2022-04-16, 22:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ukraina kommer bli fint igen , Ryssland kommer fortsatt vara en skithåla för all framtid.

Med stor sannolikhet så kommer företag att välja Ukraina framför rySSland. Finns ingen anledning till att riskera sitt företag i ett land som rySSland där korruptionen är enorm och att man riskerar att förlora sitt företag där. Ukraina har en framtid det har inte rySSland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Härda ut? Va ju någon som började gråta ut i pressen för någon vecka sedan då han inte fick ha privatchaffis längre. Och saknade körkort.

Ja, det stämmer i så fall med vad jag skrev. De som haft privatchaffis är inte de som är vana att äta kålrötter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ok, och båten går bra?

Självklart går det väldigt bra för Ryssland, allt enligt plan.

Det är spill man får räkna med om man ska starta igång krig.

Det kan väl vara enligt planen även om man tappar del på vägen?
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Svaret är att Ryssland ensamt har korsat ett annats lands gräns. Så det är enbart Ryssland som bidragit till lidandet. Några annat korrekta svar finns inte.

Är inte detta en väldigt förenklad analys av aktuell situation? Det måste väl rimligtvis finnas mer än en enda påverkande variabel?
Citera
2022-04-16, 22:36
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Utan att vara expert tänker jag att det inte händer massor så länge Putin är kvar. Folk vill ha kvar jobbet och inte sitta i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det kan ju inte uteslutas att någon modig/dum jävel utnyttjar detta ("ett västerländskt perspektiv") i kommande val — om det tjänar någonting till. Kan vara livsfarligt. Eller varför inte militären efter en kupp? Who knows. Hur det än blir med den saken tror jag att Ryssland förblir Ryssland mycket länge till, även efter nya val och eventuella kupper. De ryssar som inte trivs med det lär hellre flytta utomlands.

Antagligen blir det så. Ryssland är ju ett land, som likt arabländer, aldrig kan få till en fungerande demokrati. De är vana vid ett auktoritärt styre och misstror oppositionen.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Dvärgmonglen? Vem är det? Ukrainas president lär inte vara över 165 cm... Var det honom du menade? Otur när jag tänker? Tja, det har vi väl alla ibland? Det är definitivt fel att invadera andra länder. För att nyansera saken: finns det något som USA har gjort för att främja det aktuella scenariot? Eller är det 100 % Rysslands fel? Politik är ju sällan enkelt menar jag.

Vems trupper är i fel land? Kan du svara på det?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vem vill förhandla med en terrorist. Ryssland känner fortsatt bra med intäkter på sin olja å gas till högre pris än innan.

Den Ryska ekonomin kan inte tillgodogöra sig pengarna som olja / gas genererar. Detta eftersom ersättningen måste växlas till rubel. Det blir i princip samma resultat som att låta sedelpressarna jobba.

Redan nuvarande penningmängd är för stor för det avtagande utbudet – och leder då bara till inflation. Det går inte att lyfta sig själv i håret.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Här skriver man alltid sånt att är man inte för vad majoriteten tycker på flashback är man inte troll.

Hade jag börjat skriva död åt orkerna slava ukraini heil hitler hade ingen anklagat mig för att trolla.
Men jag är inte pro-rysk jag använder bara neutrala kanaler.

En annan kanal du kan kolla från en neutral reporter i Ukraina är Gramham Philips.
Talar flytande ryska, intelligent och har inga agendor utan för neutrala reportage.

https://youtu.be/c4TCn-SJxoU

Här är hans video om Mariupol.

Att säga man är neutral är ungefär som att inte vill ta ställning till skuldfrågan när en kvinnomisshandlare våldtar ett barn.
Citera
2022-04-16, 22:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Är inte detta en väldigt förenklad analys av aktuell situation? Det måste väl rimligtvis finnas mer än en enda påverkande variabel?

Nej
Citera
2022-04-16, 22:38
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Du har putler, psykisk instabil person och storhetsvansinne. Behövs inte mer för att starta ett krig och invadera ett grannland med påhittade ursäkter.
Citera
2022-04-16, 22:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn
Engelske legosoldaten Sean Peter kapitulerade i Mariupol. Krig är dåligt, jag vill åka hem
https://youtu.be/jQqi9jRxdQc
The Geneva Convention does not apply to mercenaries. Therefore, it will be hard for him, and in the DPR, the death penalty actually applies.
Han är frivillig inte legosoldat.

Mercenaries
The legal statute of mercenaries differs in international law and in humanitarian law, although international conventions use the same definition of mercenaries.
Under International Humanitarian Law
As defined by Article 47 of Additional Protocol I to the Geneva Conventions, a mercenary is any person who:
  1. is specially recruited locally or abroad,
  2. does, in fact, participate directly in the hostilities,
  3. is motivated to take part in the hostilities essentially by the desire for private gain and, in fact, is promised, by or on behalf of a party to the conflict, material compensation substantially in excess of that promised or paid to combatants of similar ranks and functions in the armed forces of that party
  4. is neither a national of a party to the conflict nor a resident of a territory controlled by a party to the conflict;
  5. is not a member of the armed forces of a party to the conflict; and
    has not been sent by a State that is not a party to the conflict on official duty as a member of its armed forces.
It must be noted that this definition is a very restrictive one since it applies only to international armed conflict and requires six cumulative criteria to be met.

It is clear that the category of “mercenary” cannot be extended to cover some grey area regarding voluntary combatants who do not share the nationality of the belligerents and decide to take part in a conflict, or employees of private military companies present in situations of conflict.

Även om de hade varit legoknektar får de inte behandlas hur som helst.
If arrested, mercenaries are not entitled to the status of prisoners of war, but the detaining power can decide to treat them according to this status. They must always be treated humanely according to the fundamental guarantees of humanitarian law, as defined by Article 75 of API.

https://guide-humanitarian-law.org/content/article/3/mercenaries/
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-04-16 kl. 22:48.
Citera
2022-04-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det förfallna stålverket tycks vara det enda av betydelse som den ukrainska armèn/Azov-fascisterna längre kontrollerar i Mariupol., de har bitit sig fast där inne. I ett sådant läge är det helt rätt tvinga ut dem, slaget är redan förlorat för dem.

Finns väl en massa gångar under jord som gör området överlägset rent försvarsmässigt?
Oavsett är det väl bättre att de låter de hårdaste striderna ske i ett industriområde än att de tar slutstriden i ett bostadsområde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in