i väst granskas och VI har möjlighet att granska och ta saker med en nypa salt. Det gör inte den hjärntvättade kommunisten.

Har någon av er i tråden läst Alexander Solsjenitsyn?
Gulag arkipelagen samt den inre cirkelns krets.

Om/när ni gjort det så blir det svårt att sympatisera med kommunism. Kommunismen har skördat bra mycket mer dödsfall än nazisterna.
( Och nazisterna gjorde det mer effektivt)
Långdistansbombplan Tu-22M3 från de ryska flygstyrkorna på väg till Azovstal i Mariupol för att bomba nassegrisar.
https://t.me/boris_rozhin/43042
Citera
2022-04-17, 16:35
Medlem
Bombolenats avatar
Ukrainska hjältar springer helt orädda mot fienden och avancerar. Riktiga män (och kvinnor) i den ukrainska armen!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5mr7s/actual_proper_assault_movement_by_uaf/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Senast redigerad av Bombolenat 2022-04-17 kl. 16:46.
Citera
2022-04-17, 16:37
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det intressanta är ju hur många nazister som helt plötsligt concerntrollar om nazism i tråd efter tråd.

Precis. det var andemeningen med mitt inlägg också, även om det kanske inte gick fram.

Speciellt när den kommer från skribenter som i inlägg ett säger att "Azovhålorna ser precis ut som min hyrestvåa, hur kan någon säga att dom inte är nazister" och sedan i inlägg två går full Arnstad och använder "nazist" i pejorativt syfte genom att skriva glada kommentarer som att "här springer nassarna för livet från frihetsbomberna".

Den här nyfunna invasionsromantiska antinazismen luktar skunk.
Citera
2022-04-17, 16:40
Medlem
Dramatiska bilder ifrån Lisichansk raffinaderi som brinner.
https://t.me/SergeyKolyasnikov/31115
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in