2022-04-16, 20:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det räcker med en kommentar på ett gammalt inlägg för att styra iväg tråden till att diskutera oväsentligheter. Det gäller att se när någon försöker avleda fokus. Det gäller att styra bort diskussionen från det som Esbjörns entourage håller på med. Vad tar de för beslut gällande hans ekonomi med sina fullmakter? Var finns Esbjörn Bolin idag och hur ser hans liv ut?

Det måste finnas i alla fall en journalist i det här landet som fortfarande ser söket efter sanningen som sin uppgift och som känner att det finns saker i detta som behöver komma fram.
Ja så samt han bor ju i Uppsala nu och är väl inte så mycket i trakterna kring huset längre, någon som har koll.
Hans körkort är ju borta, så han är väl mindre mobil nu.
2022-04-16, 21:47
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tror inte du vet hur en fullmakt utformas.
Var det en generalfullmakt tror du?😳

Aktbilaga 12:

Klippte bort varannan rad som var på engelska (intressant sätt att skriva fullmakt, att blanda engelska och svenska, istället för att ha två stycken med ett språk i vardera stycke)

Citat:
FULLMAKT
för var och en av
for Johann Binninge
eller den som han sätter i sitt ställe förordnar
att anhängiggöra och utföra talan inför domstolar, övriga myndigheter och inrättningar samt
skiljemän,
att mottaga delgivningar av inlagor i pågående rättegång eller skiljeförfarande, dock icke av
stämningar, ansökningar eller av beslut eller domar,
att mottaga och kvittera medel, värdehandlingar och annan egendom,
att föra förhandlingar, träffa avtal och utöva rösträtt,
samt att i alla övriga avseenden företräda undertecknads intressen mot Ebba-Elisabeth Bush
eller den saken eljest kan röra angående Mål nr T 8555-20
Uppsala 2020-12-10

Som den lekman jag är, så verkar fullmakten gälla att han kan företräda Esbjörn i allt som kan härledas till fastighetsaffären, som till exempel den påstådda skogsskövlingen.

Det har säkert påpekats förut, men den här fullmakten är från december 2020, men Binninge företrädde Esbjörn officiellt redan när första artikeln kom ut, dvs i början av oktober. Finns det två fullmakter, eller körde han utan fullmakt i början?
Senast redigerad av fnirp 2022-04-16 kl. 21:49.
2022-04-16, 21:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Tror inte du vet hur en fullmakt utformas.
Var det en generalfullmakt tror du?😳

Jo det vet jag, eller så kan man ju sno någons annans som Binninge hade gjort, klart det inte var en generalfullmakt!
Oavsett så anmälde han utan Esb vetskap den 14e December

Det komiska är ju ändå att Binninge bad om anstånd den 17e januari på grunderna av att han inte kunde prata med Esb utan väntade på den gode man som han trodde han skulle få.
han hade redan då ansökt om det den 15 dec.

Ändå så så anmälde han och då helt av sin egna agenda för han hade ju inte pratat med Esb , och då hade han ju rimligtvis inte vetat om han gett henne tillstånd nog är han en klåpare alltid, men vem har tvivlat!
Senast redigerad av braattha 2022-04-16 kl. 22:16.
2022-04-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Aktbilaga 12:

Klippte bort varannan rad som var på engelska (intressant sätt att skriva fullmakt, att blanda engelska och svenska, istället för att ha två stycken med ett språk i vardera stycke)

Som den lekman jag är, så verkar fullmakten gälla att han kan företräda Esbjörn i allt som kan härledas till fastighetsaffären, som till exempel den påstådda skogsskövlingen.

Det har säkert påpekats förut, men den här fullmakten är från december 2020, men Binninge företrädde Esbjörn officiellt redan när första artikeln kom ut, dvs i början av oktober. Finns det två fullmakter, eller körde han utan fullmakt i början?
”Skövlingen” ansågs vara skadegörelse och brott kan vem som helst anmäla hur som helst. Har inget med fullmakten att göra. Att polisanmäla är inte att företräda någon.
Om jag ser någon elda upp en bil och anmäler så företräder inte jag bilägaren och jag behöver heller ingen fullmakt från denna.
Extremfallet (om det skulle krävas fullmakt) blir ju som jag tidigare skrivit att man inte kan anmäla mord eftersom den döda inte kan utfärda en fullmakt…

Problemen var ju att, ett: det var inget brott begånget - och två: han glömde informera Esbjörn om brottet som aldrig begåtts samt att han anmält det.
Senast redigerad av martinator 2022-04-16 kl. 21:59.
2022-04-17, 00:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
”Skövlingen” ansågs vara skadegörelse och brott kan vem som helst anmäla hur som helst. Har inget med fullmakten att göra. Att polisanmäla är inte att företräda någon.
Om jag ser någon elda upp en bil och anmäler så företräder inte jag bilägaren och jag behöver heller ingen fullmakt från denna.
Extremfallet (om det skulle krävas fullmakt) blir ju som jag tidigare skrivit att man inte kan anmäla mord eftersom den döda inte kan utfärda en fullmakt…

Problemen var ju att, ett: det var inget brott begånget - och två: han glömde informera Esbjörn om brottet som aldrig begåtts samt att han anmält det.

