2022-04-17, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad arbetade det döda paret med?
Kvinnan hade enskild firma och höll på med uthyrning av stallplatser. Någon skrev att paret hade en stor bit mark. Kanske de avverkade en del skog för att få in pengar?! Vet ej vad mannen arbetade med. Kanske han slog dank och det ledde till ekonomiska bekymmer?! Allt har blivit så mycket dyrare nu så jag gissar på att allt grundar sig i dålig ekonomi. Kanske kvinnan ville lämna honom pga detta. Han såg ingen annan utväg än att avsluta alltihop.

Det brukar handla om pengar eller/och svartsjuka.
Citera
2022-04-17, 07:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Instagramprofilen ? Dom hade ju inte sociala medier ?

Nej, personen med Instagram verkar röra sig om någon helt annan.
Citera
2022-04-17, 07:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Kvinnan hade enskild firma och höll på med uthyrning av stallplatser. Någon skrev att paret hade en stor bit mark. Kanske de avverkade en del skog för att få in pengar?! Vet ej vad mannen arbetade med. Kanske han slog dank och det ledde till ekonomiska bekymmer?! Allt har blivit så mycket dyrare nu så jag gissar på att allt grundar sig i dålig ekonomi. Kanske kvinnan ville lämna honom pga detta. Han såg ingen annan utväg än att avsluta alltihop.

Det brukar handla om pengar eller/och svartsjuka.

Hon hyrde väl ut stallplatser, men tror knappast det var hennes ”jobb”. På sin höjd en extrainkomst.

Edit: Fast fastigheten Billsta 3 är på 286 244 kvadratmeter. Två stora planer som ser ut som åkrar, men eventuellt grus för hästar att springa på? Något tycker jag väl de borde tjänat på detta. Äger ju även en traktor, och det har man väl inte om det endast är självhushållning man sysslar med. Kan ju kanske vara någon typ av svarta pengar.
Senast redigerad av Troian 2022-04-17 kl. 08:11.
Citera
2022-04-17, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millauberalles
Det är ett av offrens hästar det pratas om?
Jag kände henne. Och jag känner alla grannar där pga att jag bott där i typ tio år.

Du verkar vara den enda i tråden som har koll. Kan du sammanfatta vad du vet? Moderator borde gå in och rensa bort felaktiga adresser, länkar till artiklar från 2008 med fel person etc
Citera
2022-04-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
I Sala var det
Då pratar vi om olika händelser.
Citera
2022-04-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon hyrde väl ut stallplatser, men tror knappast det var hennes ”jobb”. På sin höjd en extrainkomst.

Edit: Fast fastigheten Billsta 3 är på 286 244 kvadratmeter. Två stora planer som ser ut som åkrar, men eventuellt grus för hästar att springa på? Något tycker jag väl de borde tjänat på detta. Äger ju även en traktor, och det har man väl inte om det endast är självhushållning man sysslar med. Kan ju kanske vara någon typ av svarta pengar.
Jag gissar på att hennes yrkesliv kretsade kring hästar. Hon hade tre hästar och hennes företag ägnade sig åt uthyrning av stallplatser. Ja, en traktor fanns i hennes ägo och hon köpte en fyrhjuling för inte så länge sen. Hon höll nog till på gården mest hela tiden, det var där hon jobbade. Drev hon kanske en liten hästskola eller kanske hade drömmar om att driva en?

Vad han gjorde är höljt i dimma men kanske var han arbetslös?
Citera
2022-04-17, 08:30
Medlem
Citat:
Jag gissar på att hennes yrkesliv kretsade kring hästar. Hon hade tre hästar och hennes företag ägnade sig åt uthyrning av stallplatser. Ja, en traktor fanns i hennes ägo och hon köpte en fyrhjuling för inte så länge sen. Hon höll nog till på gården mest hela tiden, det var där hon jobbade. Drev hon kanske en liten hästskola eller kanske hade drömmar om att driva en?

Vad han gjorde är höljt i dimma men kanske var han arbetslös?

Sluta gissa. Har redan sagt att hon är lärare.
Citera
2022-04-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soeatte
Sluta gissa. Har redan sagt att hon är lärare.
Tack. Missade det. Kvinnan är alltså utbildad lärare men jobbade hon som det när hon mördades? Om ja, i vilken skola?Finns massor av människor med lärarutbildning som inte jobbar som lärare.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Märkligt även att samtliga i familjen hållit sig ifrån sociala medier.
Om en håller sig borta från sociala medier så brukar övriga heller inte vara så sugna. Kanske han förbjöd frun att vara aktiv av någon orsak, t. ex. svartsjuka.
Citera
2022-04-17, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GritGrit
Du verkar vara den enda i tråden som har koll. Kan du sammanfatta vad du vet? Moderator borde gå in och rensa bort felaktiga adresser, länkar till artiklar från 2008 med fel person etc

Jag vet att det är A och M D*ttmer det handlar om eftersom jag bott i närheten, min familj bor kvar där och vi känner i princip de flesta i området. Sonen är född -10. Jag vet också att det fanns vapen hemma och att han var glad i alkohol, iaf var han det på den tiden jag bodde där. Kände dessvärre inte honom. Träffade bara henne i stallet. Hon var trevlig, inga konstigheter.
Citera
2022-04-17, 08:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millauberalles
Jag vet att det är A och M D*ttmer det handlar om eftersom jag bott i närheten, min familj bor kvar där och vi känner i princip de flesta i området. Sonen är född -10. Jag vet också att det fanns vapen hemma och att han var glad i alkohol, iaf var han det på den tiden jag bodde där. Kände dessvärre inte honom. Träffade bara henne i stallet. Hon var trevlig, inga konstigheter.

Vet du vad hon (eller han) arbetade med?
Citera
2022-04-17, 08:59
Medlem
Citat:
Tack. Missade det. Kvinnan är alltså utbildad lärare men jobbade hon som det när hon mördades? Om ja, i vilken skola?Finns massor av människor med lärarutbildning som inte jobbar som lärare.

Om en håller sig borta från sociala medier så brukar övriga heller inte vara så sugna. Kanske han förbjöd frun att vara aktiv av någon orsak, t. ex. svartsjuka.
Alla har inte behov av att lägga ut sitt liv på facebook och liknande ställen, inget konstigt med det.
Jag och många jag känner har aldrig haft konto på fejan och dyl.
Citera
2022-04-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Alla har inte behov av att lägga ut sitt liv på facebook och liknande ställen, inget konstigt med det.
Jag och många jag känner har aldrig haft konto på fejan och dyl.
Ja, det är sant men kvinnan i det här fallet drev ett eget företag så då brukar man finnas någonstans vad gäller sociala medier. Hon har väl helt enkelt valt att synas på andra ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in