2022-04-15, 13:23
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Har du några bevis att lägga upp här? Jag är inte förvånad att hon inte kan sköta en ekonomi.

Inga direkta bevis men det är offentliga uppgifter så bara att ringa kronofogden om du vill kolla själv.
Citera
2022-04-15, 13:24
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Lady Dahmer sköter inte betalning av skatter och har nyligen (kanske fortfarande) skulder hos kronofogden. Vilket även borde innebära betalningsanmärkningar. Sanslöst slarvigt enligt min mening. Särskilt om man faktiskt har pengar.
Nu har jag noll koll på den här kvinnan o om hon har diagnoser öht som Ladydumber skriver men visst kan NP-diagnoser ställa till det o försvåra för en person att kunna styra upp ekonomin.

Fast i dom allra flesta fall så bero ju skuldsättning inte på person utan på situation. Behövs bara att personen blir långtidsarbetslös lr långtidssjuk som medför en utsatt ekonomisk situation o kanske personen inte har marginaler ner till 65-70% sjukpenning, måste vänta månader på utbetalningar o inte har ngn som kan täcka upp ekonomin under tiden, personen kanske genomgått en skilsmässa o flytt o därför får försämrad ekonomi? osv.

För den som haft stora inkomster blir fallet såklart desto hårdare. Den grupp som nu ökar hos KF är pensionärer som inte klara sin ekonomi o skulder när dom går i pension o får en kraftigt nedsatt ekonomisk situation.

"65-plussarnas miljardskulder slår rekord"
https://www.senioren.se/nyheter/233471/
Citera
2022-04-15, 13:24
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Ingen skräll precis. Svår adhd och depressioner brukar inte vara ett vinnande koncept när det gäller självdisciplin. Pengar brukar inte bota det.

Dock helt ointressant ärligt talat.

Tråden heter "Skvaller om..." och jag tror jag håller mig on topic. Sen får du förstås tycka det är ointressant för egen del.
Citera
2022-04-15, 14:26
Avslutad
Citat:
Tråden heter "Skvaller om..." och jag tror jag håller mig on topic. Sen får du förstås tycka det är ointressant för egen del.

Imponerande må jag säga. Helt klart intressant och relevant för tråden. Men spelar väl inte så stor roll för henne, hon planerar nog inte att ta några lån.
Citera
2022-04-16, 01:38
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Lady Dahmer sköter inte betalning av skatter och har nyligen (kanske fortfarande) skulder hos kronofogden. Vilket även borde innebära betalningsanmärkningar. Sanslöst slarvigt enligt min mening. Särskilt om man faktiskt har pengar.
Stämmer att hon har anmärkningar.
Citera
2022-04-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Stämmer att hon har anmärkningar.

Vill gärna veta mer om skilsmässa etc. Är de skilda och i så fall varför och vem bor var..?
Citera
2022-04-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malla68
Vill gärna veta mer om skilsmässa etc. Är de skilda och i så fall varför och vem bor var..?

Har för mig att det har stått att Natashja är gift på mrkoll innan, men nu gör det inte det längre. Så kan ju vara att dem har skiljt sig. Verkar som att dem bor varannan vecka i lägenheten i Stockholm och varannan vecka i huset. Ingen vet väl officiellt varför dem skiljt sig, men har för mig att LD sagt att hon har känt sig kvävd och har ett stort behov av att vara självständig i deras podd när dem höll på med den. Kan ju vara därför, kör dem varann vecka livet så får dme ju automatiskt mer tid för sig själva.
Citera
2022-04-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superpotato
Har för mig att det har stått att Natashja är gift på mrkoll innan, men nu gör det inte det längre. Så kan ju vara att dem har skiljt sig. Verkar som att dem bor varannan vecka i lägenheten i Stockholm och varannan vecka i huset. Ingen vet väl officiellt varför dem skiljt sig, men har för mig att LD sagt att hon har känt sig kvävd och har ett stort behov av att vara självständig i deras podd när dem höll på med den. Kan ju vara därför, kör dem varann vecka livet så får dme ju automatiskt mer tid för sig själva.

Nvm, såg nu på merinfo att det fortfarande står att hon är gift.
Citera
2022-04-17, 08:23
Medlem
Citat:
Nvm, såg nu på merinfo att det fortfarande står att hon är gift.

Apropå kronofogden och anmärkningar så tror jag skilsmässopapper är ungefär lika roligt som skatteinbetalningar, mao de kommer inte skiljas officiellt om inte han fixar allt det byråkratiska för båda två.
Citera
2022-04-17, 13:02
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ingen vet väl officiellt varför dem skiljt sig, men har för mig att LD sagt att hon har känt sig kvävd och har ett stort behov av att vara självständig i deras podd när dem höll på med den. Kan ju vara därför, kör dem varann vecka livet så får dme ju automatiskt mer tid för sig själva.

Personligen tror jag att han tröttnade på henne och att leva med en typ omöjlig människa (extremt envis, oresonlig, självupptagen, vacklande psyke). Han var ju den som inte ville ha ett till barn och lär ju vara den som dragit det kortaste strået i förhållandet på alla sätt. Vet inte varför men får den känslan i alla fall, 90% av hennes "content" på sociala medier handlar om hur det är att ha ADHD så min tolkning är att maken tröttnat på att leva med hennes särdrag och hon reagerar genom att hävda sig och glorifiera det hon är osäker på; ADHD. Som med övervikt tidigare.

Om hon känt sig kvävd hade hon nog inte velat ha ett till barn med honom tänker jag. Men vad vet jag, förr eller senare lär det komma ut eftersom sådana människor har ett behov av att vädra exakt allt i sina liv så då får vi väl se.
Citera
2022-04-17, 13:14
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Maken är rik, men jag utgår inte från att hon får någon del av de pengarna om/när de skiljer sig. Och även om hon får del av dem så tror jag att det inte är så mycket pengar att hon utan vidare kan strunta i att arbeta resten av livet. Då står hon inför ett svårt val: antingen arbeta själv, eller skaffa sig en ny man att suga ut...

Så här har hon btw själv sagt om deras ekonomi, för ett par år sen:
"Vi delar på den enda acceptabla sättet dvs lägger allt i en hög. Hans pengar är mina pengar. Också rent lagligt pga gifta. Nöj er för fan aldrig med nån som tänker annorlunda. Snåla jävlar som prioriterar sin egen levnadsstandard högre än din ska fan leva ensama."

Så tror nog inte hon nöjer sig med annat än hälften.

*
Citera
2022-04-17, 13:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Så här har hon btw själv sagt om deras ekonomi, för ett par år sen:
"Vi delar på den enda acceptabla sättet dvs lägger allt i en hög. Hans pengar är mina pengar. Också rent lagligt pga gifta. Nöj er för fan aldrig med nån som tänker annorlunda. Snåla jävlar som prioriterar sin egen levnadsstandard högre än din ska fan leva ensama."

Så tror nog inte hon nöjer sig med annat än hälften.

*
Hur fan går med på det om ens partner inte har några som helst planer eller utsikter på en i längden stabil inkomst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in