2022-04-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
De muslimer, som är emot våld och fördömmer kravallerna, borde träda fram och uttrycka sitt avsky mot huliganerna. Imamerna borde träda fram och uppmuntra huliganerna att ignorera danskens provokationerna. Om de inte träder fram, tror jag att de stöder kravallena. Jag har inte sett speciellt många muslimer som säger sig vara emot det provocerade våldet.
Den imam som träder fram och fördömer kravallerna kommer att få en kraftigt förkortad livslängd.

Att fördöma kravallerna är detsamma som att säga att det är ok att bränna religiösa islamska skrifter, vilket inom islam är en dödsdom. En ung kvinna blev lynchad till döds i Egypten för några år sedan när någon började sprida rykten om att hon förstört en koran. Inga bevis, inga frågor, det räckte med att någon påstod detta för att folkmobben bestående av män skulle stena och slita henne till döds.

Tror ingen muslim kommer våga sticka ut hakan och fördöma hatet och våldet som utspelar sig.
Citera
2022-04-17, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Han får ju inget skydd. Han blev träffad av stenar så blodet rann igår. Polisen lät pöbeln kasta. ”Jag kan inte påverka om de kastar eller ej” sa dialogpolisen när Paludan frågade om det var säkert för honom.

Så det är ingen skillnad mot idag. Förhoppningsvis kommer polisen om han ringer i alla fall. Om det blir nödfall.
Vi kan nog vara ganska säkra på att polisen kommer vara på plats där idag. Kanske inte med primärt syfte att skydda Paludan men för att hantera eventuella oroligheter som kan uppstå. Skulle tro att chansen är rätt stor att det även idag blir lite stenkastning och bilbränder där oavsett om Paludan finns på plats eller ej.
Citera
2022-04-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalochglad
Demokrati är inte lika med allt till alla, det innebär folkstyre eller folkmakt. Staten har alltså rätt, och skyldighet att upprätthålla lag och ordning. OM man på goda grunder kan anta att man inte klarar det, som borde gjort i påskhelgen så bör man säga nej.

Demokrati är inte bara rättigheter

"Demokrati är majoritetens diktatur" sa någon, jag kommer inte ihåg vem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Om du tycker det tjafsas så mycket om koranen, varför befinner du dig då i en tråd som handlar om just denna bok??
Vilken annan tråd skulle passa bättre?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Jaha, de högerextrema terrorist-grupperna i Sverige tänker fortsätta sin våldsturné’. Nu Linköping och Norrköping. ”Vi behöver inget tillstånd”, uppger man.
Akilov sökte inte heller tillstånd för sina ”protester” när han mejade ner folk på Drottninggatan. Det här är same same. Samma psykopater i rörelse.
Men det roar tydligen neandertalarna i stugorna runt om i landet.

tack för insynen i en riktigt skev multikulti-hjärna. lämna sverige, tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
OM han gör det utan polisskydd lär han ju bli misshandlad i alla fall. Hemskt att det gått så långt.

En provokatör som är ute efter en provokation. Som man bäddar får man ligga. Hoppas det smakar.
Citera
2022-04-17, 11:34
Medlem
Placera några saftiga åsnerövar alt getrövar på andra sidan stan från där mongot grillar bacon så blir det tilt i huvudet på grottmänniskorna. Helt omöjligt för en muslim att missa chansen till lite tidelag så då gör dom nog ingenting då kaos oxå är ett måste för babbarna
Citera
2022-04-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Det du citerar är mitt svar på att jag inte accepterar pedofili utan att jag tycker att pedofiler skall lagföras.

Då skriver du att det är märkligt att jag inte observerat Martin Luther?

Är du helt säker på att du skriver i rätt tråd?

Citerade antagligen fel då, var nog riktat mot trolltestet. Som menar att alla abrahamitiska religioner moderniserats.
Citera
2022-04-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Är det vinsten som äntligen kommit? den som dom lovat oss "lite längre fram" haleluja!

Jag tror den är lite längre fram, men vi får se, du kanske har rätt ändå
Citera
2022-04-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Om en blatte som varit här 30 år och varken lärt sig språket eller arbetat, ska han ha välfärd och bidrag då? Märkligt att det är så jobbigt när VISSA grejer kostar men inte det andra. Polis och försvar är prio 1, stävja dessa förorter innan det är försent!
Ja det är märkligt att man kan kräva skyldigheter i två olika riktningar samtidigt. Det blir ju helsnurrigt uppe i bollen!

Citat:
Ursprungligen postat av noden
Det är inte så det går till. Polisen bedömer när de har resurser och då får arrangemanget äga rum. Det är inte heller säkert att de som ansökt om tillstånd får tillstånd just på den plats man ansökt om.
Ok, tack för svar. Det låter ju rimligt att det är en resursfråga från polisens sida.
Citera
2022-04-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Citerade antagligen fel då, var nog riktat mot trolltestet. Som menar att alla abrahamitiska religioner moderniserats.
Ok
Citera
2022-04-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det verkar som polisen inte får göra sitt jobb för ledningen. Det kom fram i Örebro att polisen inte fick agera. Jag antar att ordern på andra ställen har varit samma - var passiva - och lämna om det blir för mycket kaos.

Hade polisen fått göra sitt jobb och gripit bråkmakarna så hade utfallet nog varit annorlunda. Det är faktiskt polisen som har våldsmonopolet...

Det där är väl en känslig fråga med tanke på att det är valår. Om polisen skulle börja använda våld mot bråkstakarna så kan det möjligen påverka människors syn på regeringen och förändra vilket parti de kommer rösta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in