2022-04-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robojox
Du kan faktiskt ha rätt i dina spekulationer. Ett överdrivet intresse för djur som hästar och hundar tex indikerar ofta psykisk ohälsa och det är inte sagt av elakhet utan ett krasst konstaterande.

Frågan är bara om detta har någon relevans för det aktuella fallet i Vallentuna?

Det finns inget som stödjer att intresse för hästar och hundar är kopplat till psykisk ohälsa, däremot finns det svag evidens för att kattsamlare kan ha psykiska problem. I det här fallet så har det ingen relevans.
Citera
2022-04-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon hyrde väl ut stallplatser, men tror knappast det var hennes ”jobb”. På sin höjd en extrainkomst.

Edit: Fast fastigheten Billsta 3 är på 286 244 kvadratmeter. Två stora planer som ser ut som åkrar, men eventuellt grus för hästar att springa på? Något tycker jag väl de borde tjänat på detta. Äger ju även en traktor, och det har man väl inte om det endast är självhushållning man sysslar med. Kan ju kanske vara någon typ av svarta pengar.
Inte säkert att hon hade fler hästar hemma än sina egna. Hon bedrev vad jag förstår egen uppfödning. Hon betäckte sitt sto och fick en hingst som är 3 år idag och alltså inte inriden än. Det kan hon ha gjort för antingen sälja eller ha som en kommande tävlingshäst till sig själv.
Senast redigerad av Regnflingan 2022-04-17 kl. 11:36.
Citera
2022-04-17, 11:34
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej. Inlägget ifråga:

Jag frågade om hennes yrke, inte hennes akademiska studier. Föreslår att du lutar dig tillbaka och endast läser tråden, dvs. inte skriver i den.

Jag har läst den, och visste alltså att personen som skrev på något vis var bekant med kvinnan, dvs som hon också skrev i sitt inlägg; hon arbetade som lärare. Precis som det stod.

Har du läst tråden kan man ju undra?
Citera
2022-04-17, 11:40
Var det en son dom hade. Jag har hört att det var en dotter.
Jag bor inom de drabbande området.
Citera
2022-04-17, 11:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag har läst den, och visste alltså att personen som skrev på något vis var bekant med kvinnan, dvs som hon också skrev i sitt inlägg; hon arbetade som lärare. Precis som det stod.

Har du läst tråden kan man ju undra?

Du refererade till två inlägg innan mitt (409). Alltså detta (407):

(FB) Tre döda hittade i bostad i Vallentuna 2022-04-15

I det inlägget framkommer inte att AD arbetade som lärare. Tvärtom ställer ViskSten frågan om så är fallet. Min förståelse är inte att ViskSten är bekant med AD.

En annan användare däremot som säger att hen känner AD påstår att hon arbetade som lärare.
Citera
2022-04-17, 12:01
Medlem
AD jobbar på Hjälmstaskolan vid centrala Vallentuna.
Citera
2022-04-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azeleq
Gick sonen på samma skola ?
Citera
2022-04-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Gick sonen på samma skola ?
Osäker
Citera
2022-04-17, 12:44
Medlem
Citat:

Sedan den slogs ihop med Karlbergsskolan heter den numer Karlslundsskolan (Karlslunds norra).
Citera
2022-04-17, 12:47
Medlem
Citat:

Det som numera är Karlslundsskolan, Hjälmsta och Karlsbergskolan slogs ihop.

Vad jobbade hon specifikt med allmänlärare eller ?

Edit: två på bollen.
Citera
2022-04-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millauberalles
Jag vet att det är A och M D*ttmer det handlar om eftersom jag bott i närheten, min familj bor kvar där och vi känner i princip de flesta i området. Sonen är född -10. Jag vet också att det fanns vapen hemma och att han var glad i alkohol, iaf var han det på den tiden jag bodde där. Kände dessvärre inte honom. Träffade bara henne i stallet. Hon var trevlig, inga konstigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Inte säkert att hon hade fler hästar hemma än sina egna. Hon bedrev vad jag förstår egen uppfödning. Hon betäckte sitt sto och fick en hingst som är 3 år idag och alltså inte inriden än. Det kan hon ha gjort för antingen sälja eller ha som en kommande tävlingshäst till sig själv.

Stallet var väldigt litet. På tiden jag bodde där hade hon bara två inhyrda. Tror det kan ha varit fyra max fem boxplatser.
Citera
2022-04-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theprinsess
Sedan den slogs ihop med Karlbergsskolan heter den numer Karlslundsskolan (Karlslunds norra).

Tillägg: Jag var arbetskamrat med AD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in