Nja, nu menade jag att Binninge kunde med hjälp av fullmakten företräda Esbjörn som ombud i skövlingsfallet, det andra har jag koll på.
2022-04-17, 07:19
Medlem
Citat:
Nja, nu menade jag att Binninge kunde med hjälp av fullmakten företräda Esbjörn som ombud i skövlingsfallet, det andra har jag koll på.
Du menar om det blivit ett fall… då är jag med.
2022-04-17, 09:21
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Hade Binninge skaffat sig fler fullmakter från Esbjörn?

Har du lika svårt att låta bli att slänga ur dig epitet när du konverserar utanför nätet, eller är det bara tourettes i dina fingrar?
Binninge fick två fullmakter av Esbjörn.
En fullmakt som gav Binninge rätt att företräda Esbjörn i husaffären och en som Esbjörn skrev under när han ville polisanmäla skadegörelsen, de nedsågade träden och buskarna.
2022-04-17, 09:48
Medlem
Citat:
Binninge fick två fullmakter av Esbjörn.
En fullmakt som gav Binninge rätt att företräda Esbjörn i husaffären och en som Esbjörn skrev under när han ville polisanmäla skadegörelsen, de nedsågade träden och buskarna.
Nej nej nej och åter nej.
DET KRÄVS INGEN FULLMAKT FÖR ATT GÖRA EN POLISANMÄLAN. När ska du få in det i din gravt efterblivna hjärna. Om Binninge fått för sig att ta fram en sådan fullmakt är han nog den största idioten på jorden, alla kategorier. Ja förutom du då som faktiskt tror att världens största idiot är smart…
Det finns inte några fullmakter för polisanmälningar.
2022-04-17, 10:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Aktbilaga 12:

Ja fullmakten är från början av dec, men då återstår korkens hävdande att den behövdes innan anmälan.
Anmälan gjordes 2v innan fullmakten existerade så ja det ”juridiska” ombudet körde utan innan dess.
Sen är det ju så att MPL inte heller hade någon generalfullmakt innan hon fick den undertecknad 1 dec.
Så även psykologutredningen hos Barry beställdes av någon som då inte hade fullmakt att göra detta.
2022-04-17, 10:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jo det vet jag, eller så kan man ju sno någons annans som Binninge hade gjort, klart det inte var en generalfullmakt!
Oavsett så anmälde han utan Esb vetskap den 14e December

Det komiska är ju ändå att Binninge bad om anstånd den 17e januari på grunderna av att han inte kunde prata med Esb utan väntade på den gode man som han trodde han skulle få.
han hade redan då ansökt om det den 15 dec.

Ändå så så anmälde han och då helt av sin egna agenda för han hade ju inte pratat med Esb , och då hade han ju rimligtvis inte vetat om han gett henne tillstånd nog är han en klåpare alltid, men vem har tvivlat!

Nej anmälan fanns att läsa i media den 25nov bl.a i DN, så den gjordes/skrevs redan då.
Huruvida Esbjörn ens då visste om vad som redan visades upp i media låter jag vara osagt.
2022-04-17, 10:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Du måste alltid skriva och förklara saker som att du pratar med ett litet barn när du konverserar med Sektdrottningens gelikar här i tråden om fatighetstvisten. Det är ingen nyhet iofs, men så är det.

Jadu, jag ställde en fråga och förväntade mig ett svar, inte ett epitet. Du kanske inte vet det, men man kan diskutera civiliserat även med meningsmotståndare. Är man intresserad av att närma sig sanningen (absolut sanning kan aldrig nås, men det vet du nog), så måste man våga fråga, för att utöka sin kunskap.
2022-04-17, 11:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej anmälan fanns att läsa i media den 25nov bl.a i DN, så den gjordes/skrevs redan då.
Huruvida Esbjörn ens då visste om vad som redan visades upp i media låter jag vara osagt.

Det vedervärdiga ombudet från Örebro hade inte träffat Esbjörn den 25 nov och än mindre dokumenterat någon avverkning, däremot så hade de gått ut till media med att de hade/skulle polisanmäla. De träffades först i december och tog bilder till anmälan som lämnades in den 14 december.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in