2022-04-15, 15:23
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad bygger din dam den teorin på?

Den rasande kvinnan måste ha varit oerhört stark, bodde hon i närområdet?
Lärdom från TV-serier

Nu gör hon det.
Citera
2022-04-15, 19:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Lärdom från TV-serier

Nu gör hon det.

Svenska Fall då antar jag?

Ja hon bor exakt mittemot platsen där Eva's föräldrahem låg. Det betyder att hon passerar mordplatsen varje dag.

Varför flyttar hon just dit? Märkligt val av alla ställen man nu kan tänkas bo på.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-04-15 kl. 19:34.
Citera
2022-04-15, 20:14
Avslutad
Citat:
Svenska Fall då antar jag?

Ja hon bor exakt mittemot platsen där Eva's föräldrahem låg. Det betyder att hon passerar mordplatsen varje dag.

Varför flyttar hon just dit? Märkligt val av alla ställen man nu kan tänkas bo på.

Helt klart ett märkligt val!
Kanske känner hon kraften där.
Citera
2022-04-15, 21:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Helt klart ett märkligt val!
Kanske känner hon kraften där.

Även C*hrister G*alin är skriven på samma adress som PG. Båda bor i en etta på 44 kvm.

Utgår från att dom då bor i varsin etta i samma fastighet. Lite udda om man nu är skild - om dom nu ens är det? Dom kanske valde att vara särbos? Men nu blev det ju snarare närbos 🤔
Citera
2022-04-16, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Lärdom från TV-serier

Nu gör hon det.

Varför dödas Eva ??
3 alternativ.
Rösta på det ni tycker är rimligast.

1. Svartsjukedrama, antingen make/pojkvän, eller en annan kvinna som var svartsjuk på Evas förhållande med Mr P, ett så kallat triangeldrama.

2. Avundsjuka någon som verkligen hatar att den personen lyckats, kan vara ett syskon eller "vän" som vägrar låta personen nå framgång. En person som kan kännas sig övergiven när vännen flyttar.

3. En psykiskt sjuk person som får för sig att döda någon oskyldig, det mest svårlösta fallet, Linköpingsmorden, morden i Mantorp är exempel.

Undra vilket som faktiskt var alternativet
Med tanke på hur Eva faktiskt dödas så är ändå alternativ 3 det mest troliga.

Det går dock inte helt utesluta något alternativ förrän man faktiskt har en GM profil uppmålad.

Alternativ 2 känns mer långsökt även om det inte går att utesluta någon ur Evas närmaste vänkrets dödade henne för någon bagatell. Ibland är mördaren någon riktigt nära vän.

Alternativ 3 känns mest rimligt med tanke på att Eva dödas besinningslöst.
Citera
2022-04-16, 11:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Varför dödas Eva ??
3 alternativ.
Rösta på det ni tycker är rimligast.

1. Svartsjukedrama, antingen make/pojkvän, eller en annan kvinna som var svartsjuk på Evas förhållande med Mr P, ett så kallat triangeldrama.

2. Avundsjuka någon som verkligen hatar att den personen lyckats, kan vara ett syskon eller "vän" som vägrar låta personen nå framgång. En person som kan kännas sig övergiven när vännen flyttar.

3. En psykiskt sjuk person som får för sig att döda någon oskyldig, det mest svårlösta fallet, Linköpingsmorden, morden i Mantorp är exempel.

Undra vilket som faktiskt var alternativet
Med tanke på hur Eva faktiskt dödas så är ändå alternativ 3 det mest troliga.

Det går dock inte helt utesluta något alternativ förrän man faktiskt har en GM profil uppmålad.

Alternativ 2 känns mer långsökt även om det inte går att utesluta någon ur Evas närmaste vänkrets dödade henne för någon bagatell. Ibland är mördaren någon riktigt nära vän.

Alternativ 3 känns mest rimligt med tanke på att Eva dödas besinningslöst.

3. En psykiskt sjuk person. Eva mördades av en person som vid tidpunkten för mordet led av en allvarlig psykisk störning.

Har dock lite svårt att tro att GN bara fick lust att "döda vem som helst för nöjes skull". Tror snarare att han kan ha triggats sexuellt av att se Eva släppas av i korsningen helt ensam, han visste vart hon skulle och hur mycket tid han hade på sig.

Tror även starkt på ett alt. 4 (som saknades).

4. Eva kände till något om GN och skulle tystas. Skammord, hämd där offret skändas (extremt övervåld ev. även utstuckna ögon). Alt. 4 förklarar även GN's tatuering "Förgör du mig Förgör jag dig" som han velat göra sen -87.

För min del är alt. 1. Högst osannolikt och alt. 2. Helt uteslutet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-04-16 kl. 12:09.
Citera
2022-04-16, 11:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
3 Eva mördades av en person som vid tidpunkten för mordet led av en allvarlig psykisk störning.

Har dock lite svårt att tro att GN bara fick lust att "döda vem som helst för nöjes skull". Tror snarare att han kan ha triggats sexuellt av att se Eva släppas av i korsningen helt ensam, han visste vart hon skulle och hur mycket tid han hade på sig.

4. Eva visste något om GN (skammord, Eva skulle tystas, hämd, offret skändas, (utstuckna ögon?). Alt. 4 förklarar även tatueringen "Förgör du mig Förgör jag dig" som GN velat göra sen -87)

Felpost
Citera
2022-04-16, 12:42
Avslutad
Citat:
3. En psykiskt sjuk person. Eva mördades av en person som vid tidpunkten för mordet led av en allvarlig psykisk störning.

4. Eva kände till något om GN och skulle tystas. Skammord, hämd där offret skändas (extremt övervåld ev. även utstuckna ögon). Alt. 4 förklarar även GN's tatuering "Förgör du mig Förgör jag dig" som han velat göra sen -87.

För min del är alt. 1. Högst osannolikt och alt. 2. Helt uteslutet.

Har GNs tatuering något med Eva mordet att göra: förgör du mig förgör jag dig?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152548128609081&set=pb.547504080. -2207520000..&type=3

16 Oktober 2014 En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där. Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö. Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.

De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.

2014-28= 1986, alternativt räknas dagen från Evas morddag den 25e September 1987.
Vilket gör att Oktober 2014 då blir det 28e året.
En perfektionist har inte fel.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-04-16 kl. 12:46.
Citera
2022-04-16, 16:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Har GNs tatuering något med Eva mordet att göra: Förgör du mig Förgör jag dig https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152548128609081&set=pb.547504080. -2207520000..&type=3

Ja
Citera
2022-04-16, 22:21
Avslutad
Citat:
Ja

Finns ju inget som tyder på motsatsen iaf. GN kanske inte trodde någon skulle förstå varför han velat göra den i 28 år :-)
Citera
2022-04-17, 00:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Finns ju inget som tyder på motsatsen iaf. GN kanske inte trodde någon skulle förstå varför han velat göra den i 28 år :-)

Eller så ville han någonstans innerst inne att någon skulle förstå, en dåre är ju en dåre. Det kan ha varit en hint för att se om nån reagerar. Han gillar ju att väcka uppmärksamhet och synas.
Citera
2022-04-17, 16:23
Avslutad
Citat:
Eller så ville han någonstans innerst inne att någon skulle förstå, en dåre är ju en dåre. Det kan ha varit en hint för att se om nån reagerar. Han gillar ju att väcka uppmärksamhet och synas.

Eller var själva hotet riktat mot frun. Förgör du mig förgör jag dig.
Om GN skulle hamna på psyket så finns hans meddelanden ute för allmänheten att beskåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in