2022-04-17, 02:01
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
@callerahal intervjuar en polis nu.

"Det Paludan vill är ju att provocera er. Gå inte in i den fällan."
"Det är inte jag som tar beslutet om det är hets mot folkgrupp. Jag är här för att jag måste vara här. Det är mitt jobb."

Stackars poliser. De, liksom knappt ingen svensk, sympatiserar ju med Paludans provokationer.

Lika fullt är de kommenderade att skydda honom. Måste väcka dubbla tankar.
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det går inte att svara på en så generell fråga. "Iranier" är 84 miljoner invånare. Några av dessa bor i Sverige och två arbetar faktiskt på min avdelning. Top notch, superingenjörer är de bägge två.

Det är alldeles för litet statistiskt underlag, men bara baserat på detta skulle jag säga att Iranierna är superöverlägsna. Men det gör jag inte, som sagt, för litet underlag.
Vad i deras moral gör dem överlägsna? Enligt mina erfarenheter är de ena lömskingar. Lägger sig i svensk politik gör de också (bredvid ekobrotten).

Att en fientlig människa har hög intelligens, gör henne inte till mindre av en fiende. Min erfarenhet, som jag inte vill dra några absoluta slutsatser av, då den har sina begränsningar, är att iranier uppträder som fiender.

Du kanske tycker att det är skitfett när Hanif Bali eller Ali Esbati sitter och drygar sig här i Sverige. Jag tycker faktiskt inte det. Det är respektlöst folk och vad mig anbelangar kan de dra åt fanders.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2022-04-17 kl. 02:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Tydligt att polisen delar åsikt med motdemonstranterna, han ber om ursäkt till och med!! 🤣

Vi hade en polis igår som propagerade för blasfemilagar så det är väl föga förvånande.
Citera
2022-04-17, 02:02
Medlem
Citat:
Stackars poliser. De, liksom knappt ingen svensk, sympatiserar ju med Paludans provokationer.

De flesta sympatiserar nog med våra grundlagar får man hoppas.
Citera
2022-04-17, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Tack! Varför går inte polisen till attack? Ser ut som att dem backar för att etablera en ”front” där polisbilarna står ena sidan gatan och ligisterna på andra.

Dom vill inte provocera.
Citera
2022-04-17, 02:03
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliyuga14
Ja, sånt här borde spelas in och läggas upp på t.ex. youtube egentligen. Sjukt att se hur de lägger sig.

Så vidrigt undfallande beteende från polisens sida. -"bla bla det är inte mitt fel att det är lagligt att bränna koranen, vi får vänta tills lagen ändras, jag förstår att ni är arga bla bla"
De skulle ju spetsa brandbilen med tårgas och vrida på till max.
Citera
2022-04-17, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Denna polis är så jävla feg!!! skam.
ja det här är ju inte Balkan- men om du är så duktig som polis så kanske du kan ansöka till polisutbildningen, men ja är det tungt i din packning så lär du inte ha chans-
Citera
2022-04-17, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Dom vill inte provocera.

Helt rätt beslut, det står runt 400-500 vanligt folk utomhus just nu och i nuläget är båda sidorna lugna.
Citera
2022-04-17, 02:05
Medlem
Gaupes avatar
Citat:

Det kan ju även hända att den intervjuade polisen egentligen skulle vilja dra fram tjänstevapnet och tömma hela magget i folkhopen, ser ut som att han dör inombords varenda gång idioterna öppnar käften.
Citera
2022-04-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Vad gör du själv då?

Jag gör ingenting, jag har inte heller påstått att jag ska göra något som folk gör här. Bara jävla snack.
Men för att återkoppa till din fråga, det bästa man kan göra är inte att vänta på att någon ska göra något. Jag är snart klar med min utbildning och kommer flytta inom 4 månader till ett utomeuropeiskt land. Lycka till!
Citera
2022-04-17, 02:06
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Vad hade polisen kunnat göra bättre?
önskar att vi skriver en lista och mailar justiti utskottet i riksdagen och sedan kräver dessa resurser utav våra partier mot att de får vår röst. De som sedan förbinder sig till avtalet får iaf min röst.

500milj kr till Gummi kulor och vattenkanoner till varje län hade varit en bra början tycker jag.

Hvorfor gummi? Tror du muslimerne kommer at respektere det?
Nej, de kommer at besvare med varmt bly😉
Citera
2022-04-17, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja det här är ju inte Balkan- men om du är så duktig som polis så kanske du kan ansöka till polisutbildningen, men ja är det tungt i din packning så lär du inte ha chans-

Alla poliser borde stå upp för kung o fosterland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in