2022-04-17, 12:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
1) Jag har samma religion som du. Det innebär inte att jag känner ett behov av att pizza på andra religioner...

Jag provoceras av Annie Lööf när hon pratar.

Kan jag slå sönder din bil och skylla på Annie Lööf?

Du måste förstå att Sverige är ett demokratiskt land med yttrandefrihet.
Yttrandefrihet innebär att provocera.

Varför bo i Sverige om du mår dåligt över demokratin?
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Ni som är insatta i lagen, finns det risk att Paludan grips idag pga att han håller demonstration utan tillstånd? Polisen kanske tänker att dem griper han för att få stopp på allt kaos?

Det var väl några smarta invandrarpoliser som utvisade rasmus till danmark förrut? De visste tydligen inte att rasmus e svensk. Har ngm mer info om detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Så nyanserat.. här, varsågod.

https://i.redd.it/x7s9j1n52vc01.jpg

Det är som att välja mellan pest och corona, båda sidor är skit.
Citera
2022-04-17, 12:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Paludan trakasserar muslimer.
Nej det gör han inte. Han retas på sin höjd, och demonstrerar därigenom vikten av yttrandefrihet i ett demokratiskt samhälle.
Citera
2022-04-17, 12:54
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Lagför förbud mot att bränna heliga skrifter, då slipper vi den här skiten i framtiden.

Win-win
Nej, förlust för yttrandefriheten är en förlust för alla.

Fattar du inte det bör du hålla dig ifrån möblerade rum.

Utan yttrandefrihet kanske deras heliga bok förbjuds. Är det ett vettigt alternativ?

Tänk gärna längre än vad näsan räcker.
Citera
2022-04-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är som att välja mellan pest och corona, båda sidor är skit.

Oj, nu tog du dig en riktig ståndpunkt!

Har du några åsikter i huvudtaget om det här? Ska vi inskränka yttrandefrihet? Ska vi folkmörda muslimer för att få stopp på det?

Att säga att båda sidor är idioter och sen upprepa samma sak fast med andra ord gör dig sämre än båda av dom andra sidorna.

Dom står i alla fall för någonting, vad står du för?
Citera
2022-04-17, 12:55
Medlem
Saxofonjudes avatar
De här samhällena som våra politiker skapat är en bomb som bara väntar på att brisera. Att uttrycka vilja att man vill förbjuda den lilla gnistan (Paludan) som riskerar att få bomben att explodera är ett infantilt resonemang, det skulle vara en ytterst kortsiktig lösning. Det kommer alltid komma fler gnistor, ostoppbara gnistor när vi lever i ett demokratiskt samhälle med yttrandefrihet. Raka motsatsen från vad dessa människor är vana vid och lever för.

Antingen ger man efter helt och låter muslimerna ta makten, ge upp vår frihet och yttrandefrihet och demokrati. Jag hoppas då att feministerna och övriga i vänstern, bögarna osv också är beredda på att göra eftergifter. Era gullgossar till muslimer kommer nämligen inte visa er barmhärtighet när den dagen kommer.

Eller så ser man till att avlägsna bomben nu när det fortfarande är möjligt, så att det inte exploderar och vi inte behöver ge upp vår frihet.
Citera
2022-04-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ni som är insatta i lagen, finns det risk att Paludan grips idag pga att han håller demonstration utan tillstånd? Polisen kanske tänker att dem griper han för att få stopp på allt kaos?

Jag tror inte man griper honom. Oftast brukar man upplösa demonstrationen och därefter skriva anmälan om icke tillståndsgiven demonstration enligt ordningslagen.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag trodde han hade tillstånd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Oj, nu tog du dig en riktig ståndpunkt!

Har du några åsikter i huvudtaget om det här? Ska vi inskränka yttrandefrihet? Ska vi folkmörda muslimer för att få stopp på det?

Att säga att båda sidor är idioter och sen upprepa samma sak fast med andra ord gör dig sämre än båda av dom andra sidorna.

Dom står i alla fall för någonting, vad står du för?

Att Paludan är en idiot, de som tycker han gör något bra är idioter. Givetvis även de som bränner bilar är idioter.
Citera
2022-04-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewChewShoe
var är Enoch Thulin När Man Behöver Honom? Flashback-guden, Snälla Väg In I Denna Dåraktiga Diskussionstråd!

Håller med! Mer Enoch.Thulin och Rudyard.Kipling i tråden (alla trådar). Två smarta och kloka killar som man alltid kan lita på.

OT: Har Magdalena Andersson uttalat sig? Det minsta man kan begära är väl att hon förklarar att det inträffade är Oacceptabelt. Är det bara jag som har missat det?
Citera
2022-04-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
upplysningsvis så finns inte yttrandefrihet i ryssland.
Det säger lite om vad du anser när du gör den jämförelsen. I övrigt kommenterar jag ej ditt pga att du är ett erkänt troll
Det finns ungefär 50 länder i världen där det är uttryckligen olagligt att ifrågasätta islam. De länderna har heller inga som helst problem med upplopp kring koranbränningar men ändå lyfts de sällan fram som föredömliga statsskick utan snarare sådana som man måste fly från. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in