2022-04-16, 22:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Judar och Sorros? Jag vet inte alls vad du pratar om, jag är ledsen. Hoppas inte du uppfattar mig som ohövlig. Har faktiskt ingen aning om detta. Jag finner det ganska trovärdigt att en före detta supermakt som USA kan utöva grova påtryckningar mot en svensk regering? Håller du inte med? I så fall, varför inte?

Självklart håller jag inte med av den enkla anledningen att Ryssland håller på med ett folkmord i Ukraina där den ukrainsak identiteten ska utraderas. Det är inte första gången, det har skett många gånger. I Tjetjenien har exakt samma sak skett. Georgien likadant. Att bomba befolkninge tills dom kollapsar och se till att alltid ge bränsle till interna konfliktzooner och destabilisera lamnet. Längre tillbaka gjordes detsamma med Estland Lettland och Litauen. Tack gode gud att Nato finns där annars hade exakt samma hänt i baltikum som nu händer i Ukraina.
Citera
2022-04-16, 22:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Men då kommer restriktionerna inte bara att bestå, utan även att maximeras.
Det har inte Ryssland råd med. De kan ju inte ens betala sina räntor sen veckan som gick.

De blir de (sanktionerna). Putin är slut i västvärlden hur det än slutar, och det är han nog medveten om själv. Handel kommer att bedrivas med länder utanför västvärlden. Köpare för råvarorna finns.

Tror även att väst skulle sätta som vilkor för att släppa sanktionerna : Allt tillbaka + Krim + betala för uppbyggnad utav Ukraina.

Det kommer inte Putin att köpa.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har någon vågat säga emot han?

Jag förstår att många är rädda för Putin, men att han skulle tillåtas fatta beslut som vore katastrofala för Rysslands överlevnad har jag svårt att tro.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Har inte USA:s trupper befunnit sig i fel land tidigare? Vad gjorde CIA i Ukraina 2014-2022? Jag håller inte med Putin fullt ut, men jag förstår att frågan innefattar en stor komplexitet. Det är lite mer avancerat än "Biden good - Putin bad..."

Jobba på, rubeln måste in det vi. Klart allt går enligt plan, Moskva sjönk inte, Putler gjorde om den till ubåt.

Om Ukraina bjuder in CIA eller djävulen är väl upp till dem, eller?

Hur du än vrider och vänder på det så har ryssland invaderat Ukraina.
Citera
2022-04-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Helt sjukt neutral när man jobbar/jobbat för Russia today.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/uk-27506545.amp

Finns neutrala källor utan agenda som hävdar att det finns enhörningar också.

Bara för att han har arbetat där betyder det inte att han är neutral. Han har alltid velat visa sanningen. Bara för att RT är en rysk sida betyder inte att dne har en agenda. Prova läs lite där, se sanningen, när du börjar läsa kommer dina farhågor om propaganda vara bortblåsta. Ryssland har ingen anledning av att skönmåla saker utan vill att sina medborgare ska veta om vad som verkligen händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Han är frivillig inte legosoldat.
Hur vet du det?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Finns väl en massa gångar under jord som gör området överlägset rent försvarsmässigt?
Oavsett är det väl bättre att de låter de hårdaste striderna ske i ett industriområde än att de tar slutstriden i ett bostadsområde?
Resterna av den ukrainska armén har alltså förskansat sig inne i ett "Industrial Goth"-område där de inte kan göra något annat än att försöka locka in andra trupper i en hopplös katt- och rättalek?

Ryska armén har ingen anledning att offra tid och egna soldaters liv på detta skådespel. Rök ut Azov-gubbarna.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag förstår att många är rädda för Putin, men att han skulle tillåtas fatta beslut som vore katastrofala för Rysslands överlevnad har jag svårt att tro.

Bevisligen så har han gjort det i och med kriget i Ukraina.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Haha only the best!! Höll på att dö av skratt när han ramlar också

Förmodligen skjuter de inte nu heller på en existerande fiende.

Man hör hur en skrattar åt att den andre ramlar omkull, vilken man förmodligen inte gör i en riktig kampsituation med sprutande adrenalin och annat.
Citera
2022-04-16, 22:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Självklart håller jag inte med av den enkla anledningen att Ryssland håller på med ett folkmord i Ukraina där den ukrainsak identiteten ska utraderas. Det är inte första gången, det har skett många gånger. I Tjetjenien har exakt samma sak skett. Georgien likadant. Att bomba befolkninge tills dom kollapsar och se till att alltid ge bränsle till interna konfliktzooner och destabilisera lamnet. Längre tillbaka gjordes detsamma med Estland Lettland och Litauen. Tack gode gud att Nato finns där annars hade exakt samma hänt i baltikum som nu händer i Ukraina.

USA har alltså inga geopolitiska intressen i Ukraina som kan påverka konflikten? Det går lite på tvärs med den information som finns.
Citera
2022-04-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Att säga man är neutral är ungefär som att inte vill ta ställning till skuldfrågan när en kvinnomisshandlare våldtar ett barn.

Nja, i just hans fall så är det som att misshandla kvinnor och våldta barn själv, men numera är han neutral medans han låttsas som att hans arbetsgivare inte misshandlar kvinnor och våldtar barn.

det är ett erkänt rysstroll, såpass att han blivit portad från länder för att ha bettet sig som... ett rystroll

https://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Phillips_(journalist)
Citera
2022-04-16, 22:49
Medlem
Citat:

Nej, han är ju själv väldigt belåten. 10-15 generaler döda och 20 i finkan.
Det rullar på bra nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in