2022-04-17, 02:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Stackars poliser. De, liksom knappt ingen svensk, sympatiserar ju med Paludans provokationer.

Paludans provokationer kan vi lägga åt sidan.
Han kan lika gärna prata om Kalle anka.

Det som är vår plikt är däremot att stå upp för Paludans rätt att yttra sina åsikter.
Nästa gång kan det vara din tur att vilja säga något utanför ramen.

Tänk på det innan du kritiserar yttrandefriheten.
Citera
2022-04-17, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Jag uppskattar inte friheten för utlänningar att komma hit och bränna böcker bara för att jävlas. Nej det stämmer. Hade inte uppskattat att pederasten haft friheten att onanera offentligt heller. Som tur är är vi inte så pass dekadenta i vår låt gå mentalitet att vi tillåter det (än).

Du begriper uppenbarligen inte att det verkliga problemet är invandrare första och andra generationen som inte fungerar i ett modernt demokratiskt och liberalt samhälle.
Massinvandringen och mångkulturen är dysfunktionell och det kommer blir mycket mer av detta i framtiden. Paludan lyfte bara på locket och exponerade hur illa det är ställt i Sverige 2022 och att problemen har sopats under mattan i årtionden. En politiserad poliskår som är bakbunden, falska politiker och media som mörkat problemen i samhället och fortsätter att göra det.
Ett parti som sossarna som lever på invandrares röster och inte vill ta itu med problemen som invandringen har skapat.
Tyvär så är kärleken till Sverige borta eller framförallt befolkningen är jag så oerhört trött på. Naiva människor som inte insåg bristerna redan för 20-30 år sedan. Lite sent att vakna nu.
Politiker och journalister borde rullas i tjära och fjädrar för vad de ställt till med.
Citera
2022-04-17, 02:23
Medlem
FcknFaggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Verkar ha lugnat ner sig men fortfarande 400-500 personer som cirkulerar ute just nu och STORA bränder i bland annat en innergård. Klart polis inte vågar eskalera situationen.

Dom har pickadoller av en anledning, Polisen ska upprätthålla lagen!
Citera
2022-04-17, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane

Sverige er kørt og det har 83% af svenskerne aktivt röstat for!
Samtidigt har Dansk Folkeparti bara haft som mest 21% i ett val och det var en gång (2015). Annars har de haft valresultat mellan 8-12%.

Jag vet inte varför de andra etablerade partierna i Danmark är så mycket bättre och ansvarstagande än våra partier i Sverige. Det är den stora skillnaden. Vad tror du?
Citera
2022-04-17, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Paludans provokationer kan vi lägga åt sidan.
Han kan lika gärna prata om Kalle anka.

Det som är vår plikt är däremot att stå upp för Paludans rätt att yttra sina åsikter.
Nästa gång kan det vara din tur att vilja säga något utanför ramen.

Tänk på det innan du kritiserar yttrandefriheten.

Ja, men nazismen bör aldrig få talerum i Sverige. Lagen bör ses över och förbjuda högerextrema ideologier. Inte ens 100 år har gått sedan Hitler och company härjade i Europa.
Citera
2022-04-17, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Han är inte svensk, han är dansk. Han kan väl inte ens prata svenska och har aldrig bott i Sverige?

Han har svenskt medborgarskap och hans far är svensk. Paludan är iallafall betydligt mer svensk än MENA-invandrare om vi säger så.

Sen så är Paludan inte en särskilt sympatisk människa men hans syfte är ju att exponera misslyckandet med att importera islam till Sverige och visa att det mångkulturella samhället inte fungerar.
Jag skulle säga att han lyckas visa det mycket tydligt.
Vi har hundratusentals människor som ska ut ur Sverige om det råder inga som helst tvivel från min sida.
Citera
2022-04-17, 02:36
Medlem
Citat:
Ja, men nazismen bör aldrig få talerum i Sverige. Lagen bör ses över och förbjuda högerextrema ideologier. Inte ens 100 år har gått sedan Hitler och company härjade i Europa.
Har han gett uttryck för nazism?
Citera
2022-04-17, 02:37
Medlem
Varför griper inte polisen (nån alls? ) flera ?? Varför tillåts de kasta sten mot polisbilar. De borde väl tillsätta armén eller nått och sen gripa folk? Helt sanslöst hur det är. Kollade på svt-nyheter från Malmö. De är ju som vildar... Skärpning Sverige!
Citera
2022-04-17, 02:39
Medlem
Polis2010s avatar
Jag skäms över samhället öht. Alla myndigheter som sociala, polisiära, vårdande och försvaret är chanslösa mot det som politiker har bestämt de senaste 15-20 åren. Jag trodde inte att vi kunde stå på randen till inbördeskrig pga alla felbeslut ang invandringen. Att minipartiet MP har fått bestämma något överhuvudtaget visar på hur tokigt demokrati kan gå. De större partierna har skuld i detta då de inte kan komma överens om något för Sveriges bästa utan det blir ett skyttegravskrig med oss "vettiga" i ingenmansland. Det bör ju finnas lösningar på den här sortens problematik eftersom resten av Norden inte har liknande.
Citera
2022-04-17, 02:40
Medlem
Stor övertro i tråden om att svartskallarna betalar in mycket i skatt.
Citera
2022-04-17, 02:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Kommunister och islamister ska få härja fritt och du oroar dig för talerum för nazister
Citera
2022-04-17, 02:43
Medlem
anomaligns avatar
All myndighetshantering av händelsen före och under upploppen har varit smärtsamt otillräckligt, det är helt klart. Men jag undrar hur efterspelet kommer att te sig.

Efter Linköpingskravallerna sade någon polisperson att "utredningsläget är gott" eller nåt i den stilen angående att i efterhand lagföra de skyldiga våldsverkarna, detta då det fanns stora mängder videomaterial. Och sedan kan man tänka sig att det bör vara lätt att placera de flesta förövare ganska exakt genom mobiltömningar osv..

Det finns nog goda chanser att det blir en lång lista namn för polisen att hämta och bura in. Och då många eller de flesta av brotten i och med den nya lagskärpningen bör kunna betraktas som grovt blåljussabotage, kan åklagare välja att rikta in sig på den övergripande brottskategorin, och bygga sina mål på helhetsbeteendet, istället för att som innan försöka bevisa olika enstaka fall av skadegörelse, mordförsök/våld mot tjänsteman etc och välja ut det grövsta som också går att bevisa i rätten.

Kanske kommer det alltså både finnas stor chans till fällande dom samt väl tilltagna straff för ett väldigt stort antal ligister och våldsverkare.

Vad tror ni? Tänker jag fel?
Senast redigerad av anomalign 2022-04-17 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in