2022-04-15, 17:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Tycker att Axels frisyr i kombination med det enorma skägget och stilen på glasögonen blir ”för mycket”. Matchar ändå hans påfrestande personlighet väl.

Tyckte direkt att han påminde om Ugglan i barnprogrammet "Från A till Ö!"
Citera
2022-04-17, 00:22
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Dom var väl inte särskilt omaka? och ingendera feminister

Jag trodde Emil skulle vara alldeles för feminin och vek för Maxine (trodde att även hon var en sån där tjej som tror sig gilla en *snäll* kille men eg vill bli råknullad på diverse djuriska vis).
Så trodde inte attraktion skulle uppstå men de har ju t.o.m en bebis nu så verkar funka bra!

Och menade inte att de var feminister utan andra läsare och skrivare i denna tråd som åsyftades.

Citat:
Jag förstår dessvärre inte vad det är i mitt inlägg som du svarade på här? det är 50/50 vilka som åsyftas..jag chansar!...

Mitt svar var nog inte särskilt könsbetingat utan mer vad gäller dylikt beteende från båda könen generellt.. så som illustrerades i länken. Har själv inte sett Bonde söker fru faktiskt men ksk vore värt en slötittning vid tillfälle.

Citat:
nej jag tror inte att kvinnor kan vara såna people pleaser att dom skulle attraheras av stökiga, utåtriktade partypajaser som är hyfsat opålitliga och kanske lite fuck boys. Men ack så sexiga

Nu anar jag en viss ironi här men bara så vi vet vart vi har varandra; du anser väl inte att rödtotten verkar vara en sådan som du beskriver i citatet ovan??
Citera
2022-04-17, 00:25
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
En polare hade en dejt som var ointresserad. Så gick de förbi hans föräldrars hus "av misstag" och plötsligt var hon all in. Idag är de gifta och har barn.

Haha sjukaste jag hört! Men pengar kan faktiskt vara attraktivt om killen hanterar det på ett bra sätt. Misstänker att Axel kan vara en sån som påminner en om att swisha tillbaks 20an man lånade för 2 v sen och som alltid vill splitta notan.
Citera
2022-04-17, 15:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Men finns det verkligen kvinnor som på riktigt attraheras av det? Det måste ju vara spelat? Sen hur man kan vara sån oerhörd people pleaser att det övergår i att bruka våld på sig själv är ju skogstokigt. Snacka om helt fel prioriteringar när det handlar om kärlek.
Frågan är om det uppstår mer kärlek bara för att man istället investerar i killen "tuggmotstånd?"
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Mitt svar var nog inte särskilt könsbetingat utan mer vad gäller dylikt beteende från båda könen generellt.. så som illustrerades i länken. Har själv inte sett Bonde söker fru faktiskt men ksk vore värt en slötittning vid tillfälle.?
Så du frågar dig om kvinnor kan attraheras av motsatsen(Dom riktiga männen?(2) till ack så sexiga fuck-boys (varför kallar ni dom för boys btw? är det inga riktiga män alltså?(1))

Och att sådan kvinnor som även kan tända på en mysig hemtoffla till man (2)
gör sig till en people pleaser som brukar våld på sig själv (menar du att hon gör våld på sig själv när hon stryker han medhårs eller när är hon kör över honom? )

Men har inte kvinnor som tänder på fuckboys gjort sig själv till en people pleaser istället? som gör våld på sig själv när hon yrkar bifall till det mesta som Mr Fuck gnabbar på om, eller? har jag missat något?
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Känner folk som har ordinära jobb men som är rika som troll av orsaker som nämns ovan. Lätt att få kvinnor har de också. En polare hade en dejt som var ointresserad. Så gick de förbi hans föräldrars hus "av misstag" och plötsligt var hon all in. Idag är de gifta och har barn.
Det förutsätter ju att man verkligen kommer få ärva föräldrarnas hus och inte bara går & förutsätter det lite snopet för tjejen som övertygat & tålmodigt investerat i den killen för 20 år sedan
Alternativt man får gå ihop & göra en Johanna Möller.
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-17 kl. 15:41.
Citera
2022-04-17, 16:01
Medlem
Citat:
Det förutsätter ju att man verkligen kommer få ärva föräldrarnas hus och inte bara går & förutsätter det lite snopet för tjejen som övertygat & tålmodigt investerat i den killen för 20 år sedan
Alternativt man får gå ihop & göra en Johanna Möller.

