2022-04-17, 00:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Lämna känslorna åt sidan. "Du" "Vi" " alla" har inte lärt oss ett dugg...

Har JAG ( jag skriver mina egna tankar och åsikter)- konstaterat och tyckt att UA aldrig funnits?

Ser att vi haft en diskussion om huruvida civilbefolkningen i Donbass vill tillhöra UA eller Ryssland och huruvida förtryckta de upplevt sig att vara (även dokumenterat) från UA:s regering.

Bandera var inte ryss utan född i Staryi Uhryniv, Österike/Ungern. Vad menar du?

Konstaterandet av Banderas roll och azovz existens i UA ger mig iaf en rimlig förklaring till Putins "nazi paranoia"... b.l.a

Tolkar du mina inlägg som ett hejja-rop för hur Ryssland agerar får du nog gå tillbaka till mina andra inlägg.

Men det har vi inte.

Jag skrev utan att endast titta på dina ord, vilket torde ha framgått, men utifrån mitt resonemang säger jag dig att du erkänner existensen av Ukraina, och väl förmodligen i den form staten hade före 2014.

Det känns bra att du inte hejar på Ryssland, för deras invasionskrig vill ingen se.
Senast redigerad av goseigen 2022-04-17 kl. 01:21.
Citera
2022-04-17, 00:56
Medlem
Som alla vet så är ryssarna världsmästare på brödköer, men till och med det här ser ut att misslyckas då ryssarna inte har någon egen teknik överhuvudtaget.

Citat:
90% of bread bakeries in Russia run on imported, primarily European, equipment. Because of the sanctions, they have spare parts and consumables that will last “a few months”, then it’s a race to the bottom. The genius of Putin at work.
https://twitter.com/b_nishanov/status/1515272029137776640?cxt=HHwWgMC9rbv4qYcqAAAA

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Är det plötsligt ok att nämna ordet krig nu?
Finns ett annat klipp från rysk TV i kväll där dom pratar om tillbakadragande också.

Undrar om Kreml har gett nya Mediedirektiv?

Hade gärna sett det klippet om du har en länk.

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ni? Vad pratar du om egentligen? Jag talar som privatperson med mina åsikter och tankar. Jag vill bara ha sanningen och att all information släpps och att vi slipper statliga lögner. USA, Ukraina och Ryssland är lika illa ute på den punkten.

Tveksamt om det ligger till så. Du vill helst sprida Kremls propaganda, och när du stöter på problem som du gjorde med mitt svar till dig så ignorerar du det bara eftersom att du inte kan argumentera för din sak, och inte heller är du "intellektuell" som du i din hybris stoltserade med.
Citera
2022-04-17, 00:56
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Att du spelar oförstående och leker med fina ord ger dig inte mer att komma med.
Faktum är att Ryssland har invaderat Ukraina
Faktum är att Ukraina inte hotat Ryssland
Faktum är att FN med 141 mot 5 röster kräver att Ryssland upphör med sin militära insats och drar tillbaka trupperna från Ukraina.

Ryssland kan komma med vilka bortförklaringar de vill med faktum kvarstår.

Det där med "oförstående och fina ord" förstår jag inte. Jag förlåter dig ändå, eftersom jag misstänkter att dina föräldrar använde ovårdat språk vid middagsbordet. Jag beklagar Nu är vi i denna tråd för att diskutera sakfrågan, eller hur? FN har ingen som helst demokratisk legitimitet. Det finns många diktaturer i FN som röstar för egna geopolitiska intressen. Vi talar om geopolitisk balans. USA har brutit den.
Citera
2022-04-17, 00:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Finns ett annat klipp från rysk TV i kväll där dom pratar om tillbakadragande också.

