2022-04-13, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellebelle
Jag tror också att SD skulle dolt det bättre om det var han. Visste vem han var (kände inte honom väl dock) och har tror definitivt inte han var ensam om det här om han han var inblandad!
Jag är övertygad om att locket kommer lyftas från tryckkokaren, frågan är hur lång tid det kommer att ta.
Men att sanningen kommer att komma fram, är självklart, det finns många som vet , men som avvaktar. Ingen vågar glänta på det väsande locket
Citera
2022-04-14, 07:52
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag är övertygad om att locket kommer lyftas från tryckkokaren, frågan är hur lång tid det kommer att ta.
Men att sanningen kommer att komma fram, är självklart, det finns många som vet , men som avvaktar. Ingen vågar glänta på det väsande locket
Nej det är inte självklart att sanningen kommer fram, en del dör innan de säger något.
Sanningen gör sig påmind, det är inte barn eller något sådant som far illa ?
Att inte alla har en stabil familjegrund, det tycker jag mig se.
Vad kan det vara.. rollen som den stabila fadern som gått snett och trillat i någon annan eller tvärtom ?
Citera
2022-04-17, 10:46
Medlem
Asynjans avatar
Citat:

Klart ingen vågar prata så länge utredningarna sköts lokalt och av jäviga.
Citera
2022-04-17, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Klart ingen vågar prata så länge utredningarna sköts lokalt och av jäviga.
Nej, precis.
Men det kommer när tiden är mogen. När proppen väl dragits kommer det nystas upp och det kommer inte vara trevligt.
Att det ligger en blöt filt över somliga är uppenbart. De "styrande" i Örebro är genomgående korrupta.
Huvudsaken är att mord inte preskriberas.
Varför just detta mord och efterföljande "självmord" som utmynnat i att HD är herre på täppan och har återtagit hus och bohag, trots att hon inte borde ha någon som helst rätt till det. Hon och Stefan var skilda. De hade gjort en bodelning. Vid Stefans död gjordes en ytterst märklig bouppteckning, som jag inte förstår kunde godkännas. Vem sörjde för döttrarnas arvslott? Det var HD själv, som roffat åt sig allt.
Hela the grand finale, att hon flyttar tillbaks in i huset, är så bisarr.
Makabert, själv skulle man inte vilja påminnas om ens ex som visat sig vara en mördare och lögnare, som dessutom valde en feg flyktväg genom självmord.
Vilket jag tror är ren bullshit.
Citera
2022-04-17, 11:49
Medlem
Citat:
…Varför just detta mord och efterföljande "självmord" som utmynnat i att HD är herre på täppan och har återtagit hus och bohag, trots att hon inte borde ha någon som helst rätt till det. Hon och Stefan var skilda. De hade gjort en bodelning. Vid Stefans död gjordes en ytterst märklig bouppteckning, som jag inte förstår kunde godkännas. Vem sörjde för döttrarnas arvslott? Det var HD själv, som roffat åt sig allt.
Hela the grand finale, att hon flyttar tillbaks in i huset, är så bisarr.
Makabert, själv skulle man inte vilja påminnas om ens ex som visat sig vara en mördare och lögnare, som dessutom valde en feg flyktväg genom självmord.
Vilket jag tror är ren bullshit.

Men är detta verkligen en märklig bouppteckning? Om barnen är omyndiga (eller har någon av dem hunnit bli myndig?) och tilldelats sin arvslott, d.v.s. halva dödsboet var, så är väl HD deras målsman och därigenom även den som förvaltar dessa arvslotter till barnen blivit myndiga? I så fall kan ju HD välja att inte sälja fastigheten och bo där tillsammans med barnen?

