2022-04-16, 22:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Alla döda beroende på en galen mans drömmar.

Det är outsägligt trist att sådana människor kan komma till makten.

Börjar likna gravfälten i flandern från första världskriget.
Citera
2022-04-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Självklart håller jag inte med av den enkla anledningen att Ryssland håller på med ett folkmord i Ukraina där den ukrainsak identiteten ska utraderas.
Struntprat! Snarare så är det tvärtom att Ukrainarna ville köra apartheid med de ryska Ukrainarna!
Citera
2022-04-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Svaret är att Ryssland ensamt har korsat ett annats lands gräns. Så det är enbart Ryssland som bidragit till lidandet. Några annat korrekta svar finns inte.

Kan du snälla förklara för mig och många andra här inne vad som driver er till den punkt, att medvetet behöva göra det fulaste fegaste mest egoistiska man kan göra när man vet att de är fel, att ljuga….. Skämmas ska du göra och många andra med dig. En lögnare är en bedragare, och bedragare i krigstider finns det endast en plats för. ”Korsat ett annat lands gräns ” ok? Och? Slogs infrastruktur ut vid ”invasionen”?
Citera
2022-04-16, 22:52
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nej, han är ju själv väldigt belåten. 10-15 generaler döda och 20 i finkan.
Det rullar på bra nu

Att han fängslat vissa underrättelseofficerare beror väl på att de försett honom med felaktig information? Rätta mig om jag har fel. Är inte här för att bråka, bara diskutera!
Citera
2022-04-16, 22:52
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
De blir de (sanktionerna). Putin är slut i västvärlden hur det än slutar, och det är han nog medveten om själv. Handel kommer att bedrivas med länder utanför västvärlden. Köpare för råvarorna finns.

Tror även att väst skulle sätta som vilkor för att släppa sanktionerna : Allt tillbaka + Krim + betala för uppbyggnad utav Ukraina.

Det kommer inte Putin att köpa.

Problemet med att köpa ryska råvaror för länder utanför västvärlden är att de ska användas för att producera produkter som i sin tur ska säljas till västvärlden. Och DET är inte säkert att det går. Så jag är inte helt säker på att det kommer finnas så många köpare till ryska råvaror så länge restriktionerna kvarstår (eller ökar).
Citera
2022-04-16, 22:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det kan man hoppas men jag undrar det. Som jag läste i en analys; de är vana att äta kålrötter. De kan härda ut rätt länge troligen. Egentligen är det väl främst eliten i Ryssland som drabbas, de kan inte åka på lyxssemester och köpa kapitalvaror från Väst. Har vi tur vänds tillräckligt många av dem emot Putin. Men jag tror inte man skall hoppas på för mycket. Ryssland är ett märkligt land på många sätt.

Bristen på komponenter i tillverkningsindustrin och bristen på reservdelar kommer successivt att lamslå Ryssland. Då kommer även den ”vanlige” ryssen att drabbas. Ryssland saknar även, enligt egen uppgift, egen tillverkning av verktygsmaskiner.

Men du har förvisso rätt i att det det ryska folket är ovanligt tåligt släkte, som kommer att bita ihop och vara lojala i det längsta. Formade av sin historia.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat! Snarare så är det tvärtom att Ukrainarna ville köra apartheid med de ryska Ukrainarna!
Nu behöver de inte det eftersom den gloriösa sovjetiska armen har massakrerat dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
USA har alltså inga geopolitiska intressen i Ukraina som kan påverka konflikten? Det går lite på tvärs med den information som finns.

Problemet är väll att det är byggt på märkliga indicier, typ 10 olika eller så.

Geopolitiskt så är man intreserade av fred. det är ju därför väst och i synnerhet usa har varit putin oerhört tillmötesgående.

Det är win-win för kapitalism och frihandel om alla är med. krig är ett hinder för det.
Citera
2022-04-16, 22:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
USA har alltså inga geopolitiska intressen i Ukraina som kan påverka konflikten? Det går lite på tvärs med den information som finns.

Du kommer inte undan det faktum att Ryssland har ett anfallskrig i Ukraina där ett folkmord sker. Du kan inte komma runt det faktumet. Alla länder, precis alla länder har all rätt i världen att ge allt stöd som finns till Ukraina. Det går inte att komma runt det med vilken geopolitisk teorier i världen du försöker krysta fram.
Citera
2022-04-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Bara för att han har arbetat där betyder det inte att han är neutral. Han har alltid velat visa sanningen. Bara för att RT är en rysk sida betyder inte att dne har en agenda. Prova läs lite där, se sanningen, när du börjar läsa kommer dina farhågor om propaganda vara bortblåsta. Ryssland har ingen anledning av att skönmåla saker utan vill att sina medborgare ska veta om vad som verkligen händer.

Jag har läst kamrat. Och läst och hört.
Och det går inte. Hela texten ovan en fars och parodi.

Du är som jag skrev, ett troll och en lost cause.

Läst något av Solsjenitsyn?
Citera
2022-04-16, 22:55
Medlem
Citat:
Att han fängslat vissa underrättelseofficerare beror väl på att de försett honom med felaktig information? Rätta mig om jag har fel. Är inte här för att bråka, bara diskutera!

Ja, som har gjort det han fattat katastrofala beslut.
Du har väl sett tv sändningen där han tvingar fram det svar han vill ha från en vettskrämd underättelsechef?
Ingen jävla YouTube utan rakt ut inför tv publiken. En despot av klassisk modell.
Citera
2022-04-16, 22:57
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du kommer inte undan det faktum att Ryssland har ett anfallskrig i Ukraina där ett folkmord sker. Du kan inte komma runt det faktumet. Alla länder, precis alla länder har all rätt i världen att ge allt stöd som finns till Ukraina. Det går inte att komma runt det med vilken geopolitisk teorier i världen du försöker krysta fram.

Ryssarna i Donbas? Vad hände med dem 2014-2022? Jag tar som sagt inte ställning i konflikten. Däremot tycker jag att all fakta ska upp på bordet. Även Azov-bataljonens övergrepp mot rysk minoritet i östra Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in