2022-04-17, 11:29
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det verkar som polisen inte får göra sitt jobb för ledningen. Det kom fram i Örebro att polisen inte fick agera. Jag antar att ordern på andra ställen har varit samma - var passiva - och lämna om det blir för mycket kaos.

Hade polisen fått göra sitt jobb och gripit bråkmakarna så hade utfallet nog varit annorlunda. Det är faktiskt polisen som har våldsmonopolet...

Och det är väl egentligen det enda intressanta som framkommer i den här soppan. Polismyndigheten får nog räkna med att avkrävas på svar om hur det kommer sig att situationen kan balla ur så pass mycket som vi sett nu. Blir intressant att se hur de svarar.
Citera
2022-04-17, 11:30
Medlem
Är det vinsten som äntligen kommit? den som dom lovat oss "lite längre fram" haleluja!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”Stram Kurs Sverige har meddelat Polismyndigheten Region Öst att vi demonstrerar kl 12 i Skäggetorp i Linköping och kl 15 i Navestad i Norrköping. Vi behöver inget tillstånd då polisen inte skyddar demonstrationer även om de har tillstånd.”

Hehe blir intressant. Hoppas de sänder live.

Det är klart han kommer sända live. Förmodligen betyder detta inget polisskydd idag.

Odds på att han överlever dagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jo, men två fel ger inte ett rätt.

Proportionalitet dock, det måste du väl ändå hålla med om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Lagboken får man elda hur mycket som helst av om man betalar för böckerna

Om du ær övertygad om att rasmus har en psykisk sjukdom då är ju reaktionen än mer beklämmande. Attackera en sjuk människa gör man inte i sverige
Sjuka skall vårdas
Så du tror inte att NMR och AfS hade reagerat med ilska om muslimska brödraskapet hade bjudit in till en manifestation där den svenska lagboken ska brännas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Både kristendomen och judendomen har moderniserats. Ett bevis i bibeln är nya och gamla testamentet.
Moseböckerna är tagna direkt från Tora.
Många reformer inom kristendomen genom historien, den största är väl Martin Luthers protestantism.
Att du inte ser detta är mycket märkligt.
Det du citerar är mitt svar på att jag inte accepterar pedofili utan att jag tycker att pedofiler skall lagföras.

Då skriver du att det är märkligt att jag inte observerat Martin Luther?

Är du helt säker på att du skriver i rätt tråd?
Citera
2022-04-17, 11:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Eller så får NMR skicka några grabbar och styra upp det hela. Då lär mängder av poliser komma i varje fall.

Hahaha! Sant. Smart sätt att få dit polisen.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja min lokala pizzabagare är med trevlig betyder det att jag tror alla är trevliga då snacka om att vara bakom flötet.

Jag bedömer inte alla genom hur en eller ett fåtal är. Jag vet att det är otroligt stor skillnad på tex muslimer, det finns sekulära i princip som svenskar och det finns riktiga tokskallar till extremister. Du misstolkar mitt inlägg. Jag menar att börjar du peta på svensken och ställa krav på hur den ska leva genom religiösa föreställningar så beträder vi en farlig väg. Svensken är snäll och öppen, vill väl och är godmodig, har tålamod och överseende men till en viss gräns. Överträds den så blir inte Sverige en trevlig plats att leva på.
Citera
Medlem
Vad som förvånar mig är att det tydligen gick lugnt till i Göteborg. Men på dessa platser har det plötsligt och olustigt som av en given signal gått hett till, trots att koranbrännaren är densamme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Eller så får NMR skicka några grabbar och styra upp det hela. Då lär mängder av poliser komma i varje fall.

Bra idé. Dom verkar ha gott om sköldar så det kan fungera mot alla stenar som regnar ner.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex-ander
Det är klart han kommer sända live. Förmodligen betyder detta inget polisskydd idag.

Odds på att han överlever dagen?

OM han gör det utan polisskydd lär han ju bli misshandlad i alla fall. Hemskt att det gått så långt.
Citera
Medlem
Anklagares avatar
Vet vi vad idioternas imamer tycker om dessa aktiviteter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in