Jag ser faktiskt inget jättekonstigt med det, det handlar ju ändå om de hem som barnen vuxit upp i, men här kanske andra tycker att det snarare är märkligt att HD inte tagit med sig barnen inte flyttat så långt bort de bara kan från hela denna vedervärdiga historia?
Citera
2022-04-17, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermord
Men är detta verkligen en märklig bouppteckning? Om barnen är omyndiga (eller har någon av dem hunnit bli myndig?) och tilldelats sin arvslott, d.v.s. halva dödsboet var, så är väl HD deras målsman och därigenom även den som förvaltar dessa arvslotter till barnen blivit myndiga? I så fall kan ju HD välja att inte sälja fastigheten och bo där tillsammans med barnen?

Jag ser faktiskt inget jättekonstigt med det, det handlar ju ändå om de hem som barnen vuxit upp i, men här kanske andra tycker att det snarare är märkligt att HD inte tagit med sig barnen inte flyttat så långt bort de bara kan från hela denna vedervärdiga historia?
Det som HD uppgett som lösöre, värderade hon till 8000:-
Bara taktältet till bilen, klätterutrustningar, spabad, moppen (ej uppräknad), verktyg, bil osv, möbler, hi-tev-Steffes hej google osv...
Det har inte gått rätt till. Döttrarna borde ha fått en överförmyndare som sett till deras bästa, nu ordnade systerhax det själv... precis som fuskloggar osv
Citera
2022-04-17, 15:24
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det som HD uppgett som lösöre, värderade hon till 8000:-
Bara taktältet till bilen, klätterutrustningar, spabad, moppen (ej uppräknad), verktyg, bil osv, möbler, hi-tev-Steffes hej google osv...
Det har inte gått rätt till. Döttrarna borde ha fått en överförmyndare som sett till deras bästa, nu ordnade systerhax det själv... precis som fuskloggar osv
Jag tror hon gifter om sig med den som är den faktiska personen bakom Stefan Davidsson.. han var bara en "puppet" som en del säger.
Citera
2022-04-17, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag tror hon gifter om sig med den som är den faktiska personen bakom Stefan Davidsson.. han var bara en "puppet" som en del säger.
Vem syftar du på då?
Citera
2022-04-17, 15:37
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Vem syftar du på då?
SOA .. eller något samarbetspartner till honom.
Det går verkligen helt enligt Hannas vilja.. hon har ju haft det så svårt..
Kan inte skilja på vilken dag det är och bara ligger och surar, men inte nu.
Stefan Davidsson är han verkligen död ?
Citera
2022-04-17, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
SOA .. eller något samarbetspartner till honom.
Det går verkligen helt enligt Hannas vilja.. hon har ju haft det så svårt..
Kan inte skilja på vilken dag det är och bara ligger och surar, men inte nu.
Stefan Davidsson är han verkligen död ?
Ingen vet.. allt är höljt i dunkel.
Citera
2022-04-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ingen vet.. allt är höljt i dunkel.

Han är nog död på riktigt, för annars ligger Kolbäcksnubben teamreadd*g illa till efter att ha gått en runda på Stockbäcksängen i helgen. Påskfira på landet med Hax ensamma eller med blivande svärföräldrar?

En fråga är vem som loggar i på Steffes geokonto lite då och då. En död kan ju inte logga in liksom. Kanske det är Hax som är inne och rotar idéer till sitt event nästa lördag (23/4 kl 10-11) vid Svampen då hon ska släppa en serie cacher. Röda hunden "Kommer såklart" vara med.
Citera
2022-04-18, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han är nog död på riktigt, för annars ligger Kolbäcksnubben teamreadd*g illa till efter att ha gått en runda på Stockbäcksängen i helgen. Påskfira på landet med Hax ensamma eller med blivande svärföräldrar?

En fråga är vem som loggar i på Steffes geokonto lite då och då. En död kan ju inte logga in liksom. Kanske det är Hax som är inne och rotar idéer till sitt event nästa lördag (23/4 kl 10-11) vid Svampen då hon ska släppa en serie cacher. Röda hunden "Kommer såklart" vara med.
Hoppla, ja det vore vanskligt att doppa i surkålen om Steffe var vid liv...
Men geokontot, antar jag att HD ser till, de delade ju sina minnen och dagbok...👀
Undrar om nya snubben sover med ett öga öppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in