Handlar inte om att hon ville ha det huset utan att hon medvetet eller omedvetet insåg att han var sprungen ur överklassen med allt det innebär. Och i de kretsarna penslar man i regel ut vägen för sina barn och barnen har dessutom ärvt många bra vanor från föräldrarna.

Pengar har inte heller blivit något problem för det här paret och de lever ett gott liv, trots att båda har relativt låga inkomster. De bor förövrigt idag i ett snyggare hus än föräldrarna, så hon blev rikligt belönad. Givetvis har föräldrarna hjälpt till.
Senast redigerad av Keus 2022-04-17 kl. 16:06.
Citera
2022-04-18, 09:21
Medlem
Då var nästa program uppe:

https://www.svtplay.se/video/34924003/gift-vid-forsta-ogonkastet/gift-vid-forsta-ogonkastet-sasong-8-brollopet-du-kanns-som-10-poang?info=visa

Senast redigerad av Keus 2022-04-18 kl. 09:40.
Citera
2022-04-18, 10:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Men finns det verkligen kvinnor som på riktigt attraheras av det? Det måste ju vara spelat? Sen hur man kan vara sån oerhörd people pleaser att det övergår i att bruka våld på sig själv är ju skogstokigt. Snacka om helt fel prioriteringar när det handlar om kärlek.
Nu har jag samlat in fler långsökta bevis!. Extremfeministen & manshataren Nour El Refai sin podd där hon hunsar sin man Henrik att uttrycka PK-åsikter samtidigt som hon berättar om olika kvinnor hon vill ligga med parallellt https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Nilla_Fischer_%28cropped%29.jpg
sa att drömmannnen tar hennes avkomma på babysim samt står upp för sin fru genom att inte få ihop livspusslet & stannar hemma & därmed säger nej till en viktig fotbollsmatch som kan inbringa 2353000000 miljoner till familjen
Citera
2022-04-18, 10:35
Medlem
Axel och Märtha. Plågsamt att se. Tur för Märtha att det fanns alkohol och vänner på festen, annars hade hon nog inte grejat det
Citera
2022-04-18, 10:44
Avslutad
Ingen chock att Märta inte fann Axel attraktiv. Sedan måste jag säga att Märta och hennes vänninor verkar vara nån typ av autister som befinner sig på tonåringars nivå mentalt. "Det är jättebra att du sätter ord på dina känslor"
Senast redigerad av epadator 2022-04-18 kl. 10:51.
Citera
2022-04-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av collovati
Axel och Märtha. Plågsamt att se. Tur för Märtha att det fanns alkohol och vänner på festen, annars hade hon nog inte grejat det

Vem var mannen som hon hade i sitt umgänge? Var det en manlig vän eller var det hennes bror? Han såg ut som häntad ur en amerikansk TV-serie där kvinnorna får bestämma hur mannen ska se ut och uppföra sig. Det blev en sådan otrolig kontrast mot Axel både utseende och beteendemässigt. Om det nu är Märthas norm för en man så kan jag förstå att hon blev extremt besviken.
Citera
2022-04-18, 11:50
Medlem
Skämskudde på Axel och Märtha.

Annars intressanta par ävensom jag bara tror på Johannoch Louise.
Citera
2022-04-18, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av collovati

Märtha försökte hela tiden backa från Axels närmanden. Han tycker att hon är snygg och hon är helt knäckt av att han blir som en osäker barnunge i hennes sällskap. I slutet av avsnittet verkade hon ha kapitulerat inför situationen. Hon har nog redan insett att det bara är att spela med och stå ut de här veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in