Jag tänkte också på det. Jag såg en annan rysk video som talade om det och sa att tredje världskriget hade startat. Ett världskrig är ju just ett krig. Jag antar att med alla döda som skickas hem till Ryssland så blir det allt svårare att tala om en "Speciell Operation".
Citera
2022-04-17, 00:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men hon har ju en poäng, det stämmer ju att Ukraina får stöd av NATO. Men om den ryska TV-tittaren tar den tanken ett steg till så är ju slutsatsen att NATO är starkare än Ryssland.

Sedan så tror jag inte att hon är prostituerad.
Men hur fan vågar gubbarna plötsligt kritisera kriget i TV? För bara några dagar sen så var det raka vägen till Sibirien om man ens kallade specialoperationen för krig. I det andra klippet som cirkulerar, bifogar nedan, vill en annan gubbe avsluta hela kriget för att han menar på att denna motståndaren är bättre än Afghanistan. Vad har ändrats de senaste dagarna?

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515412789698912266
Citera
2022-04-17, 00:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Kan du motbevisa övergreppen? Fram med bevisen. Jag gillar inte ryssen, men övergreppen är ett faktum.

Då kanske du skall bevisa några? Det var ju tydligen väldigt viktigt för bara något inlägg sedan?

Är det inte dumt att använda en regel för vad man själv tycker, och en annan för andra?
Citera
2022-04-17, 00:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ukraina är långt ifrån en europeisk demokrati. Det är ett av världens mest korrumperade länder. Därav Hunter Biden i hög position med skyhög lön i Ukrainas största gasbolag. Ska dessa kretiner med i EU? Var kan jag söka asyl i sådana fall?

Så länge räckte den låtsade nyfikenheten och opartiskheten du gjorde entré med.

Även om Ukraina har problem med korruption är det ingen som helst anledning för Ryssland att invadera.

Ryssland ligger ju själv ännu sämre till på korruptionslistan. Ännu värre med den bristande demokratin i Putins Ryssland. Är det fritt fram att invadera av den anledningen?
Citera
2022-04-17, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Inte huvudorsaken.

Det är huvudorsaken. Turkiet ser gärna ett så svagt Ryssland som möjligt, kriget i Ukraina rubbar givetvis deras handel och ryssarnas aktiviteter i Svarta havet stör handeln och Turkiet.

Citat:
Jag vet svaret.

Få höra då.

Citat:
Vill bara höra vad alla stora hjärnor på FB som är så säkra på sig själva härinne och både kan historia och förstår geopolitik har att säga.

Du vet ingenting om geopolitik. Det konstaterade vi redan förra gången när du skämde ut dig efter att du började svara mig.
Citera
2022-04-17, 01:00
Medlem
förlustsiffrorna ryssland-ukraina är 7:1 och pansarvagnar 5:1. inga bra stats för ryssarna där inte.
Citera
2022-04-17, 01:00
Medlem
Citat:
Det där med "oförstående och fina ord" förstår jag inte. Jag förlåter dig ändå, eftersom jag misstänkter att dina föräldrar använde ovårdat språk vid middagsbordet. Jag beklagar Nu är vi i denna tråd för att diskutera sakfrågan, eller hur? FN har ingen som helst demokratisk legitimitet. Det finns många diktaturer i FN som röstar för egna geopolitiska intressen. Vi talar om geopolitisk balans. USA har brutit den.

När bröt man den? Vi väntar på dina källor angående CIA/NSA och hur de tvingade Putin att invadera.
Släpper du infon denna fredagen som kommer eller nästa?
Citera
2022-04-17, 01:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:

Jag fattar heller ingenting av dagens klipp från rysk TV. Nån annan spekulerade att Putler har börjat förbereda för en reträtt men jag vet fan inte vad jag ska tro längre. Bifogar klipp nedan igen på han som vill avsluta hela kriget direkt. Vet inte vem den personen är dock.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515412789698912266
Citera
2022-04-17, 01:01
Medlem
sinistrals avatar
Citat:

Vi talar om Rysslands invasion av Ukraina, om du vill prata om geopolitisk balans bör du hitta en annan tråd.
Men du, jag förlåter dig också så slipper du gråta dig till sömns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in