2022-04-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna fortsätter att mörda folk i Kharkiv. Detta är ren terror, de är inte en i närheten att erövra staden utan har tvingats tillbaka. Men ändå skall de fortsätta att skjuta på staden. Det visar att allt om att de är där för att skydda ryssar är lögn, de bara dödar alla.
https://twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1515689169972039689

Det har ju pågot från dag ett, det är bara rysstroll som tycker det är okej att sikta på civila med ursäkt att det finns säkert soldater där. det är det ju naturligtvis inte.
Citera
2022-04-17, 16:15
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna fortsätter att mörda folk i Kharkiv. Detta är ren terror, de är inte en i närheten att erövra staden utan har tvingats tillbaka. Men ändå skall de fortsätta att skjuta på staden. Det visar att allt om att de är där för att skydda ryssar är lögn, de bara dödar alla.
https://twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1515689169972039689

Vilken hjälte han är som stannar hos henne trots bomberna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Jag fattar inte förvåningen över att det tog 8 veckor att ta Mariupol.
Det tog 6 veckor att ta Groznyj, som var en stad med ungefär lika stor befolkning (400 000 invånare).

Det är helt enkelt den tid det tar att ta en stad om det finns en stor mängd försvarare som bygger en massa försvarslinjer, befäster strategiska byggnader, har snipers, booby traps och rör sig i kloakerna.

Det tog amerikanarna 6 veckor att ta Fallujah, en stad med 100 000 invånare.

Justja, Groznyj. Putin ska sluta ta städer. Alla vet hur det går redan innan.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukrainsk media liknar rysk snarare än västlig, med skillnaden att de är lite duktigare.
Varför skulle ukrainsk media vara lik rysk, fast duktigare? Vad har du för källor till de här tokerierna?
Ukrainsk media, liksom svensk, rapporterar vad de ryska orcherna sysslar med i Ukraina. Rysk media ljuger och sprider desinformation.
Citera
2022-04-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Aftonhoran har ytterligare en general dött i striderna. Rysk media har bekräftat. Till slut måste väl ändå ryska folket förstå att detta inte är en militär special operation utan dom måste börja ana oråd. Detta kan pågå hur länge som helst, något slog helt fel.

Ryssanra är väl medvetna om att det pågor en "denazifizering" (dvs mördande av oskyldiga civila) i ukraina.

visst finns det ryssar som "protesterar" mot kriget i ukraina. men det rör sig om oerhört få ca 0,1% av befolningen eller däromkring.
Citera
2022-04-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Samma skit nån sån här vitrysk kanal baserad i Polen som kör ukrainsk propaganda dygnet runt. De lär ha skrivit om det i massor av ukrainska källor också. DU ljög som påtod att ingen hade gått ut med det.

Sluta dra saker ur din röv Om det har skrivits i massor bör du inte ha några som helst problem med att ta fram en eller hur
Citera
2022-04-17, 16:18
Medlem
Citat:
Samma skit

Nej, inte samma skit. En vitrysk mediakanal är inte en officiell talesperson för ukrainska staten förstår du.

Citat:
DU ljög som påtod att ingen hade gått ut med det.

Nu ljuger du igen. Jag skrev att Ukraina inte hade sagt det, vilket du påstod och ljög om.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Snarare du som ljuger eftersom att Ukraina inte påstått att Basurin blivit bortförd av FSB. Du blir bortgjord, återigen.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Hur känns det att vara en kronisk lögnare? Du vet ju om att du ljuger, känns det bra att du måste ljuga för få ut ditt budskap?

Citat:
jag är inte intresserad av dina åsikter i en BM-tråd kort efter att jag har skrivit där

Vad fan yrar du om? Vad är en BM-tråd?
Senast redigerad av Reiwa 2022-04-17 kl. 16:20.
Citera
2022-04-17, 16:20
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Aftonhoran har ytterligare en general dött i striderna. Rysk media har bekräftat. Till slut måste väl ändå ryska folket förstå att detta inte är en militär special operation utan dom måste börja ana oråd. Detta kan pågå hur länge som helst, något slog helt fel.

Släktingar till generalerna och de tvåtusen höjdare som låsts in anar nog. Resten hör bara om ständiga segrar och triumfer.
Citera
2022-04-17, 16:21
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Skogsmaran håller med ditt inlägg i övrigt men inte detta. I inledningsskedet skickades en enorm bilkö av fordon mot Kiev och en drös med ryska soldater. Dessutom landade man med fallskärmstrupper på Kievs flygplats (har jag för mig) med det uppenbara syftet att skapa en möjlighet att avsätta Ukrainas ledning omedelbart. Detta misslyckades.

Att sedan ryssarna nu försöker få det till att ha varit en avledningsoperation låter som en efterhandskonstruktion.

ja vet inte om det är mitt bästa exempel, det är möjligt att du har rätt. Det är så klart också spektakulärt, så man får ju förstå att de skriver mycket om det. Jag syftade mest på att en mängd artiklar skrev om att detta var Putins huvudmål. Medan väldigt få skildrade vad som hände i Donbass. (Som ju också var "skittråkigt", det stod helt still där frontlinjemässigt).
Citera
2022-04-17, 16:21
Medlem
baggebo1s avatar
Här har vi Kiev Independent som skriver om att ukrainas säkerhetstjänst påstår att Edgar Basurin blivit bortförd av FSB:
Citat:
⚡️Ukraine's intelligence: FSB detains Russia's proxy in Donbas over chemical weapons reveal.

The detention of Eduard Basurin, a Kremlin proxy in the occupied parts of Donbas, is likely connected to his statement disclosing Russia’s plans to use chemical weapons in Mariupol.
https://twitter.com/KyivIndependent/status/1515347427733250050

Här Euromaidan:
https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1515422058527834120

Här Anders Åslund:
https://twitter.com/anders_aslund/status/1515526482935922689
Senast redigerad av baggebo1 2022-04-17 kl. 16:28.
Citera
2022-04-17, 16:22
Medlem
Citat:
Samma skit nån sån här vitrysk kanal baserad i Polen som kör ukrainsk propaganda dygnet runt. De lär ha skrivit om det i massor av ukrainska kanaler också. DU ljög som påtod att ingen hade gått ut med det.

Du är sån otrolig jävla töntig, men obehaglig, pajas. Springer efter mig som nån liten störtförälskad fjortis. Jag är inte intresserad av dig! Jag är inte intresserad av dina PM, jag är inte intresserad av dina åsikter i en BM-tråd kort efter att jag har skrivit där, jag är inte intresserad av att bli citerad av dig stup i kvarten. Lämna mig i fred din jävla dåre.
Spillkråkan överraskar ingen, att påstå att sina egna medier ljuger OK.
Det vet vi redan. Sen kanske det inte var ljug just i detta sammanhang kanske FSB helt enkelt ville ha koll på ved denne lirare sänder ut.
Uppenbarligen är du rejält köpt av Putin, eller är du bara ute efter att provocera.
Citera
2022-04-17, 16:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Solovyov kräver nu svar i rysk TV om hur de kunde förlora fartyget Moskva.

https://twitter.com/mdmitri91/status/1515613424314630144
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in