Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Oväntat var det absolut inte, om ryssland skulle anfall poland eller baltstaterna så skulle ingen där tycka det var oväntat heller, du hade säkert varit lika nyfiken på vad det rationella "sanna skälet" som förklarar varför det inte ska betraktas som "oprovocerat", du hade varit tvungen att kisa precis så hårt som när jag förklarade varför sverige är i desperat behov av denazifisering....
Det här görs ju även på mer akademisk nivå (och givetvis i den raka motsatsen dvs konspirationsteorierna)
Marshheimer ser det som naturligt utifrån (offensive) Realism teori, men även han måste kisa och ignorera delar av verkligheten för att "ha rätt förklaring".
Det ser jag som högst osannolikt att han skulle göra. Som sagt detta handlar om UA. Rationellt? Nu fabricerar du ihop ditt eget narrativ och det enkom för att jag inte ger medhåll, jag ger dig den. Förväxla dock inte det med en fri och kritisk tanke. Är inte här för att övertyga och anklaga någon, ok?!
Putins krav är tydliga och konkreta, att fortsätta mata UA med vapen skulle resultera i vad i det långa loppet?