2022-04-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men hur fan vågar gubbarna plötsligt kritisera kriget i TV? För bara några dagar sen så var det raka vägen till Sibirien om man ens kallade specialoperationen för krig. I det andra klippet som cirkulerar, bifogar nedan, vill en annan gubbe avsluta hela kriget för att han menar på att denna motståndaren är bättre än Afghanistan. Vad har ändrats de senaste dagarna?

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515412789698912266

Gubbarna vågar kritisera det för att det är sanktionerat från Kreml. Vad du ser nu är att ryska regimen börjar förbereda sin befolkning på att inte hela Ukraina kommer kunna erövras.
Citera
2022-04-17, 01:01
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Någon som vet varför döda ryska soldater kallas 200 i Ukraina?

Citat:
Cargo 200 (Russian: Груз 200, Gruz dvésti) is a military code word used in the Soviet Union and the post-Soviet states referring to the transportation of military fatalities
https://en.wikipedia.org/wiki/Cargo_200_(code_name)
Citera
2022-04-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är huvudorsaken. Turkiet ser gärna ett så svagt Ryssland som möjligt, kriget i Ukraina rubbar givetvis deras handel och ryssarnas aktiviteter i Svarta havet stör handeln och Turkiet.

Få höra då.

Du vet ingenting om geopolitik. Det konstaterade vi redan förra gången när du skämde ut dig efter att du började svara mig.

Turkiet handlar med både Ukraina och Ryssland. Många länder handlar med Ukraina. Inte alla lika kåta på att mäkla fred. Tydligen har du och de andra härinne ingen aning. Bättre att erkänna det då.
Citera
Medlem
Citat:
Som alla vet så är ryssarna världsmästare på brödköer, men till och med det här ser ut att misslyckas då ryssarna inte har någon egen teknik överhuvudtaget.

https://twitter.com/b_nishanov/status/1515272029137776640?cxt=HHwWgMC9rbv4qYcqAAAA

Hade gärna sett det klippet om du har en länk.

Tveksamt om det ligger till så. Du vill helst sprida Kremls propaganda, och när du stöter på problem som du gjorde med mitt svar till dig så ignorerar du det bara eftersom att du inte kan argumentera för din sak, och inte heller är du "intellektuell" som du i din hybris stoltserade med.

Vad är bra med det? Många oskyldiga och bra människor får lida i onödan för att dem råkar ha en president som startade invasion (inte konflikten då den existerat långt innan invasionen)?
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Som alla vet så är ryssarna världsmästare på brödköer, men till och med det här ser ut att misslyckas då ryssarna inte har någon egen teknik överhuvudtaget.

https://twitter.com/b_nishanov/status/1515272029137776640?cxt=HHwWgMC9rbv4qYcqAAAA

Hade gärna sett det klippet om du har en länk.

Tveksamt om det ligger till så. Du vill helst sprida Kremls propaganda, och när du stöter på problem som du gjorde med mitt svar till dig så ignorerar du det bara eftersom att du inte kan argumentera för din sak, och inte heller är du "intellektuell" som du i din hybris stoltserade med.

TV inslag i kväll

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515412789698912266?t=E6WqPiSWupHnYnBGJbodDA&s=19
Citera
2022-04-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men det har vi inte.

Jag, och då förklarar jag för dig att du erkänner existensen av Ukraina, och väl förmodligen i den form staten hade före 2014.

Det känns bra att du inte hejar på Ryssland, för deras invasionskrig vill ingen se.

Din agenda är skrämmande! Vem är du?

2014 är en utmärkt utgångspunkt för Ryssland, i deras ögon mätt.

Dra inte in mig som person för vad som händer just nu. Putin har återigen sin "legitima" syn på invasionen.
Citera
2022-04-17, 01:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Tredje gången jag frågar. Ingen som vet varför Turkiet så sugna på att mäkla fred?

Det är nog så enkelt att det är i Turkiets närområde och att de förlorar handel.

Kanske är de också ett land som är mer beroende av varor från Ukraina och Ryssland.

Dessutom är det sådant som bossar gärna gör. Det blir en prestigevinst för Erdogan om han kan fixa fred.
Citera
2022-04-17, 01:09
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag fattar heller ingenting av dagens klipp från rysk TV. Nån annan spekulerade att Putler har börjat förbereda för en reträtt men jag vet fan inte vad jag ska tro längre. Bifogar klipp nedan igen på han som vill avsluta hela kriget direkt. Vet inte vem den personen är dock.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515412789698912266

Solovyov. Han är tydligen ett rätt så tungt namn i ryskt TV. Håller debattprogram. Förmodligen har han nära band med Kreml.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Solovyov_(journalist))

Han hade lyxvillor i italien som blivit konfiskerade. Nån hade dom eldat uoo. Han är på sanktionslistorna och ett av högdjuren som fått smörjpengar av putin.
Senast redigerad av raskens 2022-04-17 kl. 01:17.
Citera
2022-04-17, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tänkte också på det. Jag såg en annan rysk video som talade om det och sa att tredje världskriget hade startat. Ett världskrig är ju just ett krig. Jag antar att med alla döda som skickas hem till Ryssland så blir det allt svårare att tala om en "Speciell Operation".

Kreml gillar att omge sig i ett falskt sken att kritik är tillåtet så ibland kablar man ut sådant här. Påminner lite om det ryska nyhetsankaret på Channel One som protesterade mot kriget i direktsändning och kom undan med böter. Det var till 100% sanktionerat.
Citera
2022-04-17, 01:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad? Jag har ingen låtsad nyfikenhet! Jag är här för att lära och är öppen för nya tankar. Är du? Du vet mycket väl att den här konflikten inte är enkel och svart/vit? Gör inte bort dig själv som en del av rysshatar-pöbeln.

Jag vet vilket land som invaderat vilker, och som i skrivande stund utreds för över 6000 krigsbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Turkiet handlar med både Ukraina och Ryssland.

Haha, ja. Vad smart du är som förstått det. Förstår du att kriget stör handeln? Turkiet må bedriva en del handel med Ryssland men dom är ändå fiender.

Har du öppnat en kartbok någon gång och sett hur geografin runt Svarta havet ser ut? Turkiet är inte glada i att Ryssland militariserat havet. Ingen(förutom Ukraina), jublade så högt när Moskva sänktes som turkarna gjorde.

Citat:
Många länder handlar med Ukraina. Inte alla lika kåta på att mäkla fred. Tydligen har du och de andra härinne ingen aning. Bättre att erkänna det då.

Jag har redan sagt vad anledningarna är, två gånger. Var är din förklaring? Den lyser med sin totala frånvaro trots din höga svansföring. Kanske är det för att du minns hur du skämde ut dig förra gången?

Låt oss höra nu, vad är förklaringen? Sluta slingra dig som en liten ål.

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Vad är bra med det? Många oskyldiga och bra människor får lida i onödan för att dem råkar ha en president som startade invasion (inte konflikten då den existerat långt innan invasionen)?

Allt som skadar Rysslands förmåga att bedriva ytterligare anfallskrig är positivt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Så de ska sitta där i stålverket och göra exakt vad?

Döda ryssar, en efter en. Varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in